anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot!!! Jak mam zwrócić pieniądze, których nie otrzymałam?

INGEstyle
#10 Popularyzator#

Witam! Proszę o pomoc! Kilka dni temu dostałam powiadomienie o sprzedaży na allegro. Sprawdziłam produkt, wiadomość od kupującego, płatność - wyświetliło DOKONANA! Z reguły Allegro wypłacało mi środki następnego dnia i tak też zrobiło z innymi środkami od kupujących, oprócz tej jednej wpłaty (150 zł + koszt przesyłki 18 zł). Jednak zapakowałam towar i wysłałam kupującemu. W międzyczasie sprawdziłam, że mam dostępne środki na PRZELEWY 24 i Allegro czeka na weryfikację (PAYU - 0,00). Dokonałam więc weryfikacji, której rozpatrzenie trwa do 5 dni. Dziś otrzymałam informację, że kupujący dokonał zwrotu zakupionego towaru (wysyłka własna bez podania numeru). Była jeszcze informacja: Kupujący skorzystał z usługi Allegro Zapłać Później i jego zakup opłaciło PayPo.
Możesz zwrócić środki z salda lub zrobić przelew bezpośrednio na konto PayPo. Pod spodem informacja: przedmiot jest wadliwy lub uszkodzony, oraz razem do zwrotu: 150,00 + 18 zł koszt wysyłki...

Pytanie 1) Jak mam dokonać zwrotu pieniędzy, których de facto nie otrzymałam?

Pytanie 2) Czy muszę zwracać koszt przesyłki nie znając nawet prawdziwego powodu zwrotu? A co jeśli kupujący po prostu się rozmyślił? 

Pytanie 3) Jeśli nawet odeśle mi produkt uszkodzony to jaką mam pewność, że nie uszkodził go w celu dokonania zwrotu? (Dodam, że nie kontaktował się ze mną).

Bardzo proszę o pomoc!!!

oznacz moderatorów
30 ODPOWIEDZI 30

xyz96
#21 Demiurg#

@INGEstyle Jeżeli płatność zakończona, to pieniądze otrzymałaś.

Tak, po zwrocie towaru oddajesz też koszt wysyłki.

Pewności nie masz. Jeśli napisał uszkodzony, to prawdopodobnie taki otrzymał. Miał prawo do zwrotu nawet towaru nieuszkodzonego - bez podania przyczyny.

oznacz moderatorów

INGEstyle
#10 Popularyzator#

No dobrze, a jeśli po prostu się rozmyślił to tez mam obowiązek zwrócić koszt przesyłki?

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@INGEstyle Tak, jako konsument ma 14 dni na zwrot.

oznacz moderatorów

INGEstyle
#10 Popularyzator#

Wiem, jednak ja (jak napisałam powyżej) nie otrzymałam jego wpłaty i nie mam dostępu do tych środków. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@INGEstyle Tak.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@INGEstyle  masz firmę to trzeba znać zasady 🙂

zwrócić środki z salda przelewy24

2 jak dokonał zwrotu to masz oddać za towar i przesyłkę do kupującego 

3 poczekaj na towar na zwrot kasy masz do 14 dni od odstąpienia 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

INGEstyle
#10 Popularyzator#

Właśnie w tym problem, że na sądzie PEZELEWU 24 widnieją te środki ale ja nie mam do nich dostępu. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@INGEstyle To nie ma znaczenia. Problem z weryfikacją to Twój problem. Możesz oddać po weryfikacji, do 14 dni, albo teraz zwykłym przelewem do PayPo.

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@INGEstyle Nie wypłacaj ich! Jak tam są, to będziesz mogła bez kłopotu zwrócić, jak towar dotrze. Tylko jeden klik "zwróć wpłatę" załatwi sprawę.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

INGEstyle
#10 Popularyzator#

Na razie nie mogę z nimi nic zrobić. Nie są w ogóle podświetlone (może trzeba czekać na weryfikację?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Tak, dopiero po weryfikacji możesz je wypłacić lub zwrócić bez wypłacania.

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@INGEstyle 

Ad.3 Klient nie musi niczego uszkadzać, żeby mieć prawo do zwrotu. Jesteś przedsiębiorcą i powinnaś znać przepisy.

Ad.2Tak, musisz zwrócić koszt przesyłki, a jeśli towar jest wadliwy, zwracasz także za odesłanie.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

INGEstyle
#10 Popularyzator#

Znam zasady, jednak nie zgadzam się z tym zwrotem za koszt przesyłki w przypadku rozmyślenia się przez klienta. Ponoszę koszty przez czyjeś fanaberie? Towar nie był wadliwy (jesteśmy producentem i był w 100 % zgodny z opisem). Mógł zostać uszkodzony w trakcie przesyłki (choć nie sądzę), aczkolwiek przesyłki są ubezpieczone i w tym przypadku klient powinien reklamować przesyłkę u kuriera. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@INGEstyle Nie za bardzo znasz zasady, bo to podstawa. Przy zwrocie (odstąpieniu od umowy) zwracane są koszty wysyłki klientowi, a on odsyła na swój koszt.

Tak samo z reklamacją u kuriera - nie. Ty odpowiadasz względem kupującego za przesyłkę i kupujący w razie uszkodzeń w transporcie reklamację składa Tobie. Słabo znasz te zasady.

oznacz moderatorów

INGEstyle
#10 Popularyzator#

No nie bardzo mi... Nie wyobrażam sobie składać reklamację w firmie kurierskiej, której podstawową zasadą jest sporządzenie protokołu reklamacji... Tzn. mam jechać pół PL do kupującego i wzywać do niego kuriera aby sporządził tam protokół...

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Kupujący nie ma obowiązku sporządzać takiego protokołu, może to zrobić, ale nie musi, tym bardziej, gdy paczka nie była na zewnątrz uszkodzona. UOKiK nawet zabrania wymagać od klienta takiego protokołu.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@INGEstyle Znów się mylisz. Sprzedawca w tym przypadku odpowiada za przesyłkę do chwili jej odebrania przez kupującego.

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@INGEstyle I tak kupujący otrzyma zwrot a ty tylko możesz mieć kłopoty, masz obowiązek zwrotu łącznie z kosztami przesyłki.

oznacz moderatorów

INGEstyle
#10 Popularyzator#

To jest nienormalne!!! 

A co jeśli sprzedaję rzeczy, które wykonuję na zamówienie? 

Jeśli klient zamówi a później się rozmyśli to też może tak po prostu się rozmyślić i będę zobligowana do poniesienia dodatkowych kosztów?

 

oznacz moderatorów