anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot paczki poprzez nie odebranie jej od kuriera, kto płaci za paczkę zwrotną?

MAMY ROZWIĄZANIE!
SLaNg19
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry,
klient zamówił u mnie pewną rzecz, zapłacił z góry za tą rzecz, przesyłka została wybrana Allegro SMART kurier DPD, następnie nie odebrał paczki od kuriera. Allegro skasowało mnie 13zł za paczkę zwrotną. Klient domaga się zwrotu zapłaconych pieniędzy. W ogłoszeniu jest napisane że koszty zwrotu pokrywa kupujący. Czy mam prawo zwrócić należność za zakupioną rzecz, potrącając koszty nie odebranej przesyłki ? 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7
kostas11
#21 Demiurg#

@SLaNg19 oczywiście, jeśli jesteś firmą i klient dokonał zwrotu - odstąpienia masz prawo odliczyć za zwrot - odesłanie paczki 13 zł 

Klient zrobił podstawowy błąd, bo mógł odebrać i odesłać za darmo a tak jest w plecy 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów
SLaNg19
#8 Zapaleniec#

Tak, jestem firmą. Dziękuję za informację. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Tak kupujący pokrywa koszt odesłania przesyłki, a jak ma Smart to ma za darmo, w tym przypadku nie odebrał więc on pokrywa koszt odesłania, pomniejszasz kwotę o zwrot, chyba że odstąpił od umowy zakupu przed wysyłką.😁

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@SLaNg19 
Klient domaga się zwrotu zapłaconych pieniędzy

Czy klient podał jakąś podstawę prawną "domagania się zwrotu zapłaconych pieniędzy" ?
Jeżeli Klient nie złożył oświadczenia o odstąpieniu od Umowy - nieodebrana rzecz (wbrew obowiązkowi kupującego do jej odbioru) należy nadal do kupującego, a Ty masz prawo oddać ją na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego.
Jeżeli kupujący jest konsumentem (w rozumieniu Ustawy o Prawach Konsumentów) i złoży(ł) oświadczenie o odstąpieniu od Umowy - masz prawo ze zwracanej mu kwoty potrącić koszt powrotu nieodebranej przesyłki (Art. 34 UoPK).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
SLaNg19
#8 Zapaleniec#

Dziękuje za odpowiedź. Klient jeszcze nie złożył nawet oświadczenia o odstąpieniu od umowy, po prostu nie przyjął paczki.
Korzystając z tematu, jeszcze zapytam, a co w przypadkach, kiedy klient zamawia rzecz "za pobraniem" poprzez np. "Allegro SMART kurier DPD pobranie" a następnie nie odbiera przesyłki? Czy w takich sytuacjach też jest jakaś możliwość odzyskania pieniędzy za paczki które do mnie wracają? 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@SLaNg19 tak jak najbardziej, tyle że tu musisz wezwać pisemnie do pokrycia kosztów a potem sąd 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@SLaNg19 
Ponieważ Allegro ograniczyło bezpieczeństwo transakcji z płatnością "za pobraniem" (kupującego nie dotykają żadne niedogodności ze strony Serwisu za uchybienia swoim obowiązkom określonych prawem i zobowiązaniom) - rozsądni sprzedawcy wycofali się z oferowania tej opcji płatności na Allegro. 
Ci kupujący, którzy zamierzają kupioną rzecz odebrać, a nie chcą płacić "z góry" swoimi pieniędzmi mogą skorzystać z Allegro Pay.

Konsument, który nie złożył oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, a nie odebrał paczki ma prawo ... grzecznie poprosić o ponowne wysłanie (po uprzednim uregulowaniu kosztów powrotu i ponownej wysyłki paczki), a Ty możesz (nie musisz) przychylić się do jego prośby.
W tej sytuacji wezwij kupującego do osobistego odbioru zamówionego towaru wyznaczając mu (rozsądny) dodatkowy termin: np. 2-3 dni robocze.
Art. 551 kc
1. Jeżeli kupujący dopuścił się zwłoki z odebraniem rzeczy sprzedanej, sprzedawca może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego.



*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów