anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Złośliwy ponowny zakup przrz klienta , zgłaszanie fikcyjnego braku towaru

Idź do rozwiązania
lawa7777
#9 Pomysłodawca#

Mamy pewien problem z kupującym.

Toczyła się dyskusja nt uszkodzonego sprzętu.

Według nas uszkodzonego mechanicznie przez klienta - poprzez niewłaściwe użytkowanie do którego się przyznał.

Dyskusja została zakończona , poprosiliśmy allegro o interwencję , allegro przyznało nam rację , klient reklamacji ostatecznie nie złożył.

Następnego dnia z tego samego konta dokonał zakupu innego przedmiotu.

Paczka wysłana.

Dziś zgłasza brak 4 szt akcesoriów z zestawy 12 elementowego.

Dopiero przyjrzenie się nikowi allegro i historii transakcji uświadomiło nam żę to ten sam kupujący , który się z poprzedniej dyskusji odgrażał i rzucał epitetami.

My wiemy że zestaw wysłany do niego był kompletny , nieotwierany , waga zgodna z całym zestawem.

Jak podejść teraz do samej dyskusji jak i rzeczowej fikcyjnej reklamacji , w systuacji gdy kupujący po prosru otworzył zestaw , wyjął 4 szt i przesłał zdjęcie o ww brakach , znając poprzednią transakcję/??

 

Jakieś doświadczenia ?

Pomysły ?

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17
Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Napisz tutaj: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=214387b5-397a-4941-9f72-7d844023040c
i poproś o weryfikację w dziale bezpieczeństwa tego kupującego. Powinni zablokować możliwość wystawienia oceny i otwarcia dyskusji. 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@lawa7777 W tym pierwszym przypadku klient reklamację złożył - w Dyskusji. To też jest reklamacji.

Teraz zgłasza braki, czyli znowu reklamuje towar. Pewnie znowu otworzy Dyskusję. Reklamację możesz uznać lub odrzucić. Po uznaniu dosyłasz brakujące elementy, po odrzuceniu klient może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli ją otrzyma, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów. Były tu opisywane przypadki blokady kont sprzedawców w takich sytuacjach. Wiele zależy od przebiegu Dyskusji.

Tylko jeden przykład; https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/blokada-konta-za-nic-brak-pomocy...

oznacz moderatorów
_Likos_
#17 Koryfeusz#

lawa7777 jeśli nie robicie zdjęć ani nie ma monitoringu przy pakowaniu trudno bedzie udowodnić że przesyłka była kompletna. Ja bym chyb uznał reklamacje. Dosłał towar i klienta na CL z odpowiednią adnotacją jelsi jesteście pewni że to złośliwe dzialanie. Chyba tylko tyle możecie zrobić.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów
lawa7777
#9 Pomysłodawca#

Już zgłosiliśmy , czekamy na odpowiedź.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Ale co zgłosiliście? Że klient reklamację złożył? Ja już znam odpowiedź - miał takie prawo i trzeba ją rozpatrzyć. Allegro nie blokuje kupujących za zgłaszanie reklamacji.

oznacz moderatorów
Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Nie interesuj się. 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Bo co?

oznacz moderatorów
Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Bo nie masz nic mądrego do powiedzenia. 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@lawa7777 jeśli jesteś pewien że poszło wszystko i udowodnisz to po wadze nadania to odrzuć reklamację, i zgłoś wyłudzenie do allegro niech sprawdzą klienta może ma więcej takich transakcji 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
lawa7777
#9 Pomysłodawca#

Ktoś występował do przewoźnika (Inpost) o podanie wag danej paczki na sortowniach ?

Reklamację wiemy jak odrzucić , negatywa się nie boimy , nawet tej dyskusji.

Chodzi o to jak udowodnić allegro że to jest celowe działanie ?

oznacz moderatorów
lawa7777
#9 Pomysłodawca#

Ktoś przerabiał takie rozwiązanie:

 

Poprosić klienta o zwrot paczki w celu rozpatrzenia reklamacji , (ma darmowy zwrot inpost)

I zweryfikować wagę zwrotu z wagą paczki kompletnej jaka została do niego wysłana ?

 

 

oznacz moderatorów
Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Jakieś rozwiązanie to jest. Ale czy kupujący spakuje w ten sam karton i odda wszystkie wypełnienia? Ciężko stwierdzić, może to być za mało. 

oznacz moderatorów
dawal50
#14 Krzewiciel#

to zapakuje sprzedawca w ten sam karton, pewnie ma ich wiele, jak i wypełnienia

oznacz moderatorów
Client:79577720
#14 Krzewiciel#

Ale jak udowodni że wysłał w taki sposób? Bo rozumiem że nie ma monitoringu. 

oznacz moderatorów
dawal50
#14 Krzewiciel#

Nie uzna po prostu reklamacji, powie że waga się nie zgadza

nie musi nic udowadniać dopóki klient nie zgłosi tego gdzieś wyżej

oznacz moderatorów
lawa7777
#9 Pomysłodawca#

No dokładnie tak , wiemy ile ważą rzekome braki w ww przesyłce.

Aktualnie wysłaliśmy zgłoszenie do przewoźnika czy dysponuje wagą z sortowni ww przesyłki.

oznacz moderatorów