anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Towar uszkodzony, kurier nie uznaje reklamacji, co dalej?

maxmobil
#2 Obserwator#

Witam wszystkich allegrowiczów. Nie wiem już gdzie się udać z tą sprawą więc sięgam tutaj po poradę.

Wysłałam klientowi błotnik w stanie idealnym. Niestety puściłam to inpostem. Błotnik dotarł uszkodzony, a spakowany był tak, że lepiej się już nie dało. Inpost zarzucił złe spakowanie, potem twierdził, że jednak nie wożą części niestandardowych i tutaj wymienił (zderzaki i układy wydechowe) - nic o błotnikach. Niemniej jednak nie da się z inpostem tego wywalczyć. Kupujący odesłał mi błotnik no ale nie jest on już nic warty. Allegro każe mi potraktować tą sprawę jako reklamację kupującego. Dyskusja trwa już ponad miesiąc (inpost miał określony czas na odpowiedź). W weekend Bożego Ciała zablokowali mi sprzedaż ponieważ nie odpowiedziałam na wypowiedź w dyskusji w ciągu 24h. Czy może jest tu ktoś kto poradzi mi co mam zrobić w tej sytuacji ??

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

maxmobil
#2 Obserwator#

Dodam jeszcze, że mam zamieszczoną informację w zakładce o sprzedającym "Nie odpowiadamy za uszkodzenia powstałe w transporcie".

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@maxmobil  sprzedaż jako osoba prywatna? czy jako firma?

oznacz moderatorów

maxmobil
#2 Obserwator#

Firma.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@maxmobil  to cóż moje sugestie są następujące:

1) zwrócić kupującemu wpłate - w przypadku firm odpowiadasz za produkt aż do jego doręczenia

2) przeprosić kupującego i spróbowac polubownie zamknąć dyskusje ( niewykluczone że bedzie to warunek do odblokowania konta)

3) jeśli nie macie innych problematycznych spraw ( spadku jakości sprzedaży czy też innych dyskusji) napisac do Działu bezpieczeństwa, wyjaśnić i poprosić o odblokowanie ( mam nadzieje że  sie uda)

4) pogodzić sie ze stratą bo prawdopodobnie od przewoźnika nic nie uzyskacie 😞

Mam nadzieje że uda Wam sie odblokowac konto

oznacz moderatorów

maxmobil
#2 Obserwator#

Cóż.. Dziękuję Ci za poradę !

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@maxmobil Zerknij na poradnik pakowania - w nim jest napisane:

"Szyby samochodowe, haki samochodowe, elementy karoserii i części
samochodowe o niestandardowych kształtach (zderzaki, układy
wydechowe) są zakazane w sieci InPost"

Reklamacja w IPOST nic nie da bo mają pełne prawo ją odrzucić.
Powinieneś zwrócić kupującemu pieniądze a na przyszłość części samochodowe nadawać innym przewoźnikiem.

Dodam jeszcze, że mam zamieszczoną informację w zakładce o sprzedającym "Nie odpowiadamy za uszkodzenia powstałe w transporcie".

Ten zapis nie ma żadnej mocy prawnej - jako przedsiębiorca odpowiadasz za to.

oznacz moderatorów

maxmobil
#2 Obserwator#

Dziękuję za poradę!

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

Potwierdzam. Nigdy nie dostaniesz rekompensaty od żadnej firmy kurierskiej. To ich dyrektywa nr 666 !

Odrzucić każde roszczenie.

DPD odmawia nawet wypłaty zadośćuczynienia za przedziurawienie na wylot felgi samochodowej ich paleciakiem w ich magazynie przeładunkowym.

 

felgaiveco.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

Alegoria24_pl
#10 Popularyzator#

"Nie odpowiadamy za uszkodzenia powstałe w transporcie" brzmi mocno jak tzw. klauzula niedozwolona, a to może kosztować Cię dużo więcej.

oznacz moderatorów