Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam! Proszę o pomoc! Kilka dni temu dostałam powiadomienie o sprzedaży na allegro. Sprawdziłam produkt, wiadomość od kupującego, płatność - wyświetliło DOKONANA! Z reguły Allegro wypłacało mi środki następnego dnia i tak też zrobiło z innymi środkami od kupujących, oprócz tej jednej wpłaty (150 zł + koszt przesyłki 18 zł). Jednak zapakowałam towar i wysłałam kupującemu. W międzyczasie sprawdziłam, że mam dostępne środki na PRZELEWY 24 i Allegro czeka na weryfikację (PAYU - 0,00). Dokonałam więc weryfikacji, której rozpatrzenie trwa do 5 dni. Dziś otrzymałam informację, że kupujący dokonał zwrotu zakupionego towaru (wysyłka własna bez podania numeru). Była jeszcze informacja: Kupujący skorzystał z usługi Allegro Zapłać Później i jego zakup opłaciło PayPo.
Możesz zwrócić środki z salda lub zrobić przelew bezpośrednio na konto PayPo. Pod spodem informacja: przedmiot jest wadliwy lub uszkodzony, oraz razem do zwrotu: 150,00 + 18 zł koszt wysyłki...
Pytanie 1) Jak mam dokonać zwrotu pieniędzy, których de facto nie otrzymałam?
Pytanie 2) Czy muszę zwracać koszt przesyłki nie znając nawet prawdziwego powodu zwrotu? A co jeśli kupujący po prostu się rozmyślił?
Pytanie 3) Jeśli nawet odeśle mi produkt uszkodzony to jaką mam pewność, że nie uszkodził go w celu dokonania zwrotu? (Dodam, że nie kontaktował się ze mną).
Bardzo proszę o pomoc!!!
@INGEstyle Jeżeli płatność zakończona, to pieniądze otrzymałaś.
Tak, po zwrocie towaru oddajesz też koszt wysyłki.
Pewności nie masz. Jeśli napisał uszkodzony, to prawdopodobnie taki otrzymał. Miał prawo do zwrotu nawet towaru nieuszkodzonego - bez podania przyczyny.
No dobrze, a jeśli po prostu się rozmyślił to tez mam obowiązek zwrócić koszt przesyłki?
@INGEstyle Tak, jako konsument ma 14 dni na zwrot.
Wiem, jednak ja (jak napisałam powyżej) nie otrzymałam jego wpłaty i nie mam dostępu do tych środków.
@INGEstyle Tak.
@INGEstyle masz firmę to trzeba znać zasady 🙂
1 zwrócić środki z salda przelewy24
2 jak dokonał zwrotu to masz oddać za towar i przesyłkę do kupującego
3 poczekaj na towar na zwrot kasy masz do 14 dni od odstąpienia 🙂
Właśnie w tym problem, że na sądzie PEZELEWU 24 widnieją te środki ale ja nie mam do nich dostępu.
@INGEstyle To nie ma znaczenia. Problem z weryfikacją to Twój problem. Możesz oddać po weryfikacji, do 14 dni, albo teraz zwykłym przelewem do PayPo.
@INGEstyle Nie wypłacaj ich! Jak tam są, to będziesz mogła bez kłopotu zwrócić, jak towar dotrze. Tylko jeden klik "zwróć wpłatę" załatwi sprawę.
Na razie nie mogę z nimi nic zrobić. Nie są w ogóle podświetlone (może trzeba czekać na weryfikację?
Tak, dopiero po weryfikacji możesz je wypłacić lub zwrócić bez wypłacania.
Ad.3 Klient nie musi niczego uszkadzać, żeby mieć prawo do zwrotu. Jesteś przedsiębiorcą i powinnaś znać przepisy.
Ad.2Tak, musisz zwrócić koszt przesyłki, a jeśli towar jest wadliwy, zwracasz także za odesłanie.
Znam zasady, jednak nie zgadzam się z tym zwrotem za koszt przesyłki w przypadku rozmyślenia się przez klienta. Ponoszę koszty przez czyjeś fanaberie? Towar nie był wadliwy (jesteśmy producentem i był w 100 % zgodny z opisem). Mógł zostać uszkodzony w trakcie przesyłki (choć nie sądzę), aczkolwiek przesyłki są ubezpieczone i w tym przypadku klient powinien reklamować przesyłkę u kuriera.
@INGEstyle Nie za bardzo znasz zasady, bo to podstawa. Przy zwrocie (odstąpieniu od umowy) zwracane są koszty wysyłki klientowi, a on odsyła na swój koszt.
Tak samo z reklamacją u kuriera - nie. Ty odpowiadasz względem kupującego za przesyłkę i kupujący w razie uszkodzeń w transporcie reklamację składa Tobie. Słabo znasz te zasady.
No nie bardzo mi... Nie wyobrażam sobie składać reklamację w firmie kurierskiej, której podstawową zasadą jest sporządzenie protokołu reklamacji... Tzn. mam jechać pół PL do kupującego i wzywać do niego kuriera aby sporządził tam protokół...
Kupujący nie ma obowiązku sporządzać takiego protokołu, może to zrobić, ale nie musi, tym bardziej, gdy paczka nie była na zewnątrz uszkodzona. UOKiK nawet zabrania wymagać od klienta takiego protokołu.
@INGEstyle Znów się mylisz. Sprzedawca w tym przypadku odpowiada za przesyłkę do chwili jej odebrania przez kupującego.
@INGEstyle I tak kupujący otrzyma zwrot a ty tylko możesz mieć kłopoty, masz obowiązek zwrotu łącznie z kosztami przesyłki.
To jest nienormalne!!!
A co jeśli sprzedaję rzeczy, które wykonuję na zamówienie?
Jeśli klient zamówi a później się rozmyśli to też może tak po prostu się rozmyślić i będę zobligowana do poniesienia dodatkowych kosztów?