Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
kupujący zgłosił zwrot towaru a wiadomościach twierdzi ze to była reklamacja. Jednakże reklamacji do nas nie zgłaszał. Klient dostał nowy i oryginalny pełnowartościowy produkt bez wad, jedynie nie odpowiada mu wygląd opakowania. Co w takiej sytuacji powinniśmy zrobić?
@malenka_myszka85 a jak wygenerujesz pdf przy zwrocie takie trzy kropki po prawej to co masz ?
Jak coś takiego to było odstąpienie 😞
Niezgodny z opisem
@malenka_myszka85 to było odstąpienie i masz po wygenerowaniu pdf z odstąpieniem 😞
Jeżeli w wiadomościach pisze że składa reklamacje to reklamacja, składać może w każdy możliwy sposób>nie musi być to w zakładce "Moje zakupy". Ty masz obowiązek ją rozpatrzyć. Moim zdaniem nalezy dopytać i niech jednoznacznie się kupujący określi, mogą być z tego tylko problemy.
Jak wspomniałam mu że to był zwrot i tak zaznaczył w formularzu, to dopiero teraz w wiadomości napisał że to reklamacja. Wcześniej nic nie zgłaszał i tylko wspominał że skorzysta z prawa odstąpienia od umowy. Reklamacje dopiero teraz "wymyślił"
@malenka_myszka85 Jeśli odstąpił od umowy to nie ma prawa składać reklamacji bo nie ma już prawa własności do towaru.
Jest jeszcze jedna sprawa: zakupił towar 06.08, zwrot towaru zgłosił 17.08 i miał termin do 31.08. Jednakże towar dopiero wysyłał 06.09 czyli po terminie. My to omyłkowo odebraliśmy z reszta korenspondecji 😕
Co w takiej sytuacji robić?
@malenka_myszka85 Jeśli zgłoszenie o odstąpieniu od umowy nastąpiło w terminie to nawet odesłanie towaru po umownych 14 dniach od zgłoszenia nie unieważnia samego oświadczenia - nadal jest ono wiążące i powinieneś taki zwrot przyjąć.
ok, dziękuje za informacje
@komis-bell @malenka_myszka85 Przyjąć tak, ale sprawdzić dokładnie i określić w jakiś rozsądny sposób % zużycia aby obniżyć kwotę zwrotu. Bo nie uwierzę że klient trzymał tak długo przedmiot bo zapomniał go odesłać.
@br. i co to da? Sprzedając określi, że produkt został zużyty w 50%, klient założy dyskusję, dostanie zwrot z POK jak za towar nowy a sprzedający będzie miał nieprzyjemności. Pokryje to, co przyznało POK i odzyska coś tam jak ponownie sprzeda ten sam towar jako używany.
Opakowanie towaru nie jest przedmiotem transakcji.
Dlatego też kupujący może zwrócić towar bez oryginalnego opakowania, a sprzedawca nie może obniżyć kwoty zwrotu z tego powodu.
To jest wyrok sądu - proszę poszukać sobie w internecie. Jest dostępna opinia i wyrok w tym temacie. Ja nie będę tego szukał i przytaczał - to było dobre kilka lat temu.
Jeśli kupujący może zwrócić towar bez oryginalnego opakowania, bo nie jest ono przedmiotem sprzedaży (jest na to orzeczenie sądu) - to tak samo to dotyczy sprzedawcy - transakcja dotyczy towaru, a nie jego opakowania. Jeśli kupujący ma jakieś obiekcje odnośnie opakowania towaru - to może je wyrazić jedynie w komentarzu. Opakowanie towaru nie jest przedmiotem transakcji - tak stanowi wyrok sądu.
Na "szybciora" znajdziony link: https://bezprawnik.pl/zwrot-towaru-bez-oryginalnego-opakowania/
A tam zapis typu: "UOKiK stoi na stanowisku, że przedmiotem sprzedaży jest sama zawartość opakowania, a nie również pudełko."
To chyba dotyczy obydwu stron transakcji, więc sprawa jest jasna.