Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
klient zamówił u mnie pewną rzecz, zapłacił z góry za tą rzecz, przesyłka została wybrana Allegro SMART kurier DPD, następnie nie odebrał paczki od kuriera. Allegro skasowało mnie 13zł za paczkę zwrotną. Klient domaga się zwrotu zapłaconych pieniędzy. W ogłoszeniu jest napisane że koszty zwrotu pokrywa kupujący. Czy mam prawo zwrócić należność za zakupioną rzecz, potrącając koszty nie odebranej przesyłki ?
@SLaNg19 oczywiście, jeśli jesteś firmą i klient dokonał zwrotu - odstąpienia masz prawo odliczyć za zwrot - odesłanie paczki 13 zł
Klient zrobił podstawowy błąd, bo mógł odebrać i odesłać za darmo a tak jest w plecy 😞
Tak, jestem firmą. Dziękuję za informację.
Tak kupujący pokrywa koszt odesłania przesyłki, a jak ma Smart to ma za darmo, w tym przypadku nie odebrał więc on pokrywa koszt odesłania, pomniejszasz kwotę o zwrot, chyba że odstąpił od umowy zakupu przed wysyłką.😁
@SLaNg19
Klient domaga się zwrotu zapłaconych pieniędzy
Czy klient podał jakąś podstawę prawną "domagania się zwrotu zapłaconych pieniędzy" ?
Jeżeli Klient nie złożył oświadczenia o odstąpieniu od Umowy - nieodebrana rzecz (wbrew obowiązkowi kupującego do jej odbioru) należy nadal do kupującego, a Ty masz prawo oddać ją na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego.
Jeżeli kupujący jest konsumentem (w rozumieniu Ustawy o Prawach Konsumentów) i złoży(ł) oświadczenie o odstąpieniu od Umowy - masz prawo ze zwracanej mu kwoty potrącić koszt powrotu nieodebranej przesyłki (Art. 34 UoPK).
Dziękuje za odpowiedź. Klient jeszcze nie złożył nawet oświadczenia o odstąpieniu od umowy, po prostu nie przyjął paczki.
Korzystając z tematu, jeszcze zapytam, a co w przypadkach, kiedy klient zamawia rzecz "za pobraniem" poprzez np. "Allegro SMART kurier DPD pobranie" a następnie nie odbiera przesyłki? Czy w takich sytuacjach też jest jakaś możliwość odzyskania pieniędzy za paczki które do mnie wracają?
@SLaNg19 tak jak najbardziej, tyle że tu musisz wezwać pisemnie do pokrycia kosztów a potem sąd 🙂
@SLaNg19
Ponieważ Allegro ograniczyło bezpieczeństwo transakcji z płatnością "za pobraniem" (kupującego nie dotykają żadne niedogodności ze strony Serwisu za uchybienia swoim obowiązkom określonych prawem i zobowiązaniom) - rozsądni sprzedawcy wycofali się z oferowania tej opcji płatności na Allegro.
Ci kupujący, którzy zamierzają kupioną rzecz odebrać, a nie chcą płacić "z góry" swoimi pieniędzmi mogą skorzystać z Allegro Pay.
Konsument, który nie złożył oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, a nie odebrał paczki ma prawo ... grzecznie poprosić o ponowne wysłanie (po uprzednim uregulowaniu kosztów powrotu i ponownej wysyłki paczki), a Ty możesz (nie musisz) przychylić się do jego prośby.
W tej sytuacji wezwij kupującego do osobistego odbioru zamówionego towaru wyznaczając mu (rozsądny) dodatkowy termin: np. 2-3 dni robocze.
Art. 551 kc
1. Jeżeli kupujący dopuścił się zwłoki z odebraniem rzeczy sprzedanej, sprzedawca może oddać rzecz na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego.