anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zdurniałem - allegro to dopiero potrafi zaskoczyć

RED
#21 Demiurg#

Myślałem, że będąc ponad 20 lat na Allegro widziałem już wszystko

ale serwis w dalszym ciągu potrafi zaskoczyć

 


otrzymałem takiego maila:

Przekazaliśmy kupującemu xxx rekompensatę w wysokości 154,94 zł za nieudany zakup z dnia 16.03.2020 19:50. Z chwilą wypłaty środków kupujący przenosi wierzytelności na Allegro.pl sp. z o.o. Prosimy o wpłacenie tej kwoty na nasz rachunek bankowy:

63 1140 1124 0000 5165 0800 1010

 

ponieważ jak niektórzy wiedzą mam małą obsesję na punkcie przestrzegania prawa i przepisów

zapytałem serwis o co chodzi?

 

otrzymałem wiadomość:

Dzień dobry.

Przepraszam, za automatyczną wiadomość o akceptacji wniosku, postanowiliśmy na podstawie wszystkich informacji zgromadzonych w tej sprawie wypłacić rekompensatę kupującemu, bez konsekwencji dla Państwa oraz bez konieczności jej spłaty.

Pozdrawiamy,

Zespół Programu Ochrony Kupujących

A teraz najlepsze:
- Kupujący firma zakupił towar na który została wystawiona faktura vat i musiał ją zaksięgować
- Kupujący firma zareklamował produkt
- Reklamacja została odrzucona - produkt był sprawny
- W prowadzonej dyskusji grzecznie zapytałem się Kupującego czy mam mu odesłać towar czy też wystawić korektę za towar i zwrócić pieniądze (towar sprawny i nieużywany, Kupujący go nie chce - można pójść mu na rękę) - do dzisiaj nie dostałem odpowiedzi
- osoba prywatna wystąpiła z wnioskiem pok (nikt nas o tym nie poinformował ani nie poprosił o wyjaśnienia)
- allegro przyznało odszkodowanie
- Kupujący ma w kosztach towar i prywatnie odszkodowanie za niego - to jest dopiero profit !

- a ja się grzecznie zapytałem allegro komu mam odesłać towar im czy Kupującemu bo ja go nie mogę mieć na magazynie

 

Totalny galimatias

Serwis wtrąca się w przebieg dyskusji i reklamacji między przedsiębiorcami

Przyznaje jakieś pieniądze osobie prywatnej i zawiera jakieś umowy za plecami Sprzedawcy za jakieś fikcyjne roszczenia

Ja już sam nie wiem kto na obecną chwilę jest właścicielem towaru i komu go odesłać (ja na pewno nie jestem)

Jeżeli allegro jest właścicielem towaru to nie mogę wystawić np: korekty Kupującemu

a allegro powinno mi wystawić fakturę za towar - a o tym nie mowy w regulaminie allegro

 

proszę o rady - odesłać towar Kupującemu czy Allegro?

 

bo ja do reszty zdurniałem.....

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

Vryko
#18 Luminarz#

Ślij na Poznań! 😄

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@RED Z powyższego wynika, że otrzymałeś od Allegro darowiznę wartości towaru, więc zapłać 10% podatku od darowizn i towar z powrotem na aukcję  😀

P.s. Kiedy Ty śpisz?

Ula

Ula
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

No ale jak się przyzwoicie zachowali, nie zmuszają Cię do uznania reklamacji i nie szantażują blokadami, jak innego sprzedającego o 100 zł, który tu opisał podobną sprawę. Chcą wypłacić rekompensatę, niech płacą, ich sprawa. A ta automatyczna wiadomość to pewnie nie była tak do końca przypadkowa – liczyli może, że się nie odwołasz i zapłacisz.

oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@RED byłabym wdzięczna, gdybyś napisał mi, o którą z dyskusji chodzi konkretnie. Niestety nie mogę się doszukać. Chętnie przyjrzę się sprawie.

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

Niewątpliwie właścicielem jest Kupujący. Wystaw mu fakturę za magazynowanie.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Jeśli kupił na firmę to firma jest właścicielem i osoba prywatna (przed zamknięciem firmy) nie może dokonać zwrotu. To może niech firmy wezmą towar, zwrócą sobie vat, a potem pracownik zwróci przedmioty. 😐 To już chyba by pod jakiś paragraf podchodziło.. 🤔

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

Allegro potwierdziło mailowo, że nic ode mnie chce i nie będzie chciało w przyszłości

martwi mnie coś innego - myślałem, że pok powinien działać w sytuacjach oczywistych - oszustwach, przekrętach czyli generalnie w sprawach kryminalnych z obowiązkową mediacją ze Sprzedawcą

stosowanie takich rozwiązań przy reklamacjach sprawnego towaru i przy zakupach na firmę

- to trochę niepoważne

 

 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Obawiam się że  będzie więcej  takich  zaskakujących  decyzji.

Otóż  wielu z nas otrzymuje  od pewnego  czasu  maile - ankiety  badające  zadowolenie  z obsługi  Allegro.   Są  wysyłane  z  adresu  salesforce.com

Wniosek:  Można się domyślać  że Zarząd  Allegro  zlecił  wprowadzanie udoskonaleń  serwisu  amerykańskiej  firmie Salesforce.  

To by  tłumaczyło ostatnie  radykalne  zmiany  w  Allegro, również  wprowadzenie  Allegro Lokalne  jak i  Allegro  Gadane.

Niektóre  zmiany  mogą  być nawet OK,  ale  są  również  pewnie  takie  które wynikają z nieznajomości  polskich  uwarunkowań  i  przepisów.

A  z mojej  strony,  mogę  tylko  współczuć  pracownikom  Allegro. Przeżywałem już  podobne  restrukturyzacje - rewolucje  i  wiem jak to  wygląda.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów