Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,w jaki sposób i czy w ogóle mogę zwrócić kupującemu kwotę pomniejszoną o ślady zużycia towaru
sytuacja autentyczna - kupujący zakupił pamięć RAM po czy ja zwrócił twierdząc że jest niesprawna,oczywiście wierutna bzdura bo pamięć nowa zapakowana w oryginalny blister,źle dobrał konfigurację.Po zwrocie dostałem pamięć rozpakowaną.
z zerwanymi etykietami itp.Siłą rzeczy taki towar nie zostanie już sprzedany za ta cenę.
Więc w jaki sposób mogę obniżyć wartość zwrotu.To tylko jeden z przykładów bo takich jest więcej obudowy,zasilacze,karty graficzne dosyć drogie.
Pozdrawiam
Teraz jak zwracasz pieniądze kupującemu przez Allegro, masz możliwość edycji również samej kwoty.
Ale uważaj bo błędne oprogramowanie Allegro nie zawsze aktualizuje końcową sumę do zwrotu, o wprowadzone zmiany przy pozycji konkretnego produktu.
Oceń, za ile jesteś w stanie realnie sprzedać pamięć bez blistra, i poinformuj klienta o tym, że zostanie obciążony różnicą w cenie. Taką możliwość dają przepisy - możesz poczytać tutaj.
A na marginesie - czy na pewno w tym przypadku kupujący ma prawo do zwrotu, skoro towar był w blistrze..? Tu jest kilka słów na ten temat: https://prokonsumencki.pl/wsparcie/31/sprzeda%C5%BC-produkt%C3%B3w-w-blistrach-hermetycznie-pakowany...
@_kompserwis_ Jeśli odesłał przedmiot z powodu wady, to nie jest odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, tylko reklamacja. Towar nowy, zapakowany w blistr też może być niesprawny. Przy reklamacji nie można obniżać wartości towaru, zastosowanie mają przepisy o rękojmi. Allegro ostatnio nazywa zwrotem każde odesłanie towaru, zarówno w ramach odstąpienia od umowy jak i w ramach reklamacji, a to wprowadza w błąd.
Witam,czyli jeśli klient zgłosi zwrot z powodu sprzętu niesprawnego a w rzeczywistości jest sprawny tylko kupił z niewiedzy bądź nie umie go poprawnie zamontować a jednocześnie rozpakował sprzęt i obniżył tym samym jego wartość to nie mogę obniżyć zwrotu środków ?.To samo tyczy się zwrotów prowizji,jeśli laptop kupi Pani Jadzia która nie potrafi podłączyć zasilacza,albo cytuje " jej komputer nie czyta pdf" to oczywiście zaznacza towar uszkodzony a allegro oczywiście grzecznie nie zwraca prowizji bo klient zgłosił towar uszkodzony.Moje pytanie brzmi również jakie pracownik Allegro ma kompetencje żeby decydować o tym czy coś sprawne lub nie na podstawie relacji słownej ale to już osobny wątek.
Jeśli konsument odsyła towar w ramach odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, na podstawie art. 27 ustawy konsumenckiej, to można mu obniżyć kwotę zwrotu z powodu zmniejszenia wartości rzeczy, a jeśli odsyła towar w ramach reklamacji z powodu wad, to nie można obniżać kwoty zwrotu. Decyzja o uznaniu lub odrzuceniu reklamacji należy do sprzedawcy.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/
Ok,jestem coraz bliżej celu kupujący odstąpił od umowy poprzez formularz allegro zaznaczając iż towar jest uszkodzony i mam to traktować jak zwykłą reklamację ?
A nie odstąpienie od umowy, i taką reklamację mogę odrzucić jako bezpodstawną.Jeśli odstąpił by bez podania przyczyny i nie podał powodu mogę żądać obniżenia ceny?
Moim zdaniem formularz tak zwanego „zwrotu” przez Allegro jest mylący, nigdzie w trakcie wypełniania formularza kupujący nie jest informowany, że jest to oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie ustawy konsumenckiej. Dopiero w powodach zwrotu klient może zaznaczyć, że „rezygnuje bez podania przyczyny”, albo na przykład „towar jest wadliwy, uszkodzony”. Rezygnacja bez podania przyczyny to zazwyczaj odstąpienie od umowy, a odesłanie towaru z powodu wad to reklamacja. Allegro chyba celowo stosuje ten zabieg w swoim formularzu, ponieważ gdy kupujący zaznaczy „towar wadliwy” sprzedawca nie otrzyma zwrotu prowizji, a przy odstąpieniu od umowy ten zwrot się należy.
nie wiem czy się mylę ale od kilku dni informacja w mailu jest od allegro, że jest to zwrot
i to na ogólnych zasadach
Kupujący może sobie wybrać jego przyczynę
jak wybierze towar uszkodzony to ja nie wiem czy jest to zwrot konsumencki czy reklamacja