anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot od klienta

FHU_FRAMIKA
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry otrzymałam właśnie zwrot od klienta (kojec dla psa ), po rozpakowaniu okazało się że kojec jest pogryziony i podrapany przez zwierzaka. Kojca raczej już nikt nie kupi ponieważ widać ślady użytkowania. Proszę o poradę jeśli macie takie sytuacje zwracacie mimo wszystko środki ?  

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

chmielna12
#11 Animator#

Pytasz co do zasad prawa czy allegro?

Zgodnie z prawem pomniejszasz o utratę wartości, ta utrata wartości nie może być wyssana z brudnego palca i musi odnosić się do realiów. Jednym ze sposobów wyceny jest wystawienie na Allegro w licytacji od 1zł i zwrócenie klientowi różnicy pomiędzy ceną nowego kojca a tą uzyskaną w licytacji. 

A według zwyczajów Allegro to zależy czy opłaca ci się brać negatywa na klatę. Jak masz mało komentarzy to negatyw uwali ci jakość konta, może też doprowadzić do blokady co w rezultacie zabije ci sprzedaż więc zwracasz.

oznacz moderatorów

FHU_FRAMIKA
#8 Zapaleniec#

Dzięki za odpowiedź

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

wystaw na licytacji od 1 zł jak się sprzeda oddaj tyle za ile się sprzeda jak nie oddaj 1zł bo nikt tego nawet za 1 zł nie chce kupić stosyjesz art 34.4 ustawy konsumenckiej

oznacz moderatorów

ohayo_pl
#11 Animator#

14dni na zwrot kwoty, nie powiedziane że ktoś kupi w 14 dni. Dodatkowo negatyw - tak jak piszą wyżej. Brak pomocy ze strony Allegro w tej sprawie. Chyba że już nie można po zwrocie wystawić komentarza.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@FHU_FRAMIKA Udokumentuj to i zwróć tyle ile jest teraz wart, po co Co licytacja i problemy z nią? wg prawa kupujący jest odpowiedzialny za obniżenie wartości odesłanego towaru- jak go zniszczył zużył, tylko to musi być podparte realiami i dowodami.

oznacz moderatorów

ohayo_pl
#11 Animator#

A co w sytuacji jeżeli kupujący wystawi negatywa? Allegro pomoże w tej sprawie?

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Działania typu: "zwróć klientowi całość kasy za zniszczony przedmiot, bo dostaniesz negatywa" prowadzi jedynie do powstawania patologii.

Ja już się tym przestaję przejmować i zwracam kupującym kasę odpowiednio do stanu zwracanego przedmiotu. Czasem jest to tylko 1 zł - dodatkowo ponoszę jeszcze koszty utylizacji.

Są też tacy, którzy zwracają przedmiot zapakowany do worka na śmieci, bez zabezpieczenia, ulega on uszkodzeniu w czasie transportu. Porada dla sprzedawców - obniżacie kwotę zwrotu z powodu uszkodzenia, nie piszcie, że uległ uszkodzeniu w czasie transportu, piszcie, że otrzymaliście uszkodzony.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

FHU_FRAMIKA
#8 Zapaleniec#

Dzięki, bardzo dziękuję za odpowiedź, kupujący wiedzą że allegro murem za nimi stoi i niestety przeginają pałę. Zdjęcia zrobiłam z datą i napisałam maila ale nie ma odzewu. Wiejaki szrot wysłała. Jeśli zwracał Pan np 1 zł. czy klient bardzo się pruł?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@FHU_FRAMIKA na pewno jeszcze wypłatę z protecta wyłudzi na koszt wszystkich i nega jaśniekupujący janusz przywali bo mu wolno a allegro poklepie go po główce zgodnie z polityką głaskania patologii

oznacz moderatorów

ohayo_pl
#11 Animator#

Imo, bardz dobra rada - gdyby jeszcze systemowo Allegro broniło w takiej sytuacji przed mszczącym się klientem i jego "negatywami". Oczywiście jeżeli przegnie i wyzwie w komentarzu od złodzieja, nie ma problemów - pomówienie, usunięte. Inna sprawa jak nawydziwia tak, że allegro stwierdzi że nie jest w stanie zweryfikować - a dla np. dopiero zaczynających, po dłuższej przerwie biznesów taki jeden negatyw to straszny strzał w stopę.

Taką samą patologią jest zwracanie pełnej kwoty wraz z wysyłką za towar, który zostanie zwrócony. Ty musisz kupującemu zwrócić pełne koszta wysyłki (najtańszej), ale przewoźnik nie musi tobie zwrócić - usługa się odbyła i tyle w temacie. A to że magazynowałeś, pakowałeś, traciłeś czas na obslugę zamówienia, które zostało zwrócone... rozumiem, ma prawo się rozmyślić, ale koszty transportu jednak zostały poniesione - ale to już uokik tym razem.

oznacz moderatorów

lewgorzkowski
#11 Animator#

odmowa zwrotu + opis sytuacji - jest taka opcja, jak klient założy dyskusje to robisz zdjęcia i allegro widzi co i jak

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@lewgorzkowski odmów zwrotu kasy za towar który nie ma wyłączenia zwrotu to cię kupujący, allegro, uokik i rzecznik tak rozjadą, że ci się odechce sprzedawać czegokolwiek. Tylko art 34.4 uk stosowany zabezpieczy twój tyłek

oznacz moderatorów

FHU_FRAMIKA
#8 Zapaleniec#

Widzę mam opcję odmowa zwrotu  i co w treści uzasadnienia powołać się na art 34.4 uk ? Pierwszy raz kupujący odsyła mi zniszczoną rzecz. Nigdy ze zwrotem nie robię problemu ale ten klient pojechał po bandzie. Zwracając mu np 1 zł też będzie zadyma  

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@FHU_FRAMIKA tak powołujesz się na art 34.4 ustawy konsumenckiej, ale sprawdź dokładnie brzmienie. Pomniejszasz kwotę zwrotu, zwracasz tyle za ile się to teraz sprzeda min  1zł. Kwotę zwrotu wygooglasz po ofertach używek na necie lub wystawiasz na licytację na allegro od 1 zł i oddajesz tyle za ile się sprzedało. Jedyne co ci może zadymić to negatywa bo allegro się do dobrze zrobionej wyceny nie dowali i odda mu z protecta.

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

Licytacja to słaby pomysł. Oddać kasę trzeba w terminie 14 dni w sprzedaż w lictytacji może potrwać dłużej 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Monika__L oddać zawsze może 1zł a potem przelać resztę z licytacji zanim w dyskusji awantura rąbnie to już może ktoś to kupić

oznacz moderatorów

FHU_FRAMIKA
#8 Zapaleniec#

Dzięki za pomoc

oznacz moderatorów