anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wstrzymanie wysyłki a zwrot prowizji. Jak to jest?

PL_DAVICAR
#8 Zapaleniec#

Cześć!

Klient (Ukrainiec) godzinę po zakupie dzwoni i mówi, żeby wstrzymać się z wysyłką bo nie jest pewny czy część podejdzie do auta. Na pytanie na jak długo - on zadzwoni.

Nie zadzwonił.

Nie odbiera telefonów.

Nie odpowiada na maile.

Wniosek o zwrot prowizji - nie dostaniesz bo nie masz zrzutów ekranu a to że dzwonił to nas nie interesuje - ma być czarno na białym.

Można się jakoś z tej patowej sytuacji wyplątać?

Zdrówka!

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

konto zamknięte
Nie dotyczy

Odwołanie od braku zwrotu prowizji, albo mieć to gdzieś, bo prawo nie pozwala na pobieranie prowizji od transakcji niebyłych 🙂

oznacz moderatorów

PL_DAVICAR
#8 Zapaleniec#

@konto zamknięte Odwołanie już poszło.

Dlaczego piszesz żeby mieć to gdzieś? Tej prowizji jest prawie 60PLN - mieć a nie mieć.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@PL_DAVICAR, mieć to gdzieś, znaczy nie opłacać, bo allegro nie ma prawa ściągnąć ci tej prowizji 🙂

oznacz moderatorów

PL_DAVICAR
#8 Zapaleniec#

@konto zamknięte Sorry za głupie pytanie, ale jak mogę jej nie opłacić? Allegro ją naliczyło i finał rozmowy. Podczas płacenia faktury nie mogę sobie wybrać za co mam płacić a za co nie. A zresztą nawet gdybym sobie przelał należność pomniejszoną o wartość tej powizji to mi konto zawieszą.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Zawieszą, ty pójdziesz z tym do eSądu, że utrudniają ci pracę, że naliczają prowizję od transakcji które się nie odbyły (zwrot to taka transakcja), wtedy ci odblokują, a ty dostaniesz odszkodowanie jeszcze z sądu 🙂 bo prawo zabrania pobierania prowizji od transakcji niebyłych (tzn tak @xyz96 mówi, a wiadomo, że najczęściej wie co mówi) 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

W odwołaniu napisz, że nie zapłacił. Nie mogą Ci kazać udowodnić, że nie zapłacił.

oznacz moderatorów

PL_DAVICAR
#8 Zapaleniec#

@xyz96 Owszem mogą i robią to. Ignorują moje sugestie, że jest inaczej. Możesz podpowiedzieć jakieś ,,zdanie-wytrych'' które mogłoby mi pomóc w dyskusji z pracownikiem allegro?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli to pobranie, to musisz mieć od niego pisemne odstąpienie od umowy. Umowa została zawarta, a Allegro pobiera prowizję od zawartych umów.

oznacz moderatorów

PL_DAVICAR
#8 Zapaleniec#

@xyz96 I właśnie tu leży cały problem - nie odstąpił tylko kazał wstrzymać się z wysyłką do momentu aż się nie odezwie. A nie odezwał się.

 

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@PL_DAVICAR  a jaką formę wysyłki wybrał ? jeśli przedpłata, to allegro ma wgląd w płatności i widzi, że nie została uiszczona opłata. Według mnie zwrot powinien być z automatu, ale ja wysyłam wniosek po 7 dniach od zakupu, bo wcześniej odrzucają.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

PL_DAVICAR
#8 Zapaleniec#

@mikeza Pobranie

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@PL_DAVICAR  czyli rozumiem, że nie wysyłałeś paczki ? to trzeba im to łopatologicznie wytłumaczyć, bo oni odrzucają te wnioski z automatu.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

PL_DAVICAR
#8 Zapaleniec#

@mikeza Dokładnie tak. Niestety wytłumaczyłem łopatologicznie, ale jak grochem o ścianę - rozmowa telefoniczna to nie dowód. W mojej branży praktycznie wszystko odbywa się na zasadzie rozmów telefonicznych. Ukrainiec w życiu nie wie co to odbieranie maili.

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Jak wybrnąć z takiej sytuacji to już nie pomogę, ale mogę zasugerować wyłączenie opcji pobrania by takich sytuacji w przyszłości uniknąć. 

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@PL_DAVICAR  ale wypełnił formularz posprzedażowy ? oni na tej podstawie powinni sobie sprawdzić co się dzieje z paczką. Jeśli wybrał pobranie, to nie ma nr nadania i paczka nie wyszła.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

można

trzeba pisać do allegro że odstąpienie ustne jest jak najbardziej prawidłowe

i zgodne z prawem

a jeżeli twierdzą inaczej niech Ci podadzą podstawę prawną

 

oczywiście będą twierdzić że Kupujący tego nie potwierdził - tu musicie pisać że w myśl regulaminu allegro nic nie musi potwierdzać

oznacz moderatorów

PL_DAVICAR
#8 Zapaleniec#

@RED Powtarzam po raz kolejny - tu NIE MA odstąpienia! Facet nakazał wstrzymać się z wysyłką i tyle go widzieli. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

jak nie zapłacił to sprawa prosta - formularz do alla by zwrócili wpłatę

a gdy zapłacił to problem - można mu oddać pieniądze i wystąpić o zwrot prowizji

oczywiście należy męczyć allegro kolejnymi postami gdy nie będą chcieli oddać prowizji

 

ja miałem też tego typu klientów - proszę wyślijcie towar później a potem z **piiip** negatyw - wysłał towar po miesiącu lub nie wysłał towaru towaru

- też były problemy ze zwrotem prowizji lub jej nie dostałem

------------------------------------------------------------------

oczywiście miałem lepsze przypadki w sporach z Kupującymi - typu nie odstąpie od umowy a wy macie zwrócić mi pieniądze

oznacz moderatorów