Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, czy jest jakiś sposób wygenerowania podsumowania sprzedaży wraz z kosztem wysyłki bez uwzględniania zamówień anulowanych bądź rozpoczętych? Potrzebuję takiego zestawienia dla księgowej, listę zamówień z allegro potrafię wygenerować, ale zostaje właśnie kwestia podsumowania tego.
Właśnie zastanawiałem się czy otworzyć nowy temat, ale ponieważ toje pytanie jest sprzed dwóch dni to tu podzielę się tym to co wiem po probie skorzystania z nowego raportu do zrobienia zestawienia za sierpień.
Tak jak opisano w Co to jest zestawienie sprzedaży i jak je wygenerować? można dla danych po 1 czerwca 2020 uzyskać plik w formacie pdf i csv z kompletem danych opisanych w tym artykule.
Wydaje mi się, ze niedawno był tam tez plik w formacie xml, który w mojej opinii był lepszy bo excel importuje tak proste struktury automatycznie.
Po wczytaniu do excela pliku w formacie csv trzeba manualnie podzielić go na co najmniej dwie tabele: lista zamówień (pierwsze pole wartość order) i lista pozycji zamówień (pierwsze pole wartość "lineItem")
Do ustalenia łącznej wartości sprzedaży istotne są pola:
PaymentStatus, PaymentAmount, DeliveryAmount, InvoiceTaxId, TotalToPayAmount, TotalPaidAmount (tłumaczenie nazwy i zawartości pola znajdziecie w linku powyżej) .
Kluczowe jest PaymentStatus, które maze przyjmować wartości:
brak wartości - do zamówienia nie wybrano metody płatności
CANCELLED - płatność anulowana.
EXTERNAL_PAYMENT - płatność przez spedytora POD - za pobraniem na wskazane konto
IN_PROGRESS - oczekuje na płatność
PAID - zapłacone.
Teraz mrzesz zrobić sobie zestawienie w rożny sposób. Zalezy na ile umiesz posługiwać się Excel'em. Najszybciej to zrobić tabele przestawna (Insert PivotTable) i otrzymac taki wynik:
Jeżeli będzie zainteresowanie większą szczegółowością jak to zrobić lub ktoś ma lepsze pomysły to zapraszam.
Dzień dobry,
czy może Pan podpowiedzieć, jak stworzyć w excelu tabelę, która rozdzieli poszczególne wersy w kolumny?
W tej chwili to wszystko mam w jednej komórce:
Type,OrderId,SellerId,SellerLogin,OrderDate,SellerStatus,BuyerId,BuyerLogin,BuyerEmail, itd.
Chciałabym uzyskać prostą informację ile poszczególnych produktów sprzedałam w poprzednim miesiącu, poprzednie zestawienie sprzedaży dawało taką informację od razu, a teraz lipa.
Zestawienie sprzedaży jest automatycznie pobierane z pliku "csv", dlatego w Exelu widzi Pan wszystko w jednym ciągu.
Proponuję w tej sytuacji zmianę pliku na "xlsx." W tym celu proszę po wejściu do programu Exel:
- zaznaczyć całą pierwszą kolumnę pobranego pliku,
- wybrać zakładkę „Dane” i „Tekst jako kolumny”,
- zaznaczyć pole „Rozdzielany” i przejść „Dalej”,
- zaznaczyć te znaki, którymi rozdzielone są kolumny z danymi, w Pana przypadku będzie to „Przecinek”,
- wybrać opcję „Zakończ”.
Bardzo dziękuję, zrobiło dokładnie to, o co mi chodziło.
zrobiłem, ale poprzednio w zestawieniu miałem listę sprzedanych produktów wg ilości - czy takie zestawienie można jeszcze wygenerować?
@Mapark W tej chwili nie ma takiej możliwości, ale planujemy dodanie opcji wyboru statusu w zestawieniu. W tej chwili możesz posortować sprzedaż po statusie zamówienia z tej zakładce i wyeksportować ją do pliku. Jednak eksportowanie jest możliwe tylko po jednej stronie widocznej na ekranie. Jeśli chciałbyś wyeksportować większą liczbę zamówień, musisz to zrobić strona po stronie.
chore to zestawienie
Zestawienie sprzedaży jest automatycznie pobierane z pliku "csv", dlatego w Exelu widzi Pan wszystko w jednym ciągu.
Proponuję w tej sytuacji zmianę pliku na "xlsx." W tym celu proszę po wejściu do programu Exel:
- zaznaczyć całą pierwszą kolumnę pobranego pliku,
- wybrać zakładkę „Dane” i „Tekst jako kolumny”,
- zaznaczyć pole „Rozdzielany” i przejść „Dalej”,
- zaznaczyć te znaki, którymi rozdzielone są kolumny z danymi, w Pana przypadku będzie to „Przecinek”,
- wybrać opcję „Zakończ”.
FAJNIE, faktycznie plik się zmienił ,ale mam tylko 30 transakcji w tym pliku ,a wygenerowałem za okres miesiąca , powinno być więcej ...
Metoda proponowana przez @z_pomorza jest jak najbardziej poprawna, ale ma kilka pułapek, które mogą irytować.
Proponuję otworzyć nowy czysty arkusz Excel i skorzystać z opcji:
Po wybraniu pliku csv do importu pojawi się okienko z podglądem tego co zaimportujemy. Jeżeli w kolumnie BayersCity pojawią się robaczki jak poniżej:
a pojawią się na pewno, to musimy zmienić File Origin (kodowanie źródła) na UTF-8:
Teraz zagadka dla dociekliwych. Dlaczego liczby mają kropkę dziesiętną?
Jak komuś to nie przeszkadza to jedziemy to w zasadzie wszystko. Teraz na dole jest klawisz Load:
I mamy wszystkie dane w arkuszu excel.
Arkusz zawiera zarówno zestawienie zamówień (w pierwszej kolumnie jest "order") jak i wszystkich sprzedanych towarów (w pierwszej kolumnie "lineitem")
Gdyby Allegro udostępniło import w formacie xml (tak jak to jest przy robieniu importu strona po strona ) To wykonują podobne czynności jak wyżej, zamówienia i pozycje zamówień znalazły by się od razu w oddzielnych arkuszach. A tak trzeba je przekopiować.
To na tyle, już i tak się rogadałem.
Ja nie wiem ,co Ty masz za offic`a , ja takich opcji nie mam.. . Mam office 2010 pro stacjonarny( nie online)
Pracuję na Office 365 bieżącej wersji. To jest chyba pudełkowa 2016 albo 2018. Teraz nie ma znaczenia czy stacjonarna czy online.
Dla mnie to jedno z kilku podstawowych narzędzi więc może błędnie mi się wydaje, że każdy je ma.
Grafiki są z angielskiej wersji i nie pokazałem, że wszystko się dzieje w zakładce DATA:
Z tego co pamiętam to w wersji 2010 coś takiego już było.
No tak: potrz tu: https://www.youtube.com/watch?v=8WlsODF2BAo
Cześć,
czy ktoś może zna temat, jak wygenerować plik XML z zestawieniem sprzedaży z allegro?
@betruger_pl na Allegro można wygenerować zestawienie sprzedaży w formie pliku CSV. Połączyłam Twój wątej z tym, ponieważ w radach innych forumowiczów możesz odnaleźć sposób na odczytanie danych z zestawienia sprzedaży w wygodnej formie.
@betruger_pl Czy jesteś pewien, że chodzi ci o XML?