Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
To co wyczynia allegro ostatnimi czasy nie mieści się w głowie. Wczoraj otrzymaliśmy blokadę konta. Oficjalny powód: niska jakość sprzedaży.
Na przestrzeni roku mamy około 3000 transakcji poprzez allegro. Otrzymaliśmy w tym czasie prawie 800 pozytywów 15 negatywów. Oczywistym jest że wspaniali kupujący kiedy wszystko jest w porządku z towarem zaniechują wystawiania pozytywnej opinii bo po co mieliby to robić i tracić czas. Natomiast kiedy mają jakieś kompletnie nieuzasadnione pretensje i są nieusatysfakcjonowani to ZAWSZE takiego negatywa wystawią i chyba tego tłumaczyć nie muszę. Tak więc dla allegro 1 na 200 niezadowolonych kupujących to już poziom nieakceptowalny. Pomijam fakt że allegro na wszystkich portalach gdzie są oceniani mają opinie 1.3 (w skali 1-5) lub 2 (w skali 1-10). Może by allegro zaczęło od poprawy jakości obsługi u siebie a nie dawać jakieś porady dla sprzedających notujących kilkunastokrotnie lepsze statystyki?
Allegro poprzez blokadę konta zmusza nas do przyjmowania reklamacji od kupujących którzy próbują ewidetnie nas naciągnąć. Otrzymujemy albo nie nasz towar, albo towar uszkodzony i to allegro nie obchodzi. Oczywiście oficjalnie nas nie zmuszają do przyjęcia reklamacji natomiast czym innym jest takie postępowanie jak blokada konta?
Kupującym wolno wszystko: mają jakieś POK gdzie niby napisane jest że warunkiem uwzględnienia wniosku jest zgłoszenie sprawy do organów ścigania. Oczywiście my na przestrzeni kilkunastu lat żadnego zawiadomienia od takich organów nie otrzymaliśmy więc chyba nikt tego nigdzie nie zgłasza a allegro mimo to wypłaca bez problemu kupującemu odszkodowania a potem nas nęka blokadami konta.
Nieważne że w sposób merytoryczny i poparty jasnymi dowodami uzasadniamy czemu reklamacja czy też zwrot zostaje odrzucony. To jest nieważne. Kupujący może odesłać zamiast otrzymanego towaru wartego kilkaset złotych rolkę papieru toaletowego a allegro i tak mu zwróci pieniądze.
Allegro wymaga od sprzedawcy aby wszystkie dyskusje były rozwiązywane. Właśnie wchodzę w swoją jakość sprzedaży i nie wierzę co czytam: Nierozwiązane dyskusje 0,56% - jest to poziom NIEKACEPTOWALNY!
Na 180 transakcji z ostatnich 30 dni, masz aż 1 nierozwiązaną dyskusję. Kliknij w znak zapytania i zobacz, jak możesz to poprawić.
Podkreślam na 180 transakcji z ostatnich 30 dni masz AŻ 1 nierozwiązaną w dyskusję. To jest dla allegro poziom nieakceptowalny....
Tylko najśmieszniejsze jest to że o tym czy dyskusja jest rozwiązana czy nie decyduje kupujący któremu nie przyjęliśmy reklamacji. No tak bo teraz kupujący który jest niezadowolony z naszej decyzji będzie nam szedł na rękę i zaznaczał - tak rozwiązana dyskusja.... Nonsens...
Podsumowując możesz być świetnym sprzedawcą ale jeśli trafi ci się raz na dwieście nieuczciwy kupujący który chce otrzymać za darmo sprawny towar a odesłać swój wadliwy, jesteś skazany na porażkę gdyż allegro będzie Cię nękać blokadami konta. Musisz zawsze przyjmować reklamację a najlepiej to jeszcze co miesiąc rozdawać za darmo towaru dla kupujących tak żeby w spokoju funkcjonować na tym serwisie.
Powoli będziemy się rozstawać z tym serwisiem. Płacimy ogromne rachunki a w zamian dostajemy skandaliczne zachowania i mieszanie z błotem. Lepiej zdecydowanie zainwestować środki w swój sklep internetowy i reklamę jego niż płacić serwisowi który zamiast tylko pilotować sporne sprawy pomiędzy stronami zawsze staje po stronie kupujących.
POK? A gdzie POS? Dlaczego allegro np nie zwraca nam środków za nieodebrane przesyłki pobraniowe przez kupujących gdzie sytuacja jest czarno-biała bo wystarczy wpisać numer listu przewozowego, a nie tak jak w przypadku reklamacji konieczny jest sąd do tego czy reklamacja jest słusznie odrzucona czy też nie. Oczywiście nigdy takiej sprawy w sądzie nie mieliśmy bo kupujący doskonale zdaję sobie sprawę że racja leży po naszej stronie ale nie musi tego robić gdyż i tak allegro zwróci mu pieniążki z POK bez żadnych dowodów.
@Cairo-Honda Bardzo Cię przepraszam w takim razie, pomieszałem Cię z innym podobnym wątkiem przez to ciągłe zmienianie nazw tematów i usuwanie części wątków w tematach. Wybacz za to. Ale co do stosunku sprzedawcy do klienta zdania nie zmieniam.
Wiem, że allegro woli być pro konsumenckie bo wie, ze z urzędami ma mniejsze szanse wygrać niż z jednym przedsiębiorcą.
Masz racje, nie rozumiem tego "I jeszcze raz zaznaczam bo widzę że do Ciebie nie dociera. Przyjmujemy bezproblemowo większość zwrotów, nie z naszej winy..." Dlaczego nie zapobiegacie tym zwrotom itp? Dziwne podejście, bo jesli coś nie działa jak powinno, problemy jakieś się powtarzają to trzeba zrobić tak aby się przestały pojawiać i powtarzać a nie je łagodzić i naprawiać jak już są. Najwyraźniej to jest wynik braku komunikacji z klientem i tego co wcześniej pisałem o dzwonieniu do klientów i upewnieniu się, próbie doradzenia, pomocy aby nie musiał składać zwrotów.
@ZibiK30 "Ja przyznaję, ze się uprzedziłem już na samym początku czytając zwrot "debilu" Nie da się tego racjonalnie wyjaśnić na poziomie profesjonalnego kontaktu przedsiębiorca - konsument." - chyba pomyliłeś wątek z tym, w którym poszło o 8 negatywów i dyskusji pod rząd😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere tak wiem, przepraszam i przeprosiłem już też @Cairo-Honda za to, przykro mi, jednak w moim odczuciu w obu firmach zawodzi kontakt z klientem i podejście do klienta jak i obsługi. Zawodzi lub można też to nazwać że "taka polityka firmy"
Nie oczekujcie, ze u was będą zakupy robić tylko wyuczeni mechanicy lub klienci którzy wcześniej przestudiowali budowę i działanie samochodu i z pewnością wiedzą czego potrzebują
Co innego nieświadomy klient który się pomylił, a co innego kolo który ewidentnie leci w kulki...
@szejk-gmbh Tak, zgadza się, ja jednak ogólnie się odnoszę bo trochę to wygląda jak by swój na swego trafił po twierdzeniu że to konkurencja, wyzwiskach. Nie znamy początku tego konfliktu, bo odnoszę wrażenie, ze to nie był incydent który wszystko zaczął i ten napad, że na pewno konkurencja. Skądś się takie przypuszczenia biorą, widocznie musiało być już coś wcześniej i nie wiemy czy z odwetem czy nie. Niby klient zły ale ten zły klient ma pochodzenie konkurencji czyli innego sprzedawcy?
Nie chce mi się szukać, bo jest wiele danych po którym można znaleźć tą rzekomą konkurencje i zapytać co to się podziało.
@ZibiK30
ZibiK ty wogóle wiesz co piszesz albo przynajmniej w jakim temacie? Bo mam wrażenie że nie. Najpierw piszesz że nazwaliśmy kogoś debilem (wypadało by to kolego sprostować, bo to jest poważny zarzut), potem coś o jakieś konkurencji gdzie my nigdzie nic takiego nie pisaliśmy.
Stwierdziłem tylko że działania allegro polegające na tym że lekką ręką wypłaca każdemu POK nakłaniają kupujących do zuchwałych czynności.
Możesz kupić towar w sklepie odesłać swój wadliwy, napisać w dyskusji że towar jest niesprawny i allegro wypłaci ci od razu z POK jeśli sprzedający tego nie zrobi.
Ostatnio klient zakupił u nas lampę z wersji RHD. Wystąpił z reklamacją że RHD oznacza ruch prawostronny chodź w rzeczywistości oznacza Right Hand Drive czyli kierownicę po prawej stronie. Staraliśmy mu się to udowodnić, wysyłaliśmy z oficjalnego źródła producenta potwierdzenie tego faktu on dalej ustawał przy swoim. Nie mogliśmy przyjąć takiej reklamacji gdyż nie będziemy płacić za montaż demontaż lampy oraz za wysyłki którą kupujący sam sobie wybrał. I co? Allegro zaproponowało zwrot z POK. Inny przykład kupujący chce zwrócić rozrusznik który niby nie pasuje do jego modelu. Również potwierdzamy że pasuje oficjalnymi numerami części tylko że w tym modelu występowało kilka rozruszników i kupujący nie sprawdził sobie że jest to inny rozrusznik. Nie byłoby problemów ze zwrotem tylko kupujący stwierdził że przed montażem oddał nasz rozrusznik do regeneracji, założył jakieś chińskie komponenty do tego rozrusznika i chce nam go oddać i jeszcze żąda zwrotu za tą regenerację. Oczywiście nie możemy przyjąć takiej części. Co robi allegro? Pyk proponuje wniosek o POK. A teraz nam blokuje konto ze względu na to że mamy dużo wniosków POK. I to nie jest pojedynczy przypadek. To jest jakaś kpina i cyrk co oni wyczyniają
Dlatego wyjaśniam: skoro allegro sobie tak lekką ręką wypłaca POK to uczy kupujących oszustw. Ja również wszystkie uszkodzone przez kupujących zwracane towary mogę oddać innemu sprzedawcy u którego kupię sprawną część a odeślę tą wadliwą. Allegro właśnie do takich sytuacji doprowadza. Uważam, że zasadność nieuznania reklamacji powinien mieć i ma tylko sąd.
@Cairo-Honda Przeprosiłem Cie już za pomyłkę, ale mogę jeszcze raz. Przepraszam ze pomyliłem Cię z innym sprzedawcą który nazwał klienta "debilem" w innym temacie. Oczywiście to nie Ty się tak zwróciłeś do klienta.
No i nadal sam mi podajesz ciągle przykłady, ze klient zwraca, reklamuje bo myślał i coś tam. To świadczy o tym, ze waszym klientom brakuje wiedzy na temat sprzedawanych towarów. Jeśli tego nie zmienicie ani nic nie zaradzicie na to to będzie tak zawsze.
@ZibiK30
Zibik pytasz czemu pojawiają się zwroty? Dlatego że sprzedajemy części używane do samochodów. Klienci bardzo często źle diagnozują swoje usterki, biorą od nas części na testy, montują, używają, okazuje się że to nie ta część jest odpowiedzialna za usterkę i wtedy zwracają. Gęsto często części ubrudzone, poniszczone, bądź niesprawne. Nie jest to wina naszych złych opisów ani tego że nie dzwonimy po zakupie do kupujących i się dopytujemy czy na pewno chcą to co kupili co sugerujesz abyśmy robili (tak jak mówię codziennie coś kupuję przez internet i nie zdarza się żeby ktoś do mnie dzwonił po zakupie pytając czy na pewno chciałem to kupić - to by było chore).
@exoryna
No to jeśli umowa zawarta została pomiędzy kupującym i sprzedającym a nie allegro to niech nam nie zwracają za nieodebraną przesyłkę ale również niech nie zwracają z POK kupującym kiedy on sobie wymyśla że towar jest niezgodny z opisem a my udowadniamy że to nie prawda popierając konkretnymi argumentami nie do podważenia.
Mnie bardzo dziwi blokada konta. Mamy 15 niezadowolonych klientów (z czego kilka w ogóle bez zastrzeżeń co do stanu towaru, tylko dlatego że nie mieliśmy go na stanie) na 3000 w ciągu roku w ciężkiej branży jakie są używane części. To jest ta niska jakość sprzedaży? Allegro ślepo staje po stronie kupującego a ma w dupie argumenty sprzedawcy który kilkanaście lat jest na rynku z bardzo dobrą opinią. Gdybyśmy byli jakimikolwiek oszustami to już dawno by nas na rynku nie było, a że zdarza się 1 na 200 klientów z którymi nie da się w żaden sposób porozumieć to nie jest to powód do blokady konta. Nie wymagamy od allegro aby stawało po naszej stronie. Niech po prostu będą bezstronne i niech kupujący w jakiś sposób udowodni że my go w czymkolwiek oszukaliśmy i działamy niezgodnie z prawem....
Dlaczego allegro np nie zwraca nam środków za nieodebrane przesyłki pobraniowe przez kupujących
A dlaczego allegro miałoby zwracać? Umowa została zawarta z jakimś kupującym a nie allegro. Niech ten kupujący zwraca.
A tak zapytam się, czy to Twoja aukcja?
https://allegro.pl/oferta/klapa-tyl-tylna-honda-civic-vii-coupe-nh623m-9511306352
Bo tu mamy jakiś wysyp absurdów:
- Czas na odstąpienie od umowy: 10 dni
- Zwroty na podstawie odstąpienia od umowy są przyjmowane tylko na nowe części.
- Każda zakupiona u nas część używana podlega 30dniowej rękojmi (a obok po lewo stoi "Czas na reklamację z tytułu rękojmi 1 rok")
Jeszcze napisz, że nie zwracasz kosztów dostawy do kupującego, to już będzie max : )
Nie bardzo mnie dziwi blokada konta.
A dlaczego allegro miałoby zwracać? Umowa została zawarta z jakimś kupującym a nie allegro. Niech ten kupujący zwraca.
To po co allegro zwraca z POK? Umowa została zawarta z jakimś sprzedającym a nie allegro. Niech sprzedający zwraca.
Po co zwraca z POK - nie wiem, pytaj ich.
Ale zdaje się, że potem do sprzedawcy występują o zwrot tej kwoty?
@exoryna nie do konca "występuja"
Sprzedawcy blokuja konto i żądają zwrotu.
To jest "odrobinke" inna pozycja negocjacyjna. Allegro ma łatwośc wypłacania z POK ponieważ nie dysponuje własnymi środkami lecz srodkami sprzedawców którzy nie do konca mają wpływ na uznanie reklamacji bądź nie.
@_Likos_
Allegro nie występuje do nas o zwrot za wypłatę z POK bo wiedzą że ten zwrot zrealizowali niesłusznie i nie mają takiego prawa bo by nam musieli zapłacić spore odszkodowanie za takie bezpodstawne żądania i wyłudzenia.
Po prostu wypłacają odszkodowanie tylko po to aby kupujący był happy i dalej robił zakupy w tym serwisie a na nas blokując konto próbują wymusić abyśmy zawsze takie bezpodstawne reklamacje przyjmowali.
Mamy zablokowane konto pod pretekstem ,,niskiej jakości sprzedaży" mimo, że w dalszym ciągu jesteśmy w Allegro Smart w którym z tego co wiem aby być trzeba spełniać wysokie standardy jakości. Normalnie kpią sobie z nas i plują w twarz
Noo, już widzę jak spieszą z wyjaśnieniami 🙂
Wydaje mnie się, że jak w jednej sprawie pośredniczą to i w drugiej powinni.
Na ponad 5000 transakcji miesiecznie, czyli my mamy tyle dziennie ile Ty w miesiąc możemy miec... 2 nierozwiązane dyskusje na liczniku. Więcej to koniec Super Sprzedawcy.
OOOO Tak !!! Nawet nie potrafią powiedzieć dokładnie jak zrobić żeby odblokować konto - tak jakbym z maszyną pisał . To się nadaje do sądu i za to powinni wszystkim pokrzywdzonym sprzedawcom wypłacić odszkodowania to by się oduczyli blokowania kont w szybkim tempie !!!!
Jeśli jest Was więcej zapraszam - razem możemy wszystko !!!
Dokładnie !! Nawet nie można dać oceny gdy kupuje coś u człowieka od którego dostałam uprawnienia . Kupujący u nich to jest jakaś święta krowa a często kłamią żeby zostawić sobie towar a żeby wyłudzić pieniądze od sprzedawcy .