anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Witam , kupujący zgłosił zwrot towaru, który dziś do mnie doszedł, niestety produkt ma odciętą metke

MAMY ROZWIĄZANIE!
justuniqueino
#8 Zapaleniec#

Witam , kupujący zgłosił zwrot towaru, który dziś do mnie doszedł, niestety produkt ma odciętą metke, koronka sukienki jest uszkodzona a sukienka pachnie perfumem/płynem, co ma zrobić w takiej sytuacji? Już tego produktu na sklep nie mogę dać do sprzedaży. Klientka w wiadomości przyznała się do odcięcia metki. Pomocy co robić w takiej sytuacji to sukienka za 900 zł

oznacz moderatorów
43 ODPOWIEDZI 43
muscle_freak
#8 Zapaleniec#

Miałam identyczną sytuację, nowa kurtka wróciła pachnąca tanimi perfumami i potem, z chusteczkami i śmieciami w kieszeniach, dodatkowo bez gratisów po dokładnie 31 dniach od zakupu. Potrąciłam kupującej 1/3 kwoty bez pytania jej o zdanie i wystawiłam tą samą ofertę jako używaną rzecz ze zmienioną ceną. Kupującą zgłosiłam do Allegro, opisałam im sytuację i z tego co mi mówili, poddali jej konto weryfikacji, ponieważ zauważyli inne nie prawidłowiści dotyczące jej aktywności w serwisie. Do tego dnia od użytkowniczki nie uzyskałam odpowiedzi na moje wiadomości. zero kontaktu. Nie dostałam tez negatywa. Dodam, że Allegro NIE MA PRAWA INGEROWAC W OSTATECZNĄ DECYZJĘ SPRZEDAWCY O POMNIJESZENIU KWOTY ZWRACANWEGO TOWARU. Tak jest w regulaminie i tak tez wielokrotnie usłyszałam od Pań na infolinii. Radzę zgłosić użytkownika i na przyszłość radze tez nie wchodzić w dyskusję tylko arbitralnie podjąć decyzję ile teraz sukienka jest warta (i ustawić cenę tak, aby się szybko sprzedała).

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Omówiłam sprawę z dwoma prawnikami.

Jeden był zdania, że sprzedający powinien sam ustalić wartość zwróconego towaru adekwatnie do jego stanu, a najlepiej oczywiście skorzystać z opinii rzeczoznawcy. Nadmierne zaniżanie wyceny potępił jako przejaw nieuczciwości przedsiębiorcy.

Drugi prawnik wskazał na dwie linie orzecznicze: za właściwe uznaje się raz wycenę własną sprzedawcy / eksperta, innym razem cenę uzyskaną w licytacji. Wszystko zależy od okoliczności sprawy i jasnej odpowiedzi tu nie ma.

@justuniqueino Potrąć tyle, ile uważasz za stosowne. Sukienkę mogłabyś spróbować sprzedać na licytacji z ceną minimalną równą ustalonej przez Ciebie wartości i, dla załagodzenia sporu z kupującą, umówić się z nią, że jeśli zysk ze sprzedaży sukienki przekroczy kwotę potrącenia, to wtedy zwrócisz jej różnicę. Ostateczna wysokość odszkodowania odpowiadałaby wówczas wysokości utraconego przez Ciebie dochodu.

Można by jeszcze rozważyć naprawę koronki, jeśli jest to możliwe. Koszt mógłby być niewielki, a potencjalne klientki będą patrzeć na ofertę przychylniejszym okiem. Stan sukienki określ jako "po zwrocie" konsumenckim. To zawsze lepiej niż "używana".

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@justuniqueino W korespondencji z kupującą możesz przytoczyć treść art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta, niech sobie go weźmie do serca:

"Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9".

Przepis ten ma swoje źródło w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE, w której znajduje się takie wyjaśnienie:

"Niektórzy konsumenci korzystają z przysługującego im prawa do odstąpienia od umowy po użyciu towarów w stopniu większym, niż jest to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów. W takim przypadku konsument nie powinien tracić prawa do odstąpienia od umowy, ale powinien odpowiadać za każde zmniejszenie wartości towarów. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów konsument powinien obchodzić się z towarami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie. Na przykład: konsument powinien jedynie przymierzać odzież, lecz nie powinien móc jej nosić. W związku z tym w okresie na odstąpienie od umowy konsument powinien obchodzić się z towarami i sprawdzać je z należytą starannością. Obowiązki konsumenta w przypadku odstąpienia od umowy nie powinny zniechęcać go do korzystania z przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy" (motyw 47 preambuły).

[ten wytłuszczony fragment również możesz jej zacytować]

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Jeszcze więcej informacji dostarcza dokument Komisji Europejskiej - Wytyczne dotyczące wykładni i stosowania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów (rozdział 5.5.4. Odpowiedzialność konsumenta za niewłaściwe obchodzenie się z towarami).

"Zmniejszenie wartości towaru może polegać w szczególności na konieczności uiszczenia kosztów czyszczenia i naprawy, o ile towar nie może być już oferowany jako nowy, czy też na obiektywnie uzasadnionej utracie dochodu przez przedsiębiorcę, która jest związana ze sprzedażą zwróconego towaru jako towaru używanego".

W rozdziale podano różne przykłady niewłaściwego obchodzenia się z towarami, m.in. taki: "Przymierzenie ubrania w sklepie nie wiąże się z usunięciem metek producenta".

oznacz moderatorów