anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zakup od osoby prywatnej a uszkodzony przedmiot

alfa156
#7 Wielbiciel#

Dobry wieczór,

Może mi ktoś mądrzejszy podpowiedzieć, a najlepiej "admin" serwisu, co mam zrobić, bo powiem szczerze już się pogubiłem.

Jestem sprzedającym - konto prywatne.

Taki opis aukcji:

Stan jak na zdjęciach i to co na zdjeciach

Parametry wpisałem "jak leci" - nie znam się.

nie sprawdzane

Sprzedaż prywatna - nie daję gwarancji - nie przyjmuję zwrotów

Wystawiane narzędzia.sprzęty/urządzenia itp. leżały nieużywane przez kilka lat, więc na pewno będzie potrzebny przegląd/serwis/naprawa.

Zapraszam na pozostałe aukcje z radyjkami i innymi sprzetami rodem z PRL-u... 🙂

Wyprzedaż warsztatu elektrotechnicznego: zasilacze, kable, przewody, aparatura pomiarowa,części, podzespoły, itp., itd.,

Kupujący kupił tuner i CD i okazało się, że sprzęt uszkodzony.

Sprzęt był wystawiony z parametrem - używany, a nie uszkodzony, ponieważ nie sprawdzam sprzętu, gdyż samo właczenie do kontaktu, może uszkodzić sprzęt. Taką radę dało mi paru kupujących i tego sie trzymam.

Czy kupujący ma jakiekolwiek podstawy do roszczeń z tytułu... reklamacji, rękojmi?

Niestety toczy się już dyskusja i ostatnio dostałem tak autorytarnego maila z ultimatum od pracownika, że już nie wiem o co chodzi

 

pozdr

 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

xyz96
#21 Demiurg#

Tak, kupujący może złożyć reklamację z rękojmi na wszystkie wady, które nie były wyszczególnione w opisie. Przy uznanej reklamacji należy się kupującemu zwrot wszystkich kosztów, także kosztu odesłania. Po odrzuceniu reklamacji, skoro już jest otwarty spór, kupujący może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących i jeśli ją otrzyma, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów, w przeciwnym razie może zablokować Ci konto. Zwrotów bez podania przyczyny przyjmować nie musisz, gwarancji udzielać nie musisz, ale odpowiadasz za wady z rękojmi.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@alfa156  Niestety ale sytuacja jest niekorzystna dla Ciebie. Trafiłeś na janusza który myślał że trafi super sprzęt za niską cenę ( ja bym traktował taki opis jako urządzenia niesprawne - do naprawy). Jak okazało się że nie działają postanowił oddać. Zwrotu konsumenckiego nie ma. Ale rękojmi nie wylączyłeś - i to był błąd. Jakbyś wystawił jako uszkodzone - nie było by sprawy, a tak musisz rozpatrzyć reklamację i podjąć decyzję ( z opisu wynika że chyba raczej pozytywną dla sprzedajacego).

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

alfa156
#7 Wielbiciel#

Dzięki za obie odpowiedzi.

A jak się wyłącza rękojmię?

Myślałem, że tak jednoznaczny opis wyjaśnia i "wyłącza" wszystko, ale jak widać się myliłem.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Zamieszcza się w aukcji jasną informację, że odpowiedzialność z rękojmi jest wyłączona. Tylko że wtedy mało kto zdecyduje się na zakupy u Ciebie.

oznacz moderatorów

alfa156
#7 Wielbiciel#

Tylko tyle?

Dziękuję!

oznacz moderatorów

alfa156
#7 Wielbiciel#

Sprawa byłaby prosta, gdyby to zostało załatwione w jakiś normalny sposób, ale... może po kolei:

Minutę po zakupie miał już do mnie jakieś… obiekcje.. pretensje.


Witam pewne istotne informacje nie zostały zawarte w aukcjach, więc obawiam się, czy nie będę miał zastrzeżeń po odebraniu towaru. A drugie to dlaczego przesyłka paczkomatem u sprzedającego na allegro jest droższa aż o 10 zł niż i innych??.
Moja odpowiedź:


Witam

1. Jeśli są jakieś wątpliwości to się zadaje pytanie przed zakupem.
2. Opis jest tak prosty i jednoznaczny, że już bardziej nie może być… jak widać się myliłem
3. Proszę mi pokazać JEDNĄ!!! aukcje w której koszty wysyłki paczkomatu są wyższe o… 1 grosz?!! niż u innych. (nawiasem mówiąc skąd te 10zł???)

Dałem możliwość anulowania kupna, wycofania się z zakupu, skoro coś budziło jego wątpliwości, ale taką dostałem odpowiedź:


W odpowiedzi na punkt pierwszy, to powiem tak. Robiłem tak wcześniej i odpowiedzi nie dostawałem lub jak dostałem odpowiedź, to po fakcie, bo ktoś inny zdążył mi ten towar sprzątnąć sprzed nosa. Po drugie poluję na te sztuki już od jakiegoś czasu, więc błędu z kup teraz nie popełniłem.Kontynuując punkt 2 jak otrzymam towar i będę miał zastrzeżenia nie omieszkam się w tej sprawie ze sprzedającym rozmówić. Trzeci punkt jest trudny. Jakby pytanie było inaczej sformułowane to bym mógł jakiś zrzut ekranu wysłać.


Po takiej odpowiedzi w zasadzie byłem już spokojny.
Później była drobna zwłoka we wpłacie, jednak wpłata doszła.
I co się okazało? Nie odebrał przesyłki, wróciła do mnie.
Zaznaczę, iż po pierwszym mailu próbowałem się dodzwonić, ale moje połaczenia były odrzucane.

Po zwrocie przesyłki również nie mogłem się dodzwonić.
Dla jasności: zakup 16 VIII
Po zwrocie paczki odpowiedział dopiero 12 IX, a 14 IX skonkretyzował termin wysyłki.
Wysłałem niezwłocznie.
No i się zaczęły maile.

W jednym z maili stwierdził „po ile chodzą” i sam „wycenił” kupione przedmioty i stwierdził ile za nie może dać, a resztę mam mu zwrócić.
Powiem szczerze – pierwszy raz się spotykam z takim przypadkiem w mojej historii na Allegro.

oznacz moderatorów