Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
jesteśmy już po Prima Aprilis, ale chyba nie na allegro.
W dniach 6 paź 2022 oraz 14 lis 2022 pewien klient złożył u nas dwa identyczne zamówienia.
Co ciekawe z obydwoma działy się jakieś cyrki z przesyłkami, o których dowiedzieliśmy się dopiero w styczniu, gdzie kupujący zgłosił wniosek do POKu, wtedy tylko do jednego zamówienia.
Screen śledzenia z zamówienia z dnia 6 października 2022:
Screen śledzenia do zamówienia z dnia 14 listopada 2022:
Jak już wspomniałem, w styczniu zgłosił wniosek do POKu, że nie otrzymał zamówienia "A". Otrzymaliśmy takiego maila:
"Link do śledzenia przesyłki sugerował zaginięcie, dlatego odrzuciliśmy wniosek Allegro Protect i zgłosiliśmy reklamację w imieniu Kupującego do przewoźnika. "
Zaznaczam, że przesyłka w śledzeniu przez chwilę widniała jako "doręczona"
Po rzekomym kontakcie działu allegro protect z kurierem DPD, firma kurierska stwierdziła (wiadomość wysłana po miesiącu), że paczka została do nas zwrócona i pomyślnie doręczona. Kurier u nas codziennie odbiera paczki, zostawia zwroty - normalne. Lecz takiej paczki nigdy nie otrzymaliśmy. Poprosiliśmy więc o numer paczki zwrotnej oraz ewentualny podpis i potwierdzenie osoby odbierającej - niestety nigdy takich informacji nie otrzymaliśmy, allegro przekazało wiadomość od DPD, że "Przeprowadzone w sprawie postępowanie wyjaśniające wykazało, że przesyłka o wyżej
wskazanym numerze została doręczona zgodnie z umową. Powyższe ustalono na podstawie: wyjaśnień z placówki doręczającej, wyjaśnień kuriera, zapisu GPS"
- Pytaliśmy kuriera, z którym codziennie się widzimy - nic na ten temat nie wie
- zapis GPS ? - kurier jest u nas codziennie, chyba raczej nie przykleili GPSu do paczki ?
Po kolejnej naszej odmowie i prośbie o numer paczki zwrotnej i potwierdzenie odbioru wiadomości umilkły aż do 9 marca gdzie allegro protect postanowiło zwrócić środku kupującemu tym samym obciążając nasze konto i w dodatku kompletnie nas o tym nie informując. Zauważyliśmy to dopiero w rachunku - ale zabawa!
W dniu dzisiejszym kupujący najwidoczniej przypomniał sobie, że złożył dwa zamówienia i otworzył wniosek do zamówienia "B"
Dodatkowo w dniu dzisiejszym otrzymaliśmy upomnienie od POKu za zamówienie które pomimo zapłaty nie zostało zrealizowane (kupujący nie otrzymał paczki)
Już nie wiemy, czy kupujący wynalazł cudowny sposób na wyłudzanie pieniędzy z POKu czy kurierzy w jego rejonie są wyjątkowo nieudolni, że zgubili dwie paczki, które oddzielał od siebie ponad miesiąc czasu, dla tego samego klienta, od tego samego sprzedawcy
Ktoś się z czymś takim spotkał ? Jakieś pomysły ?
Moim zdaniem: Klient odebrał przesyłki, a następnie nadał je na tym samym liście przewozowym.
U mnie było tak.
Wysyłka DPD do Klientki.
Klientka robi zwrot - też przez DPD.
Dostaję paczkę (zwraca moją uwagę zielona nalepka "zwrot", ale jakoś o tym zapominam).
Dostaję od DPD rozliczenie, a tam:
Opłata za nadanie przeze mnie paczki DPD (chociaż opłatę pobrało już Allegro).
Opłata za zwrot nieodebranej przesyłki.
Składam reklamację. Okazuje się, że DPD bez problemu przyjęło od Klientki zwrot z moją nalepką.
Czyli z znów DPD, jakież ta firma ma pomysły na krojenie sprzedawców z Allegro.
Aż sam sprawdzę na swoim rachunku czy nie ma jakichś dopłat z ich strony, wprawdzie nie korzystam z DPD, ale jak czytam o nich, to nigdy nic nie wiadomo.....
Znalazłem:
Paczka wysłana do Klientki:
https://tracktrace.dpd.com.pl/parcelDetails?typ=1&p1=1000546658592U
I zwrot DPD (Paczka pierwotna1000546658592UA😞
https://tracktrace.dpd.com.pl/parcelDetails?typ=1&p1=0000022526392L
Jak widać powyżej Klientka odebrała przesyłkę, a następnie ja odebrałem zwrot tej samej przesyłki.
@MikroLITY to w końcu odebrałeś tą paczkę?
Odebrałem.
@MikroLITY W Twoim przypadku jest taka różnica że paczka do Ciebie faktycznie wróciła. A do nas nic nie przyjechało a zostaliśmy obciążeni kwotą zwrotu pieniędzy dla klienta.
Rozumiem, ale DPD pisze nieprawdę twierdząc, że takie przesyłki leżą i czekają na wyjaśnienie. Jak widać są doręczane.
@MikroLITY ale to nie jest ta sama sytuacja, co u @Sayus . Ty masz nadany numer paczki zwrotowej, co się dzieje przy normalnym odesłaniu przesyłki przez Kupującego.
I Allegro doskonale wie, że tak to powinno wyglądać. Dlaczego więc, mimo że nie było nadanego numeru przesyłki zwrotowej wmawia @Sayus, że paczka została do niego zwrócona. Przecież przedstawiony przez @Sayus tracking tych 2 przesyłek śmierdzi wałkiem na kilometr.
Numer zwrotowy Klientki nigdy nie został wykorzystany!