anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Towar niedostępny, czy dostanę zwrot prowizji?

Deszcz_na_twarzy
#7 Wielbiciel#

Czy jeżeli sprzedałem towar, niestety jest on niedostępny, to otrzymam zwrot prowizji i jak to zrobić?

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

Vryko
#18 Luminarz#

Jeśli nie doszło do faktycznej sprzedaży - owszem, dostaniesz. Tutaj:

https://allegro.pl/myaccount/refunds/Available.php/list

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Vryko jeśli klient potwierdzi odstąpienie to owszem. 

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@cloudcloud  Mój nie potwierdził Wam, a i tak dostałem. Udowadniając, że do faktycznej sprzedaży nie doszło.. Na szczęście miałem maile. Nie wiemy zresztą, jak to wygląda - pytający napisał, że sprzedał coś, czego nie ma na stanie - być może towar uległ uszkodzeniu. Ale jeśli nawet wynikało to z braku rowaru (błędne wyliczenia) to i tak należy się zwrot prowizji - skoro klient nie dostał towaru = nie było transakcji = zwrot transakcyjny się należy. Bo chyba nie chcesz mi teraz powiedzieć, że Allegro pobiera prowizję od niczego...? 

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

Client:41063860
#7 Wielbiciel#

Jak klient to może zrobić? Na początek potrzebuję zrobić zwrot środków przez Allegro Finans? I wypełnić wniosek na zwrot prowizji? (Sytuacja- brak towaru)

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Client:41063860Jeżeli na Allegro lokalnie to zwracać pieniądze ze swego konta a z Allegro Finanse po aktywacji robisz wypłatę na swoje konto. O zwrot za transakcje składasz wniosek o zwrot tutaj

https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d

oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Nie, niestety nie dostaniesz - zwrot przyznajemy tylko w przypadku, gdy zrezygnuje z niego klient. Ty odpowiadasz za swoje stany magazynowe. 

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

Deszcz_na_twarzy
#7 Wielbiciel#

No dobrze a jeżeli istnieje prawdopodobieństwo że klient dokonał fikcyjnego zakupu za pobraniem specjalnie aby wygenerować mi koszty i w ogóle nie chce odebrać towaru i nie potwierdzi że zrezygnował to ja poniosę podwójne koszty transportu + koszty prowizji.

 

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

To odwołasz się od decyzji, prześlesz numer przesyłki i otrzymasz zwrot prowizji. 
Podwójne koszty ? Przecież to są wszystko koszty które powinien ponieść kupujący który formalnie jest właścicielem przedmiotu. 

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@sl-aw-ek Jeżeli kupujący coś zamówił, zostało to wysłane, a on nie odebrał przesyłki - to sprzedawca ma być tym obciążony? Mylisz się. To kupujący pokrywa koszt wysyłki i odesłania, jako że to jego decyzja. Ma prawo odstąpić od umowy (o ile jest konsumentem w rozumieniu ustawy), nie ma prawa narażać sprzedawcy na koszta. I istnieją skuteczne metody odzyskania pieniędzy za przesyłki, o ile sprzedający ma jakiekolwiek pojęcie o własnych prawach i obowiązkach.

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

Czy Ty przeczytałeś to co napisałem ?

"powinien ponieść kupujący" - może dużymi albo podkreślić ? 

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@sl-aw-ek A sorry, spałem jeszcze 😉

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów