anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zasada działania mechanizmu wiązania kont Allegro

LogistSystem
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, 

ostatnio spotkała mnie sytuacja w której wszystkie moje konta Allegro "wyhaczyły" blokadę. Stało się tak dlatego, że algorytm(jak mniemam) powiązał prywatne konto żony(o niewysokiej ocenie sprzedaży) z moimi kontami firmowymi. Zadałem pytanie przez czat na WhatsApp oraz mailowo, ale - niestety - na WA uzyskałem odpowiedź, że muszę zadać pytanie mailowo, a na maila odpowiedzi nie uzyskałem. 

 

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@LogistSystem Nie informujemy o szczegółach przeprowadzanych przez nas weryfikacji i nie upubliczniamy procedur. W wiadomości mailowej możesz otrzymać jedynie wyjaśnienie dlaczego Twoje konto zostało zablokowane, ale nie dowiesz się w jaki spsób odkryliśmy nieprawidłowości.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

LogistSystem
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, 

 

dziękuję za odpowiedź. Nie domagam się zatem ujawnienia kulis przeprowadzonej analizy. Czy mogę jednak prosić o próbę przyjrzenia się sprawie powtórnie? Z chęcią skontaktuję się z Panią w tej sprawie(lub innym pracownikiem) poza forum. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zapewne to samo IP, ale są także inne możliwe powiązania.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Akurat to samo IP to żaden dowód. Wystarczy że dostawca będą stosował NAT lub CGNAT i pod jednym IP może być nawet kilkudziesięciu klientów (a w skrajnych przypadkach i kilkuset).

Np w sieciach komórkowych użytkownik współdzieli IP z innymi użytkownikami tego samego BTS-a.

oznacz moderatorów

ALL-DA
#13 Ambasador#

@LogistSystem  napisał(a):

Dzień dobry, 

ostatnio spotkała mnie sytuacja w której wszystkie moje konta Allegro "wyhaczyły" blokadę. Stało się tak dlatego, że algorytm(jak mniemam) powiązał prywatne konto żony(o niewysokiej ocenie sprzedaży) z moimi kontami firmowymi. Zadałem pytanie przez czat na WhatsApp oraz mailowo, ale - niestety - na WA uzyskałem odpowiedź, że muszę zadać pytanie mailowo, a na maila odpowiedzi nie uzyskałem. 

 

Pozdrawiam


@LogistSystem

Obawiam się że to nie algorytm tylko konkretny pracownik nakłada blokady (algorytm może wyłapać jakieś powiązanie ale decyzję o blokadzie a już na pewno jej utrzymaniu podejmuje pracownik)

Domagaj się uzyskania konkretnych merytorycznych odpowiedzi.
Później składaj oficjalną reklamację


Nie każde powiązanie daje uzasadnienie nałożenia blokady,
jeśli Twoje działania nie stwarzają realnie ryzyka dla innych użytkowników to nakładanie blokady jest nieuzasadnione.


Z moich obserwacji decyzje pracowników często są bez wymaganej analizy a ich "wyjaśnienia" w najlepszym przypadku ograniczają się do podania podstawy regulaminowej a nie wyjaśnienia podstaw podjęcie decyzji tu nałożenia ograniczeń.

Brak takich informacji nie daje możliwości wyjaśniania sprawy.

Warto to zgłaszać do UOKIK (udokumentowane) Pozwoli to w przyszłości ukrócić nieprawidłowości procedur allegro.


Obecne procedury przypominają powiedzenie daj mi człowiek znajdę na niego paragraf.


oznacz moderatorów

LogistSystem
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Przyznam, że UOKIK nawet nie przeszedł mi przez myśl. Zadzwonię tam dzisiaj i dowiem się czy i ew. jak mogą mi w tej kwestii pomóc. 

 

oznacz moderatorów