anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zakup części elektronicznych samochodowych do przymiarek i testów i diagnozy usterki

brakestop
#16 Inspirator#

Klienci, warsztaty, mechanicy i Janusze kupują po kilka części elektronicznych samochodowych do przymiarek i testów, odsyłają zniszczone. Brudne, pokrzywione, porysowane. Zerwane plomby. Zniszczone opakowania.

Np kupi do jednego auta wszystkie zawory, sensory i czujniki ....pojeździ, posprawdza, zostawi te co były u niego uszkodzone - pozostałe odsyła oznaczając "NIE PASUJE MI"

 

Uparcie załączamy wydruki informujące że:

Części elektroniczne i elektryczne, płyny, oleje  nie podlegają zwrotom. 

Jeżeli chcesz dokonać zwrotu produktu:

1. Poinformuj nas o tym drogą telefoniczną lub mailową na adres sklep@xxxxxpl.
2. Po akceptacji odeślij zakupiony produkt w nieuszkodzonym stanie i w oryginalnym opakowaniu wraz z całą jego zawartością. Przesyłka jest realizowana na Twój koszt.
3. Dołącz do przesyłki protokół zwrotu towaru, dostępny na stronie, w którym zawrzesz chęć zwrotu produktu, a także numer konta, na które zostanie przekazany zwrot pieniędzy.
4. W ciągu 5 dni roboczych od otrzymania Twojej przesyłki, sprawdzimy stan przekazanego produktu (czy nie nosi śladów użytkowania, czy nie został uszkodzony lub zniszczony, czy znajduje się w oryginalnym opakowaniu z całą jego zawartością).
5. Jeżeli nie odnotujemy przeciwwskazań, na Twój adres email prześlemy informację o pozytywnym rozpatrzeniu zwrotu produktu. Na załączony numer konta w ciągu 14 dni zostanie dokonany zwrot pieniędzy.

Jeżeli Twój zwrot produktu zostanie odrzucony (ze względu na uszkodzenie produktu lub oznaki użytkowania), przekażemy Ci na wskazany adres email informację o nieprzyjęciu zwrotu produktu. W ciągu 7 dni roboczych na wskazany adres zwrotny odeślemy produkt, pokrywając koszt przesyłki.

 

 

 

Zwroty nadal przychodzą  i przez telefon bezczelnie słyszymy od klientów - BO ALLEGRO STANIE PO NASZEJ STRONIE. Bo na allegro wszystko wolno.

 

Jak to jest z tą elektroniką ?

 

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

LEW433
#21 Demiurg#

W żadnej hurtowni zwrotu elektroniki nie przyjmują, możesz reklamować i czekać na decyzję.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@brakestop wiesz że to co piszesz to łamanie prawa 😞 

I wiesz dobrze że jedyne co Ci zostaje to art 34. 4. 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

@kostas11 wskazujesz - >>  art. 34. 4 Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.

Przytoczony przepis wyraźnie mówi o tym, że konsument może korzystać z rzeczy przed odstąpieniem od umowy, jednak powinien robić to w sposób, który umożliwi mu poznanie charakteru, cech i funkcjonowania przedmiotu. Nie znamy co prawda dokładnie czynności, które możemy podjąć, by zapoznać się z towarem - zależy to od jego rodzaju i sposobu, w jaki mamy zamiar z niego korzystać, powinny być one jednak z jednej strony wystarczające do podjęcia decyzji, czy chcemy zawrzeć umowę, a z drugiej - nie powinny prowadzić do uszkodzenia czy choćby naruszenia przedmiotu. UOKiK w swojej opinii wskazuje, że konsument może sprawdzić ważne dla niego cechy towaru, ale jedynie w taki sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.

 

 

dopiszę ponownie - wracają połamane, urwane, poobijane młotkiem

Wszystko ma sprzedający brać na klatę ? Naprawdę ?

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@brakestop no i wyceniasz za zmniejszenie wartości i oddajesz tyle ile warte jest używane, nie możesz omówić zwrotu, nie musi odsyłać w opakowaniu itp. takie są realia sprzedaży internetowej 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

ok - jak więc robisz to u siebie ? to " zmniejszenie wartości".

Moja księgowość i zarząd Spółki z o.o. kategorycznie nie chcą słyszeć o dokumentach innych niż zakup-sprzedaż-korekta

Korekta w przypadku importera to pełna kwota zwrotu. Jak zwrócić część wartości ?

Jeśli - dajmy na to - czujnik kosztuje 150 zł nowy. Klient zgodzi się na zwrot powiedzmy 80 zł, jak to rozliczyć w księgowości ? Moje panie i prezesi nie mają bladego pojęcia.

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@brakestop Ja robię korektę faktury na samą kwotę i księgowa nie ma z tym problemu. A może pełna korekta faktury i wystawiona nowa na nową kwotę?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@brakestop nie mam s.z.o.o. wiec Ci nie podpowiem, ale na bank można to zaksięgować ( może zmieńcie księgową ? )

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

dokładnie. I sprzedajesz dalej jako używany.

oznacz moderatorów