anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot!!! Jak mam zwrócić pieniądze, których nie otrzymałam?

INGEstyle
#10 Popularyzator#

Witam! Proszę o pomoc! Kilka dni temu dostałam powiadomienie o sprzedaży na allegro. Sprawdziłam produkt, wiadomość od kupującego, płatność - wyświetliło DOKONANA! Z reguły Allegro wypłacało mi środki następnego dnia i tak też zrobiło z innymi środkami od kupujących, oprócz tej jednej wpłaty (150 zł + koszt przesyłki 18 zł). Jednak zapakowałam towar i wysłałam kupującemu. W międzyczasie sprawdziłam, że mam dostępne środki na PRZELEWY 24 i Allegro czeka na weryfikację (PAYU - 0,00). Dokonałam więc weryfikacji, której rozpatrzenie trwa do 5 dni. Dziś otrzymałam informację, że kupujący dokonał zwrotu zakupionego towaru (wysyłka własna bez podania numeru). Była jeszcze informacja: Kupujący skorzystał z usługi Allegro Zapłać Później i jego zakup opłaciło PayPo.
Możesz zwrócić środki z salda lub zrobić przelew bezpośrednio na konto PayPo. Pod spodem informacja: przedmiot jest wadliwy lub uszkodzony, oraz razem do zwrotu: 150,00 + 18 zł koszt wysyłki...

Pytanie 1) Jak mam dokonać zwrotu pieniędzy, których de facto nie otrzymałam?

Pytanie 2) Czy muszę zwracać koszt przesyłki nie znając nawet prawdziwego powodu zwrotu? A co jeśli kupujący po prostu się rozmyślił? 

Pytanie 3) Jeśli nawet odeśle mi produkt uszkodzony to jaką mam pewność, że nie uszkodził go w celu dokonania zwrotu? (Dodam, że nie kontaktował się ze mną).

Bardzo proszę o pomoc!!!

oznacz moderatorów
30 ODPOWIEDZI 30

LEW433
#21 Demiurg#

@INGEstyle Jeżeli jest to na indywidualne zamówienie nie musisz przyjmować zwrotów, poczytaj trochę , przyda się:https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/kiedy-sprzedajacy-moze-odmowic-p...

oznacz moderatorów

INGEstyle
#10 Popularyzator#

Ten produkt był akurat w standardzie, ale większość które sprzedaję są na specjalne zamówienie.

oznacz moderatorów

INGEstyle
#10 Popularyzator#

Dzięki

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli są to opisane w aukcji rzeczy i klient zamawia, a Ty to wykonujesz po zamówieniu, kupujący ma prawo się rozmyślić i zwrócić, chyba że to są przedmioty niestandardowe, wykonywane według projektu klienta.

oznacz moderatorów

INGEstyle
#10 Popularyzator#

Tak jak pisałam powyżej, ten akurat był w standardzie, ale większość wykonuję w niestandardowych wymiarach na zamówienie klienta. Wtedy nie ma prawa zwrotu? (To tak na przyszłość pytam)

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@INGEstyle Jeśli wykonujesz według projektu klienta, według jego wzoru, podanych przez niego niestandardowych wymiarów, wtedy nie ma prawa zwrotu, ale ma prawo do reklamacji, jeśli są jakieś wady.

oznacz moderatorów

INGEstyle
#10 Popularyzator#

Wykonuję panele dekoracyjne! Wzory są moje, jednak przy każdym indywidualnym zamówieniu (na żądany wymiar) dopasowuję wzór do tychże rozmiarów (co już można uznać za specjalne zamówienie) oczywiście przy ścisłej współpracy z kupującym, który wybiera spośród przygotowanych dla niego kilku projektów.

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@INGEstyle  Widzę, że nie masz o niczym zielonego pojęcia. Proszę, czytaj. To MUSISZ wiedzieć, jak nie chcesz kłopotów:

http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000827/T/D20140827L.pdf

Ula

Ula
oznacz moderatorów

INGEstyle
#10 Popularyzator#

Dzięki za link

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@INGEstyle Miłej lektury 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

Przy zwrocie zwracasz najniższy koszt wysyłki dostępny w ofercie, czyli przykładowo jak kupujący wybrał w zamówieniu kuriera za pobraniem za 15zł a w ofercie miałeś paczka ekonomiczna za 5 zł zwracasz 5zł+koszt produktu.

oznacz moderatorów