Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Proszę o informację, dlaczego Allegro zwróciło klientowi kwotę, którą sobie zażyczył, mimo, ze nie było podstaw, bo produkt uznał za uszkodzony (po kilku miesiącach) i wyrzucił go do śmieci (gniazdo natynkowe za 30 zł). Tak napisał w dyskusji. W ŻADEN sposób nie wyartykułował swoich żądań. Nawet dzwoniliśmy do tego klienta, dalej nie chciał podać żądań, powiedział, ze "skończył z naszą firmą". Mimo to zgłosił to do Allegro Protect i wy odjęliście to od salda zakupu. Przecież to jest indukowanie oszustw. Klient ma produkt i pieniądze.
id zamówienia: eb9daa46-3760-11ed-a91f-71959712421d
mam wrażenie, że robi nam się wysyp cwaniaczków kupujących, No cóż reklama zrobiła swoje, teraz można będzie kupować za darmo, czyli bajerować, że się coś wyrzuciło, albo popsuło i składać wnioski o rekompensatę.
Swoją drogą, jeśli obciążono Twoje konto w sytuacji gdzie klient nie składał żadnej reklamacji, to protestuj, bo to już zaczyna być jakaś paranoja. Allegro działa w tym przypadku bezprawnie.
Ten Cały Allegro Protect jest lepszy od Św. Mikołaja, bo możesz sobie samemu wybrać jaki prezent chcesz dostać za darmo, rewelacja jednym słowem.
maila otrzymaliśmy o 19:50 kasę już zwrócono o 10:59 następnego dnia. Ale problem w tej sytuacji jest taki, ze de facto nie sposób było się tu wytłumaczyć, bo nie dostaliśmy ŻADNYCH informacji, co Klient napisał we wniosku do Allegro. Zaś to co było w dyskusji i parametry zakupu (czyli przesyłka dostarczona, czas rezygnacji dawno minął) to skrajny przykład kiedy AP powinno być odrzucone. Klient nie może wyrzucać samowolnie przedmiotów zakupu, skoro uważa, ze jest tu jakiś problem z nim. Wychodzi na to, ze jakby to była rozdzielnica za 1000 zł i klient by ją "wyrzucił do śmieci" ("bo to tandeta była") to też dostałby w analogicznej sytuacji zwrot kasy z automatu.
@EElektryka_com napisał(a):maila otrzymaliśmy o 19:50 kasę już zwrócono o 10:59 następnego dnia. Ale problem w tej sytuacji jest taki, ze de facto nie sposób było się tu wytłumaczyć, bo nie dostaliśmy ŻADNYCH informacji, co Klient napisał we wniosku do Allegro. Zaś to co było w dyskusji i parametry zakupu (czyli przesyłka dostarczona, czas rezygnacji dawno minął) to skrajny przykład kiedy AP powinno być odrzucone. Klient nie może wyrzucać samowolnie przedmiotów zakupu, skoro uważa, ze jest tu jakiś problem z nim. Wychodzi na to, ze jakby to była rozdzielnica za 1000 zł i klient by ją "wyrzucił do śmieci" ("bo to tandeta była") to też dostałby w analogicznej sytuacji zwrot kasy z automatu.
to standardowa procedura i największy mankament programu, rozpatrują wnioski bez rzetelnej weryfikacji, zazwyczaj tylko na bazie zgłoszenia kupującego, monitoringu, ewentualnie treści dyskusji nie czekając na ustosunkowanie się sprzedawcy.
Warto to zgłaszać odpowiednim instytucją by wymusiły na allegro zmianę wewnętrznych regulacji dotyczących rozpatrywania wniosków.
(procedury nie są ujęte w regulaminie a jak widać są szkodliwe)
Nie została złożona żadna reklamacja przez klienta, to prawda sekdmk wróciły i wypłaty są zawieszone. To jest zwykle bezprawie
Złóż oficjalną reklamacje na procedowanie wniosku allegro protec, jak nie anulują nałożonej opłaty a uważasz że prawidłowo postępowałeś zgodnie z obowiązującymi przepisami składaj skargę do UOKIK.
Im więcej takich skarg oczywiście jeśli są uzasadnione tym większa szansa na zmianę procedur allegro protect które często bez odpowiedniej weryfikacji są rozpatrywane na korzyść kupujących.
Napisaliśmy do Allegro żądanie zwrotu tej kasy. Tu nie chodzi o kwotę - bo to drobne, chodzi o zasady. Zobaczymy, co odpowiedzą. Z tym UOKIK to sobie nie zartuj.
@EElektryka_com napisał(a):Napisaliśmy do Allegro żądanie zwrotu tej kasy. Tu nie chodzi o kwotę - bo to drobne, chodzi o zasady. Zobaczymy, co odpowiedzą. Z tym UOKIK to sobie nie zartuj.
masz jakieś inne narzędzie?
Zgłoszenie to 15 min czyli mniej niż jedna wymiana maili z allegro. Wystarczy załączyć korespondencje by skarga była udokumentowana.
Większość podchodzi tak jak Ty a później płacze że nic się nie zmienia.
Gdyby co setna taka sprawa była zgłaszana to UOKIK byłby zasypany zgłoszeniami i podjąłby działania.
UOKiK nie jest od ochrony sprzedawców na Allegro.
Ale UOKiK jest od kontroli Allegro, czy nie nadużywa swoich praktyk.
@ALL-DA Jakie prawa konsumenta zostały naruszone twoim zdaniem? Klient dostał zwrot, jest zadowolony. Dlaczego UOKiK miałoby się tym zajmować?
@Client:94057046 napisał(a):@ALL-DA Jakie prawa konsumenta zostały naruszone twoim zdaniem? Klient dostał zwrot, jest zadowolony. Dlaczego UOKiK miałoby się tym zajmować?
Art. 22 (1) k.c. „Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.”
Konsumentem jest użytkownik allegro czyli także sprzedający prywatnie który podlega procedurze allegro protect
Dodatkowo UOKIK sprawdza wiele naruszeń takich molochów jak allegro m.in nieprawidłowości w rozpatrywaniu reklamacji, klauzule abuzywne w regulaminach, działania monopolistyczne, można by tak długo wymieniać.
UOKIK rozpatruje zbiorowe naruszenia praw a także zapisy w regulaminie i zawarte w nich klauzule abuzywne,
Dodam ze allegro protec to program który obejmuje także osoby sprzedające "prywatnie" bez prowadzenia działalności nie tylko firmy.
Skarga byłaby na wewnętrzne procedury i regulamin programu oraz rozdźwięk miedzy jednym a drugim.
Pomoże mi pan/pani?
@EElektryka_com Allegro wielokrotnie odpowiadało że to ich wewnętrzna decyzją i nie będą publicznie podawać dlaczego podjęli taką decyzję. Szkoda bo czasem należałoby "rzetelniej" rozpatrywać sprawę przed podjęciem takiej decyzji.
@LEW433 napisał(a):@EElektryka_com Allegro wielokrotnie odpowiadało że to ich wewnętrzna decyzją i nie będą publicznie podawać dlaczego podjęli taką decyzję. Szkoda bo czasem należałoby "rzetelniej" rozpatrywać sprawę przed podjęciem takiej decyzji.
Niestety to standardowa praktyka allegro dlatego jedyne co możemy zrobić to składać oficjalne reklamacje do allegro.
A jak będą odrzucane to możemy przesyłać to do odpowiednich instytucji tj UOKIK. Tylko one będą mogły wpłynąć w dłuższej perspektywie na zmianę postępowania portalu.
Alternatywa są przepychanie sądownie z allegro a na to pewnie nikt z drobnych sprzedawców się nie zdecyduje.
Dziwiłem się kiedyś że siostra otrzymała nowego Imaca jako wymianę gwarancyjną w USA. Starego nie musiała oddawać, okazało się że ten pierwszy też działa tylko wtyczki do kontaktu nie podłączyła. U nas też tak jest i trzeba zacząć z tego korzystać.
@krejzole napisał(a):Dziwiłem się kiedyś że siostra otrzymała nowego Imaca jako wymianę gwarancyjną w USA. Starego nie musiała oddawać, okazało się że ten pierwszy też działa tylko wtyczki do kontaktu nie podłączyła. U nas też tak jest i trzeba zacząć z tego korzystać.
Gratuluje mentalności
okradać firmę zgłaszając nieuzasadnione reklamacje i wyłudzać nowy towar od firmy która chce być fair i ma zaufanie do kupującego
..jeśli to nie był żart z Twojej strony to współczuję.
to było 10 lat temu, komputer nie działał była uczciwie przekonana że się uszkodził. Próbowała to odkręcić jak dostała nowy ale nie kazali jej nic robić, nic odsyłać.
@krejzole napisał(a):to było 10 lat temu, komputer nie działał była uczciwie przekonana że się uszkodził. Próbowała to odkręcić jak dostała nowy ale nie kazali jej nic robić, nic odsyłać.
ok jeśli zgłosiła to mówiąc o swojej pomyłce i firma nie oczekiwała zwrotu to dobrze o nich świadczy podobnie jak o Twojej siostrze która próbował to odkręcić