Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mamy pewien problem z kupującym.
Toczyła się dyskusja nt uszkodzonego sprzętu.
Według nas uszkodzonego mechanicznie przez klienta - poprzez niewłaściwe użytkowanie do którego się przyznał.
Dyskusja została zakończona , poprosiliśmy allegro o interwencję , allegro przyznało nam rację , klient reklamacji ostatecznie nie złożył.
Następnego dnia z tego samego konta dokonał zakupu innego przedmiotu.
Paczka wysłana.
Dziś zgłasza brak 4 szt akcesoriów z zestawy 12 elementowego.
Dopiero przyjrzenie się nikowi allegro i historii transakcji uświadomiło nam żę to ten sam kupujący , który się z poprzedniej dyskusji odgrażał i rzucał epitetami.
My wiemy że zestaw wysłany do niego był kompletny , nieotwierany , waga zgodna z całym zestawem.
Jak podejść teraz do samej dyskusji jak i rzeczowej fikcyjnej reklamacji , w systuacji gdy kupujący po prosru otworzył zestaw , wyjął 4 szt i przesłał zdjęcie o ww brakach , znając poprzednią transakcję/??
Jakieś doświadczenia ?
Pomysły ?
Napisz tutaj: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=214387b5-397a-4941-9f72-7d844023040c
i poproś o weryfikację w dziale bezpieczeństwa tego kupującego. Powinni zablokować możliwość wystawienia oceny i otwarcia dyskusji.
@lawa7777 W tym pierwszym przypadku klient reklamację złożył - w Dyskusji. To też jest reklamacji.
Teraz zgłasza braki, czyli znowu reklamuje towar. Pewnie znowu otworzy Dyskusję. Reklamację możesz uznać lub odrzucić. Po uznaniu dosyłasz brakujące elementy, po odrzuceniu klient może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli ją otrzyma, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów. Były tu opisywane przypadki blokady kont sprzedawców w takich sytuacjach. Wiele zależy od przebiegu Dyskusji.
Tylko jeden przykład; https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/blokada-konta-za-nic-brak-pomocy...
lawa7777 jeśli nie robicie zdjęć ani nie ma monitoringu przy pakowaniu trudno bedzie udowodnić że przesyłka była kompletna. Ja bym chyb uznał reklamacje. Dosłał towar i klienta na CL z odpowiednią adnotacją jelsi jesteście pewni że to złośliwe dzialanie. Chyba tylko tyle możecie zrobić.
@lawa7777 No to zapoznajemy się z narzędziami Allegro : https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/problemy-transakcyjne/jak-uniemozliwic-kupowanie-okreslon...
Potem, zgłoś go poprzez kontakt : https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=214387b5-397a-4941-9f72-7d844023040c
Już zgłosiliśmy , czekamy na odpowiedź.
Ale co zgłosiliście? Że klient reklamację złożył? Ja już znam odpowiedź - miał takie prawo i trzeba ją rozpatrzyć. Allegro nie blokuje kupujących za zgłaszanie reklamacji.
Nie interesuj się.
Bo co?
Bo nie masz nic mądrego do powiedzenia.
@lawa7777 jeśli jesteś pewien że poszło wszystko i udowodnisz to po wadze nadania to odrzuć reklamację, i zgłoś wyłudzenie do allegro niech sprawdzą klienta może ma więcej takich transakcji 🙂
Ktoś występował do przewoźnika (Inpost) o podanie wag danej paczki na sortowniach ?
Reklamację wiemy jak odrzucić , negatywa się nie boimy , nawet tej dyskusji.
Chodzi o to jak udowodnić allegro że to jest celowe działanie ?
Ktoś przerabiał takie rozwiązanie:
Poprosić klienta o zwrot paczki w celu rozpatrzenia reklamacji , (ma darmowy zwrot inpost)
I zweryfikować wagę zwrotu z wagą paczki kompletnej jaka została do niego wysłana ?
Jakieś rozwiązanie to jest. Ale czy kupujący spakuje w ten sam karton i odda wszystkie wypełnienia? Ciężko stwierdzić, może to być za mało.
to zapakuje sprzedawca w ten sam karton, pewnie ma ich wiele, jak i wypełnienia
Ale jak udowodni że wysłał w taki sposób? Bo rozumiem że nie ma monitoringu.
Nie uzna po prostu reklamacji, powie że waga się nie zgadza
nie musi nic udowadniać dopóki klient nie zgłosi tego gdzieś wyżej
No dokładnie tak , wiemy ile ważą rzekome braki w ww przesyłce.
Aktualnie wysłaliśmy zgłoszenie do przewoźnika czy dysponuje wagą z sortowni ww przesyłki.