anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wniosek POK a ocena sprzedazy

babyboutique_
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry

Mam problem i odbijam się od ściany ponieważ nikt z pracowników Allegro nie czyta wiadomości ze zrozumieniem. Może chociaż tutaj będzie inaczej ...

Problem jest następujący:

Klient zamówił towar nieprefabrykowany, podając wymiary indywidualne potrzebne do jego przygotowania. W ofercie w zakładce zwroty była stosowna informacja o nieprefabrykowanym charakterze produktu i z tego tytułu braku możliwości odstąpienia od umowy w rozumieniu artykułu 27 ustawy o prawach konsumenta na którą powoływał się klient. Zgodnie z ta samą ustawą i art 38pkt 3 dla wyrobów nieprefabrykowanych nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. W związku z tym moja decyzja w tej sprawie była odmowna.

Klient złożył wniosek do POK o zwrot pieniędzy.  Podczas dyskusji doszliśmy wspólnie z pracownikiem allegro i klientem do porozumienia zgodnie z którym dla dobra klienta otrzymał on częściową refundacje kosztów ode mnie (90zł ) i druga część (80zł) od POK. Zapewniono mnie wtedy że Allegro szanuje moje prawo wynikające z ustawy i rozumie że mogę odmówić przyjęcia zwrotu takiego towaru wykonanego na zamówienie i nie poniosę z tego tytułu  żadnych kosztów.

Tymczasem okazuje się że moje konto zostało obciążone -120pkt w jakości sprzedaży za ten właśnie jeden jedyny nieuzasadniony wniosek POK. Ponieważ dbam o obsługę klientów i nie mam dużej ilości dyskusji, stosunek ilości wniosków POK do ilości dyskusji wynosi 50% ( nie mam otwartych dyskusji ).

W tej chwili jest następująca sytuacja. pomimo moich dobrych chęci rozwiązywania problemów z klientami nawet w wypadku nieuzasadnionych reklamacji moje konto jest obciążone 120pkt ujemnymi, co rzutuje na moja jakość sprzedaży a przez to nie otrzymuje rabatów transakcyjnych za zwroty innych klientów. Dlaczego mam ponosić konsekwencje niesłusznie złożonego, odrzuconego zwrotu. Mechanizmy które tu zadziałały są sprzeczne z moim prawem do odmowy przyjęcia zwrotu z tytułu zakupu produktu nieprefabrykowanego.

 Ilość tych punktów ujemnych powinna zostać anulowana.

Abstrahując od wszystkiego widać że najbardziej butowany jest drobny sprzedawca, bo gdybym miał 100 dyskusji i tylko jeden wniosek POK to dostałbym 0 punktów ujemnych. Ale że jestem tylko drobnym sprzedawcą który od 10 lat zasila wasze konto co miesiąc o taka drobną kwotę rzędu 1500zł no to znaczy że można po mnie jechać po łysej kobyle. Ta sytuacja jest kuriozalna.

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

kostas11
#21 Demiurg#

@babyboutique_ a ja nie rozumiem, skoro nie podlega zwrotowi to nie podlega, po co w ogóle ta cała dyskusja i dzielenie kosztami ???  Było w dyskusji napisać swoje stanowisko i zakończyć sprawę 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

babyboutique_
#7 Wielbiciel#

właśnie o to chodzi że sprawa musi się zakończyć zgodnie z życzeniem klienta, nawet jeśli jest bezzasadne, w przeciwnym razie sprzedającego dotykają takie rzeczy jak powyżej opisane. Osobną sprawą jest poruszana przeze mnie kwestia niespójności w samych ofertach, ponieważ jeśli chodzi o produkty nieprefabrykowane, można zaznaczyć w warunkach dostawy i zwrotu opcje ograniczone prawo do odstąpienia od umowy pomimo tego w ofercie nadal widnieje przycisk "zwróć za darmo" który wprowadza klienta w błąd i utwierdza go w błędnym stanowisku  ze zwrot z tytułu odstąpienia umowy zawartej na odległość mu się należy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Należało się nie dzielić  skoro miałeś rację, w biznesie nie ma kumpli i sądzisz że to wpłynie na "przyjaźń" z Allegro, moderator napisała ze pkt nie zostały zabrane za POK.😊

oznacz moderatorów

babyboutique_
#7 Wielbiciel#

Nie wiem czy wiesz, ale  jeśli klient występuje do POK to to co uzyska z pok i tak jest potrącane z konta sprzedającego. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klienta i szukając jakiegoś kompromisu  próbuje ratować sytuacje zyskując tym samym lepszą ocenę sprzedaży, bo koszt imprezy jest i tak taki sam, czy zwrócę niezadowolonemu klientowi dobrowolnie czy dopiszą mi to do rachunku Allegro

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@babyboutique_ Wiesz o tym, ze Allegro za zwrot z POK nie zawsze obciąża sprzedającego?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@babyboutique_ Cześć. 🙂 Gdzie znalazłeś informację o ujemnych 120 punktach za POK? Na Twoim koncie nie ma takiej sytuacji. Jedyne punkty ujemne, jakie są na Twoim koncie, to wyłącznie za brak terminowej odpowiedzi na wiadomości mejlowe klientów. 

Ta miara w Jakości jest skonstruowana w taki sposób, żeby incydentalne wnioski nie wpływały na wyniki Sprzedającego. 

oznacz moderatorów

babyboutique_
#7 Wielbiciel#

Tak, zgadza się , po moich wczorajszych interwencjach na Allegro gdzie tylko się da i wysyłaniu maili ze screenami  itp itd punkty te zostały skasowane. Szkoda, że nie wykonałem zrzutu ekranu z tymi -120pkt. dziś już mój poziom sprzedażny jest dobry. Szkoda tylko że muszę się szarpać i tracić czas udowadniając że nie jestem wielbłądem. Niestety pracownicy nie czytają tego co się pisze. Wczoraj przez 10 maili tłumaczyłem pracownikowi Allegro że klient nie reklamował produktu a zwrócił na podstawie art 27, a w odpowiedzi w kółko dostawałem "produkt niezgodny z opisem , klient reklamował", a tymczasem ja mam wyraźne pismo od klienta ze zwraca bez podania przyczyny , to dlaczego wpieracie, że wina leży po mojej stronie????? Te wszystkie dokumenty były w wątku, tylko nikt tego nie czyta!!!!!!!!!!

Kolejna sprawa to zwrot poro prowizji od transakcji gdzie Pani zaznaczyła że produkt jest niezgodny z opisem. Po telefonie do klienta okazało się że pani nie wiedziała co zaznaczyć no i tak sobie akurat to wpisała ale w rzeczywistości to zwróciła bo się rozmyśliła. Na moją prośbę czy może wysłać to co mówi smsem lub emailem bym mógł odzyskać prowizje , pani odpowiedziała że nie ma czasu. I co w takiej sytuacji ??? Zwrot był , pieniądze zwrócone przez allegro finanse a rabat transakcyjny nieprzyznany.

Jest to przykre dla mnie, bo jestem uczciwym sprzedającym prowadzącym małą rzemieślniczą działalność , nie generuje jakiegoś wielkiego obrotu, i każde takie 25zl prowizji stanowi dla mnie dużą kwotę gdyż jest to moje jedyne źródło utrzymania.

Teraz odniosę się do tych terminowych odpowiedzi na wiadomości klientów. Po pierwsze większość klientów wysyła wiadomości po godzinie 16. Ja wtedy już nie pracuje i odpowiadam na te wiadomości około godziny 7 czyli 15h po czasie. Czy ja mam mieć czynny zakład całodobowo??? Zapytam Panią, czy Pani pracuje 24h na dobę czy może kończy o 15 prace i idzie do domu zajmować się dziećmi czy domowymi obowiązkami?

Kolejna kwestia to wiadomości gdzie jest jakaś korespondencja i są odpowiedzi, temat zostaje wyczerpany, ja piszę dziękuję i pozdrawiam na co klient odpisuje np. ' dziękuję '

No i co teraz ???Mam wysyłać kropki w wiadomościach czy co???? No bo jeśli ostatnia wiadomość jest wiadomością od klienta a nie moją to allegro już wylicza że klient czeka na odpowiedz . Proszę mi wytłumaczyć co mam robić w takiej sytuacji??? wysyłać buźki emotki uśmieszki czy co??????

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@babyboutique_ Tak, możesz wysyłać buźki, musisz odpowiedzieć w ciągu 24godz, inaczej padnie jakość.

oznacz moderatorów

babyboutique_
#7 Wielbiciel#

Czy to jest normalne ?????

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@babyboutique_ Oczywiście rozumiem, że ta sytuacja nie jest dla Ciebie komfortowa. W Jakości liczony jest czas pierwszej odpowiedzi i nie musisz kończyć korespondencji jako ostatni. 

W tej mierze brane są pod uwagę wiadomości z ostatnich 30 dni, które klienci wysłali poprzez Pytanie do Sprzedającego. Odpowiedź na pytanie powinna być wysłana w terminie 24 godzin (czas nie jest liczony w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy). 

W Twoim przypadku punkty ujemne są naliczone za dwie korespondencje. W jednej nie udzieliłeś odpowiedzi w ogóle, w drugiej odpowiedziałeś po 35 godzinach.

oznacz moderatorów

babyboutique_
#7 Wielbiciel#

Prosze o podanie jakie to korespondencje

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@babyboutique_ Oczywiście, ale na forum nie mogę Ci podać loginów. Napisz do nas proszę przez ten formularz: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=214387b5-397a-4941-9f72-7d844023040c&subjectId=a6835b66-a... 

oznacz moderatorów

babyboutique_
#7 Wielbiciel#

Ta w której nie ma odpowiedzi juz znalazłem, rzeczywiście. Ale sytuacja wygląda tak że klient pisał i dzwonił i  zostały mu udzielone wszystkie informacje telefonicznie , czasami łatwiej jest się skomunikować telefonicznie i czy to samo muszę wklejać w odpowiedzi ??? To jest bez sensu i nie jest wcale miara jakości obsługi, ale od dzis ustawię automatyczne odpowiedzi z buźkami, może to poprawi moją jakość. 🙂

oznacz moderatorów

babyboutique_
#7 Wielbiciel#

To jeszcze może Pani odnajdzie w statystykach ile było wszystkich odpowiedzi na wiadomości klientów?

 

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@babyboutique_ W ostatnich 30 dniach odpowiedziałeś terminowo na 14 wiadomości + 1 wiadomość bez odpowiedzi + 1 wiadomość po terminie. 

Jeśli chcesz samodzielnie przejrzeć takie dane, to możesz to zrobić z poziomu panelu Jakość mojej sprzedaży. Przy mierze "Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów" kliknij w przycisk "Zobacz zestawienie":

ko_alka_0-1652436451879.png

Będziesz mógł pobrać raport, w którym znajdziesz dane, na podstawie których liczone są punkty. 🙂 

oznacz moderatorów