Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, dokonałam sprzedaży używanego telefonu na Allegro około 3 miesiące temu. Dodam również ze jestem osoba prywatna, nie przedsiębiorca. W poprzedni piątek skontaktował się ze mną telefonicznie kupujący, który twierdzi ze urządzenie ma wadę (choć dokładnie nie określił na czym ona polega) i domaga się natychmiastowego zwrotu pieniędzy (dał mi 3 dni bo inaczej kieruje sprawę do sądu) z tytułu rekojmi. Ja nie odmówiłam przyjęcia reklamacji jednak wydaje mi się ze kupujący nie złożył jej w należyty sposób. O swoich żądaniach tez nie poinformował precyzyjnie, jedynie przez telefon podczas rozmowy która bez mojej zgodny nagrywał. Czy mam prawo oczekiwać od niego jakiegoś pisemnego złożenia reklamacji z opisem żądania i pisemnego oświadczenia o istniejącej wadzie? Jak na razie nie wiem nawet czy jakaś wada istnieje ponieważ tak jak wspomniałam nie dostałam nawet żadnego pisma reklamacyjnego ani zwrotu towaru. Czy aby rozpocząć proces rozpatrywania reklamacji, na której uznanie lub nie z tego co wiem mam 14 dni, powinnam najpierw otrzymać mój towar? Zanim stwierdzę czy uznaje lub odrzucam reklamacje powinnam chyba mieć możliwość oceny czy są podstawy do uznania takiej reklamacji? Kupujący nie chce kontaktować się przez Allegro, jedyny kontakt do jakiego doszło to rozmowa telefoniczna w której dał mi trzy dni na zwrot pieniędzy, inaczej grozi sądem i mówi ze nie ma obowiązku kontaktowali się w inny sposób. Co powinnam zrobić w tej sytuacji, jak odpowiedzieć ?
Telefon został sprzedany z konta o nazwie 2211maciek
@rose744 tutaj sprawa się trochę skomplikowała, bo wychodzi na to, że Ty załatwiasz tą sprawę za kogoś innego, a o kupującym piszesz w formie męskiej (rozumiem, że mężczyzna zadzwonił i to dlatego), a kupującą była kobieta. Dlatego nie mogę działać, ponieważ żadne dane się nie zgadzają.
W tej sytuacji radzę, aby 2211maciek napisał do nas przez ten formularz. Przedstawił sytuację (może podlinkować ten wątek) i zapytał jak w tej sytuacji się zachować, wówczas nasi Doradcy podpowiedzą co zrobić i jak rozwiązać tą sprawę.
"Po wypłacie w niektórych przypadkach dochodzi do zablokowania konta sprzedawcy, a nawet kont powiązanych, rodziny, współmieszkańców itp." - gminę, powiat, a nawet całe województwo🤣 I to do piątego pokolenia wprzód😏 Natomiast tych, którzy nie mają kont na allegro, skarzą na ciężkie roboty😁
Nie ma to jak dać link do wątku, w którym okazało się, że zdjęcia (lub ich część) były poglądowe, a informacja o uszkodzeniu była wciśnięta gdzieś w środek opisu danych technicznych skopiowanych ze strony producenta - i to wszystko tylko po to, żeby po raz kolejny zastraszyć @rose744... znaczy się sprzedającą😏
Z jakiegoś tajemniczego powodu kupujący dość mocno wzbrania się przed załatwieniem sprawy poprzez allegro. Ciekawe dlaczego tak bardzo nie chce tego przeprowadzić drogą formalną. Czyżby miał cos do ukrycia lub obawiał się, że jego chytry plan może nie wypalić przy skorzystaniu z oficjalnych rozwiązań?🤔
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
„Pamiętaj jednak o tym, że jesteś na Allegro, a tutaj często w podobnych sytuacjach kupujący otrzymuje wsparcie ze strony serwisu w Dyskusji, a także stosunkowo często dochodzi do wypłat rekompensaty z POK. Wypłata rekompensaty może oznaczać spore kłopoty dla sprzedawcy - jak piszę wyżej - dużo zależy od przebiegu Dyskusji, dowodów itp. Po wypłacie w niektórych przypadkach dochodzi do zablokowania konta sprzedawcy, a nawet kont powiązanych, rodziny, współmieszkańców itp.”
Czy jako przedstawicielka Allegro, możesz odnieść się do tego kategorycznego stwierdzenia? Czy Allegro rzeczywiście stosuje takie restrykcje wobec sprzedawców?
@Agent051 to są bardzo skrajne przypadki i ze względów bezpieczeństwa nie mogę ujawniać szczegółów ale czasami, gdy mamy podstawy blokujemy również powiązane konta. Wszystkie przypadki są rozpatrywane indywidualnie i zawsze działamy w oparciu o regulamin Allegro i polskie prawo. Dokładniej:
Jeśli z naszych danych systemowych wynika, że kilka osób regularnie i niezależnie od siebie korzystających z Allegro jest ze sobą powiązanych (poprzez nazwisko, adres domowy bądź adres IP komputera), a zdarzy się, że jedna z nich złamie nasze zasady i jej konto zostanie zawieszone, nie blokujemy automatycznie kont pozostałych osób.
Jeśli jednak istnieją przesłanki, że właściciel zawieszonego konta korzysta z innych kont, są one blokowane. Ryzyko blokady dotyczy w szczególności takich powiązanych kont, które pojawiły się lub wznowiły działalność dopiero po blokadzie jednego z nich.
@Agent051 Tak, stosuje. Było to opisywane na tym forum kilkakrotnie. Pamiętam przypadek, w którym kupujący zgłosił reklamację w postaci rysy na obiektywie aparatu w telefonie. W wyniku Dyskusji sprzedawca początkowo był skłonny uznać reklamację, potem ją odrzucił. Allegro wypłaciło kupującemu pieniądze z POK i zażądało zwrotu kosztów od sprzedawcy. Ten nie oddał, więc zablokowano mu konto. Następnego dnia na forum sprzedawca napisał, że zablokowano też konto jego żony.