Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Klient zwrócił mi produkt po świętach i podał powód, że mu nie pasuje. Produkt jest używany i pogięta metalowa podstawa uchwytu i obłamana końcówka trzpienia. Chciałbym się dowiedzieć, jak wy rozpatrujecie takie reklamacje i co klientowi piszecie aby nie doszło do niepotrzebnych sporów. Moim zdaniem klient kupił, używał i odesłał po świętach oczekując na zwrot pieniędzy, czyli potraktował to jak taka wypożyczalnia ozdób świątecznych. Pozdrawiam
Klękaj przed klientem i zwróć mu wszystko, inaczej dostaniesz negatywa a jeszcze założy Ci dyskusje i złoży wniosek do POK. Niektórzy próbują później sprzedawać taki produkt komu innemu, osobiście dostałem taki odpakowany przedmiot i przestałem kupować na allegro, nie lubię otrzymywać przedmiotów po zwrocie.
Allegro powinno wymagać konkretnego powodu zwrotu i samo weryfikować aby nie było używane i to jeszcze po okresie świąt. Przecież każdy tak może robić, kupić a po świętach zwrócić. Równie dobrze można choinkę kupi przed świętami, a po świętach zwrócę, a powód napiszę, że mi nie pasuje ... Eh
Możesz jeszcze kupić, podmienić części i zwrócić. Znajomy pokazywał mi takie kosiarki, silniki potrafią rozkręcić że znaku nie ma.
@pakamena napisał(a):
Allegro powinno wymagać konkretnego powodu zwrotu i samo weryfikować aby nie było używane i to jeszcze po okresie świąt. Przecież każdy tak może robić, kupić a po świętach zwrócić. Równie dobrze można choinkę kupi przed świętami, a po świętach zwrócę, a powód napiszę, że mi nie pasuje ... Eh
ziomuś, to nie Allegro tylko prawa konsumenta, ale jak dokładnie się w nie wczytasz to jest informacja, że zwracany produkt ma zostać odesłany w stanie nie odbiegającym od stanu w jakim otrzymał go klient po dokonaniu zakupu. Oczywiście ślady palców, otwierania i podstawowe ślady świadczące o kilkukrotnym uruchomieniu bez żadnych uszkodzeń fizycznych to nie są ślady, które uniemożliwiają zwrot, więc taki produkt musisz zgodnie z prawem konsumenta przyjąć. Natomiast, jeśli produkt posiada uszkodzenia mechaniczne, taki zwrot możesz odrzucić, jeśli produkt posiada nadmierne ślady świadczące o jego użytkowaniu, wówczas masz prawo do zaproponowania zwrotu mniejszej kwoty gdyż produkt nie jest zwracany po delikatnych testach a był użytkowany i jego wartość rynkowa jest niższa, tu już jest temat mocno indywidualny, składasz klientowi propozycję podparte realna utratą wartości zwracanego produktu.
Temat jest prosty, każde powyższe naraża ciebie na komentarz negatywny ze strony klienta, zatem odpowiedz sobie na pytanie czy stać cię na to aby przyjąć taki towar i uniknąć negatywa, który wpłynie "negatywnie" na przyszłe deale z nowymi kupującymi czy może nie chcesz być robiony w wała, jeśli wybrałeś opcję nr.2 to niestety negatyw zapewne pozostanie ale uszkodzenie mechaniczne ewidentnie może być przez ciebie zakwalifikowane do odrzucenia zwrotu towaru, który był "użytkowany niezgodnie z przeznaczeniem". Takie mamy czasy, klient może opiniować sprzedającego, tak samo jak klient wystawia gwiazdki za przejazd taksówką, to jest życie i trzeba kalkulować czy w ogólnym rozrachunku obrotów w oparciu o komentarze warto przyjąć na klatę taki zwrot od klienta aby uniknąć komentarza czy jednak postąpić zgodnie z przepisami, które również chronią sprzedawcę przed zwrotem towaru uszkodzonego mechanicznie. Wybór należy do Ciebie i nie ma co się żalić, że Allegro powinno komentarz usunąć, etc., dostaniesz od Allegro odpowiedź, że komentarz nie jest obowiązkowy i jest to wola kupującego, po części się z tym zgadzam, gdyby Allegro miało weryfikować każdą taką sytuację .....po prostu nie realne, wybieraj i decyduj sam.
Jak uszkodzę, albo się uszkodzi to nie mam prawa do zwrotu?🤔
Samo? Ot tak samo z siebie coś jest w stanie się uszkodzić? Np. coś sobie stało na półce i wzięło i się uszkodziło?
Pytanie było czy można dokonać zwrotu, czy nie ?🤔
@pakamena Niestety tutaj wchodzi w grę tak zwany "szantaż allegro" .
Co powinieneś zrobić? Pomniejszyć wartość zwrotu o uszkodzenia spowodowane przez klienta. Możesz to zrobić zgodnie z prawem. Musisz go o tym poinformować , pokazac zdjęcia. Najlepiej zrobić to poprzez wiadomości allegro.
Na czym polega "szantaż allegro" Kupujacy może założyć dyskusję i oznaczyć ją jako nierozwiązaną. Stracisz na jakości sprzedaży. Możesz też dostać negatywa co skutkuje jak wyżej. Pamiętaj że allegro popiera kupujących i doskonale wie o tym że te "subiektywne" opinie często nie mają nic wspólnego z prawdą.
jeżeli zwrot jest uszkodzony, pomniejsza wartość odesłanego towaru, masz prawo pomniejszyć zwrot środków o rozsądną kwotę, zwrot musisz przyjąć przy zakupie konsumenckim. Negatyw może być ale konsekwencji od Allegro nie musisz się obawiać jeżeli zrobisz to zgodnie z prawem.
@pakamena Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 od otrzymania przesyłki. Jeżeli zwracany towar ma mniejszą wartość ze względu na używanie go przez kupującego, możesz odpowiednio pomniejszyć zwracaną kwotę. Zmniejszenie kwoty powinno być proporcjonalne do zmniejszenia wartości rzeczy i powinno być poparte odpowiednim wyliczeniem. Nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić ze zmniejszaniem zwracanej kwoty, gdyż kupujący może się z tym nie zgodzić, może wystawić negatywny komentarz, może też założyć spór i poprosić o pomoc Allegro, może także wystąpić z wnioskiem o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a to może (nie musi) być dla Ciebie sporym problemem.
Mam podobny przypadek. Klient kupił produkt, używał, więc przekroczył zakres niezbędny do sprawdzenia produktu na tle tego co mógłby zrobić w sklepie stacjonarnym. Nie mam ochoty odpuszczać takiego świadomego cwaniactwa. Zaproponuję klientowi wystawienie produktu w drodze licytacji na 7 dni, aby rynek zweryfikował obniżoną wartość produktu. Pytanie tylko jak finansowo ma to dobrze rozwiązać. Rozumiem, że powinnam sporządzić dokumentację zwrotu produktu po mojej stronie księgowej, czyli książka zwrotów z dołączonym paragonem. Co dalej? Wprowadzić produkt na stan w cenie za jaką zostanie wylicytowany? Osobie, która go wylicytuje pewnie powinnam wystawić kolejny paragon, prawda?
@HenSet Masz określony czas na zwrot środków, pamiętasz. Oczywiście że musisz wystawić nowemu"właścicielowi" nowy paragon.
No kochana pomysł mega! Musze go wypróbować będę wystawiała takie używane rzeczy na licytacje niech się nauczą jak dostana za zwróconą rzecz 6 zł . Ostatnio miałam przypadek Pani kupiła sobie sukienkę otrzymała ją tuz przed świętami wielkanocnymi odesłała 10 dni po świętach bez metki i walącą potem na kilometr 😐 Ci ludzie nie kumają że dzież noszona nosi zapach osoby noszącej jej nawet jak ta perfum nie używa 😕 oczywiście skorzystałam z prawa obniżenia wartości przedmiotu, panią fantazja poniosło uważała że my jej taka sukienkę wysłaliśmy ze miała covid wiec nie czuła jej zapachu, była bez metki a zwróciła po świętach bo dziecko miała w szpitalu :|do kompletu brakowalo jeszcze czarnego charakteru i śmierci bliskiej osoby aby bajka byla jeszcze bardziej wiarygodna :|Allegro oczywiście mi przyznało racje a Pani otrzymała pieniadze z POK. Pani za to odwdzieczya sie negatywem. W sytuacjach spornych w których allegro uznaje prawo sprzedacego powinno być zablokowane mozliwość wystawienia komentarzy bo wiadomo jaki będzie z zemsty a nie ma on odzwierciedlenia z prawdą. Allegro niestety jest takim dziwnym tworem ze ostatnimi laty sponiewierali do kraweznika sprzedawców a hasło klient nasz pan przesadnie zinterpretowali, klienci wyniuchali temat i powiem szczerze sa coraz bardziej nieprzyjemni pretensjonalni i roszczeniowi i poprostu mało kulturalni w rozmowie. Ten sam klient podczas sprzedaży na innym portalu zachowuje się zupełnie inaczej.
Co do zadanych pytań ja po otrzymaniu uzywanej rzeczy sporządzam protokół zwrotu towaru wypisuje wszystko wraz z uwagami do otrzymanego przedmiotu - dowod nr 1. dowód nr 2 każdy zwrot nagrywam kamerą i pokazuje do kamery defekty. Jeśli chodzi o gospodarkę magazynową radzilabym pogadać ze swoją księgową. kwota w jakiej sie wprowadzi produkt zapewne bedzie miała decyzje jaka marże narzucisz bo nadal gdzies na stanie miałas ten produkt zakupiony w hurtowej cenie. Temat dla mnie dla księgowej 🙂 Alle powstaje pytanie co w sytacji jak nikt nie kupi na licytacji przedmiotu? na zwrot masz 14 dni od otrzymania paczki i wówczas powstaje zagwozdka
@pakamena
Kupujący ma prawo zapoznać się z kupioną rzeczą. Jeżeli zrobi to w zakresie nieprzekraczającym takiego jakby mógł to zrobić w sklepie stacjonarnym - w przypadku odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny pozostaje to bez żadnych (finansowych) konsekwencji dla Niego.
Jeżeli Kupujący przekroczył ww. zakres zapoznania się z rzeczą i jej używał - to lekkomyślnie naraża się na ryzyko niepotrzebnych kosztów: utrata wartości rzeczy fabrycznie nowej w wyniku jej użycia (choćby jednokrotnego) jest najczęściej większa niż koszt wypożyczenia podobnej rzeczy na ten maksymalnie dwutygodniowy okres.
W przypadku przekroczenia tego zakresu - Kupujący odpowiada za każde zmniejszenie wartości rzeczy.
Niezależnie od powyższego Kupujący ma prawo wystawić swoją subiektywną ocenę Sprzedającemu.
To oznacza, że podstawą do wystawienia oceny nie musi być faktyczny przebieg transakcji, a nawet nie musi dojść do zawarcia transakcji w ogóle (w przypadku odstąpienia z Art. 27 UoPK - Umowa kupna/sprzedaży jest uznawana za niezawartą). Ocenę można wystawić nawet w przypadku gdy zupa na obiad była za słona, a przesyłka wróciła do sprzedawcy nieodebrana z paczkomatu czy od kuriera.
Niestety system komentarzy jest niesprawiedliwy dla sprzedających i to nawet dla takich co dbają o kupujących
@obslugana100-pl
Co to znaczy "system komentarzy jest niesprawiedliwy dla sprzedających" ?
Kupujący otrzymuje na Allegro regulaminowo określone prawa (w tym prawo wystawienia subiektywnej oceny - nawet do transakcji uznanej za niebyłą) o czym Sprzedawcy wiedzą i co akceptują (akceptując Regulamin).
Subiektywna ocena jest subiektywna - i trudno oczekiwać, że będzie zawsze wystawiana obiektywnie (może być - ale nie musi).
Te oceny, komentarze często są emocjonalne, niestety.😞
@LEW433
Te oceny są coraz częściej wystawiane nie bezinteresownie, ale dla pieniędzy. A oferty płacenia za usunięcie oceny negatywnej czy za wystawienie oceny pozytywnej przeniosły się z korespondencji mail-owej poza kontrolowany przez Allegro obszar: w SMSy .
Ludzie korzystają z tego na ile im się pozwala, nie ma granic nie ma zahamowań.😁