anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

w jakim terminie sprzedający musi uznać reklamację używanej rzeczy

wawawa2
#9 Pomysłodawca

sprzedałem używany aparat i klient chce go zwrócić po prawie 3 miesiącach - jestem osobą prywatną , ale nawet komis ma 2 tygodnie na przyjęcie - może ktoś mi pomoże 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@wawawa2  reklamacja, to nie zwrot i może do dwóch lat ją składać (w komisie również)

oznacz moderatorów

wawawa2
#9 Pomysłodawca

nawet używanej rzeczy ?

oznacz moderatorów

TechartGSM
#14 Krzewiciel

Nawet używanej, ale nie mylmy zwrotu z reklamacją. Reklamację jeżeli przedmiot jest niezgodny z umową musisz rozpatrzyć i uznać lub nie w terminie nieprzekraczającym 14 dni. To nie klient decyduje o sposobie jej rozpatrzenia i w jaki sposób przedmiot zostanie doprowadzony do zgodności z umową. Za to zwrot konsumencki to zupełnie co innego i ma na to 14 dni od odebrania przesyłki.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@wawawa2 tak o ile nie wyłączysz rękojmi w ofercie to odpowiadasz za sprzedany przedmiot 2 lata i musisz rozpatrywać reklamacje. Na zwrot się godzić nie musisz.

oznacz moderatorów

wawawa2
#9 Pomysłodawca

😀

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witam.

@wawawa2 

Jako prywatny sprzedawca masz możliwość na etapie przygotowywania oferty wyłączyć odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu RĘKOJMI umieszczając odpowiedni zapis w ofercie. Jeśli tego nie zrobiłeś to odpowiadasz za stan towaru przez co najmniej 2 lata od jego sprzedaży. Okres ten może być dłuższy i zależy od tego kiedy nabywca "dostrzegł usterkę" oraz po jakim czasie od wystąpienia usterki "ją zgłosił". Na Allegro po upływie 2 lat od sprzedaży zgłosić problemu się nie da, więc dla uproszczenia można przyjąć taki okres.

W przypadku sprzedaży NIEKONSUMENCKIEJ w ramach zgłoszonej REKLAMACJI Z TYTUŁU RĘKOJMI nabywca musi dostarczyć sprzedawcy, o ile sprzedawca o to wnioskuje, produkt do oceny zasadności roszczenia.

Sprzedawca może reklamację uznać, lub (mogąc swoją decyzję wiarygodnie uargumentować) odrzucić.

Na podjęcie decyzji reklamacyjnej sprzedawca ma 14 dni od zgłoszenia. W przypadku braku decyzji reklamacja zostaje uznana z mocy prawa.

W przypadku uznania pierwszej reklamacji sprzedawca może produkt naprawić, wymienić, obniżyć cenę lub zwrócić cenę sprzedaży, w zależności od tego co jest dla niego korzystniejsze.

Nie ma najmniejszego znaczenia, że sprzedawca jest osobą prywatną a przedmiot był używany.

Jeśli nabywca na żądanie sprzedawcy nie odeśle (na własny koszt i we własnym zakresie w porozumieniu ze sprzedawcą) reklamowanego towaru, to sprzedawca będzie mieć prawo do odrzucenia reklamacji z powodu niedostarczenia przedmiotu do oceny zasadności roszczeń.

W przypadku odesłania przez nabywcę spornego produktu należy dokonać oceny zasadności roszczenia i wydać decyzję w ciągu 14-tu dni od zgłoszenia reklamacji a nie od odebrania paczki.

W dobrze pojętym interesie sprzedawcy proces rozpakowywania przesyłki i oceny stanu odesłanego przedmiotu powinien być rejestrowany tak, by w razie czego móc udowodnić z jednej strony zawartość paczki a z drugiej strony stan przedmiotu. Zapis powinien być ciągły i obejmować oględziny przesyłki z zewnątrz razem z etykietą i stanem opakowania, jej otwarcie, zawartość i przynajmniej dające się ocenić i dostrzec "wizualne wady" przedmiotu takie jak zalanie, uszkodzenia mechaniczne, czy spalenie, mogące być w przyszłości dowodem potwierdzającym zasadność odrzucenia reklamacji.

Większość nabywców to normalni uczciwi ludzie, ale z racji tego że rośnie cała rzesza "cwaniaczków" próbujących naciągać sprzedawców, to trzeba do tematu podchodzić tak, by przynajmniej "najprostsze zagrywki" móc rzeczowo odrzucić.

W przypadku aparatu, o ile sprzedawca nie może pochwalić się stosowną wiedzą i umiejętnościami, do odrzucenia reklamacji może być konieczna "zewnętrzna ekspertyza".

"Normalne zużycie" używanego przedmiotu które nastąpiło pomiędzy sprzedażą a zgłoszeniem reklamacyjnym może być podstawą do odrzucenia reklamacji.

I najważniejsze - proszę nie mylić fizycznej czynności jaką jest zwrot (odesłanie) towaru do sprzedawcy, z potocznym rozumieniu tego słowa w handlu oznaczającym "rezygnację z zakupu".

KAŻDY SPRZEDAWCA MA OBOWIĄZEK ODEBRAĆ ZWROT TOWARU ZWIĄZANY Z REKLAMACJĄ TEGO TOWARU.

Tylko sprzedawca firmowy ma obowiązek przyjąć ZWROT TOWARU W RAMACH ODSTĄPIENIA OD UMOWY i to tylko pod warunkiem że nabywca jest konsumentem i zachowania przez niego wymogów do odstąpienia.

Pozdrawiam. Marek.

oznacz moderatorów