Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Myślałem, że będąc ponad 20 lat na Allegro widziałem już wszystko
ale serwis w dalszym ciągu potrafi zaskoczyć
otrzymałem takiego maila:
Przekazaliśmy kupującemu xxx rekompensatę w wysokości 154,94 zł za nieudany zakup z dnia 16.03.2020 19:50. Z chwilą wypłaty środków kupujący przenosi wierzytelności na Allegro.pl sp. z o.o. Prosimy o wpłacenie tej kwoty na nasz rachunek bankowy:
63 1140 1124 0000 5165 0800 1010
ponieważ jak niektórzy wiedzą mam małą obsesję na punkcie przestrzegania prawa i przepisów
zapytałem serwis o co chodzi?
otrzymałem wiadomość:
Dzień dobry.
Przepraszam, za automatyczną wiadomość o akceptacji wniosku, postanowiliśmy na podstawie wszystkich informacji zgromadzonych w tej sprawie wypłacić rekompensatę kupującemu, bez konsekwencji dla Państwa oraz bez konieczności jej spłaty.
Pozdrawiamy,
Zespół Programu Ochrony Kupujących
A teraz najlepsze:
- Kupujący firma zakupił towar na który została wystawiona faktura vat i musiał ją zaksięgować
- Kupujący firma zareklamował produkt
- Reklamacja została odrzucona - produkt był sprawny
- W prowadzonej dyskusji grzecznie zapytałem się Kupującego czy mam mu odesłać towar czy też wystawić korektę za towar i zwrócić pieniądze (towar sprawny i nieużywany, Kupujący go nie chce - można pójść mu na rękę) - do dzisiaj nie dostałem odpowiedzi
- osoba prywatna wystąpiła z wnioskiem pok (nikt nas o tym nie poinformował ani nie poprosił o wyjaśnienia)
- allegro przyznało odszkodowanie
- Kupujący ma w kosztach towar i prywatnie odszkodowanie za niego - to jest dopiero profit !
- a ja się grzecznie zapytałem allegro komu mam odesłać towar im czy Kupującemu bo ja go nie mogę mieć na magazynie
Totalny galimatias
Serwis wtrąca się w przebieg dyskusji i reklamacji między przedsiębiorcami
Przyznaje jakieś pieniądze osobie prywatnej i zawiera jakieś umowy za plecami Sprzedawcy za jakieś fikcyjne roszczenia
Ja już sam nie wiem kto na obecną chwilę jest właścicielem towaru i komu go odesłać (ja na pewno nie jestem)
Jeżeli allegro jest właścicielem towaru to nie mogę wystawić np: korekty Kupującemu
a allegro powinno mi wystawić fakturę za towar - a o tym nie mowy w regulaminie allegro
proszę o rady - odesłać towar Kupującemu czy Allegro?
bo ja do reszty zdurniałem.....
Ślij na Poznań! 😄
@RED Z powyższego wynika, że otrzymałeś od Allegro darowiznę wartości towaru, więc zapłać 10% podatku od darowizn i towar z powrotem na aukcję 😀
P.s. Kiedy Ty śpisz?
No ale jak się przyzwoicie zachowali, nie zmuszają Cię do uznania reklamacji i nie szantażują blokadami, jak innego sprzedającego o 100 zł, który tu opisał podobną sprawę. Chcą wypłacić rekompensatę, niech płacą, ich sprawa. A ta automatyczna wiadomość to pewnie nie była tak do końca przypadkowa – liczyli może, że się nie odwołasz i zapłacisz.
@RED byłabym wdzięczna, gdybyś napisał mi, o którą z dyskusji chodzi konkretnie. Niestety nie mogę się doszukać. Chętnie przyjrzę się sprawie.
Niewątpliwie właścicielem jest Kupujący. Wystaw mu fakturę za magazynowanie.
Jeśli kupił na firmę to firma jest właścicielem i osoba prywatna (przed zamknięciem firmy) nie może dokonać zwrotu. To może niech firmy wezmą towar, zwrócą sobie vat, a potem pracownik zwróci przedmioty. 😐 To już chyba by pod jakiś paragraf podchodziło.. 🤔
Allegro potwierdziło mailowo, że nic ode mnie chce i nie będzie chciało w przyszłości
martwi mnie coś innego - myślałem, że pok powinien działać w sytuacjach oczywistych - oszustwach, przekrętach czyli generalnie w sprawach kryminalnych z obowiązkową mediacją ze Sprzedawcą
stosowanie takich rozwiązań przy reklamacjach sprawnego towaru i przy zakupach na firmę
- to trochę niepoważne
Obawiam się że będzie więcej takich zaskakujących decyzji.
Otóż wielu z nas otrzymuje od pewnego czasu maile - ankiety badające zadowolenie z obsługi Allegro. Są wysyłane z adresu salesforce.com
Wniosek: Można się domyślać że Zarząd Allegro zlecił wprowadzanie udoskonaleń serwisu amerykańskiej firmie Salesforce.
To by tłumaczyło ostatnie radykalne zmiany w Allegro, również wprowadzenie Allegro Lokalne jak i Allegro Gadane.
Niektóre zmiany mogą być nawet OK, ale są również pewnie takie które wynikają z nieznajomości polskich uwarunkowań i przepisów.
A z mojej strony, mogę tylko współczuć pracownikom Allegro. Przeżywałem już podobne restrukturyzacje - rewolucje i wiem jak to wygląda.
Pozdrawiam