Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Artykuł powstał na podstawie historii autentycznej oraz kilka rozmów telefonicznych z pracownikami allegro oraz kilka czatów z pracownikami allegro.
Od niedawna na allegro są zwroty smart obsługiwane przez Pocztę Polska.
Zgodnie z regulaminem za zwrot allegro SMART odpowiada SPRZEDAJĄCY.
Czyli jak paczka zginie, przyjdzie uszkodzona, nie zostanie doręczona odpowiada SPRZEDAJĄCY.
W przypadku innych przewoźników nie ma problemu. jako odbiorca przesyłki macie prawo ją reklamować. chyba ??? problem jeżeli jest to zwrot smart obsługiwany przez Pocztę Polską. Tutaj jesteście w du... . Bo jeżeli taka paczka do was nie przyjdzie i zostanie zwrócona (bo kurierowi nie chciało się szukać prawidłowego adresu) lub zaginie TO WY JAKO SPRZEDAJĄCY JESTEŚCIE ZA TO ODPOWIEDZIALNI (w ramach smarta) ale nie możecie zrobić nic bo:
prawo pocztowe mówi ze reklamować paczkę która nie została doręczona może TYLKO NADAWCA chyba ze nadawca (kupujący zwracający towar) zrzeknie się swoich praw na rzecz odbiorcy. (a jak się nie zrzeknie ? mój kupujący zwyzywał mnie od oszustów ze jego nic nie obchodzi ze on nadal paczkę i nic nie będzie wyjaśniał on czeka na pieniądze i ma to w d...)
POCZTA ODMÓWI WAM PRZYJĘCIA REKLAMACJI infolinia centralna, oraz lokalny oddział pocztowy " W myśl prawa pocztowego reklamację w takim wypadku może złożyć tylko NADAWCA z dowodem nadania" A wy jesteście tylko Odbiorcą (czyt. sprzedajacym który to wszystko finansuje). Czyli jak paczka zginie albo wróci do zwracającego to wy macie w try miga oddawać pieniądze - bo tak każe ustawa, przecież odstąpił od umowy i ma dowód nadania przesyłki i poinformował was o tym przez allegro) tyle że wy:
- nie macie towaru
- nie możecie reklamować tej przesyłki bo jesteście odbiorcą (a nadawca nie zrzekł się swoich praw - bo jest wkurzony i ma top w d...)
- macie oddać pieniądze klientowi
- wszystkim pracownikom allegro było bardzo przykro iż udzielona mi informacja jest niesatysfakcjonująca
- wszyscy pracownicy allegro uważali że wyczerpali już temat i tak ma być tzn:
- odpowiadacie za zwrotną paczkę smart (poczta polska- a to kupujący teraz wybiera jak sobie zwróci)
- nie macie żadnych praw do reklamacji jeżeli (nadawca) kupujący się ich nie zrzeknie
Podaj punkt regulaminu Allegro ze za zwrot allegro SMART odpowiada SPRZEDAJĄCY.
Porozmawiaj z obsługą allegro na czacie to Ci wytłumaczą - dla mnie jest to niezrozumiałe ale wg 3 pracowników allegro tak własnie jest.
Jeśli chcesz złożyć reklamację przesyłki, którą rozliczasz bezpośrednio z Allegro, potrzebujesz pełnomocnictwa.
Dotyczy to metod dostawy:
Pobierz pełnomocnictwo, a następnie prześlij je do przewoźnika wraz z reklamacją. Jeśli masz wątpliwości zapoznaj się z zasadami reklamacji przesyłek.
tyle teoria
Polecam udać się na pocztę i złożyć reklamację paczki której nie jesteś nadawcą i która nie została doręczona i nie masz zrzeczenia się praw nadawcy ...
Czyli jak paczka zginie, przyjdzie uszkodzona, nie zostanie doręczona
Zaginie - masz zwrot z poczty
Uszkodzona - piszesz protokół przy odbiorze znasz zasady
Brak doręczeni - reklamacja wygrywasz bez problemu koszty wysyłek
Składasz reklamację i tyle jak jest problem typu kto nadawca a kto odbiorca bo teraz jest bajzel 🙂 Piszesz do allegro bo to oni są płatnikami niech się bujają z problemem skoro zarabiają 😄
otóż tak nie jest
paczka wróciła do nadawcy rzekomo byli awizo ale skrzynka pocztowa jest pusta
poczta nie przyjmie reklamacji probowalem bo nie jestem nadawca
allegro support "rozumiemy ze sytuacja jest dla pana niekomfortowa"
@Bladziak cóż ja bym sobie tak myślał:
1 Reklamować moze nadawca lecz w przypadku zwrotu smart nadawca NIE JEST ZWRACAJĄCY lecz NADAWCA JEST ALLEGRO. A Ty mając pełnomoćnictwo allegro do załatwainia wszelkich reklamacji związanych z przesyłkami na Twoim koncie reprezentujesz nadawce przesyłki - czyli allegro (zgodnie z dokumentem)
Wiec tak naprawde to na tej podstawie masz pełne prawo do reklamowania zarówno przesyłek które wysylasz jak i wracających przesyłek smart.
Ja bym pisał odwołanie od odrzuconej reklamacji.
Allegro ładuje sprzedawców na minę zmuszając do współpracy z pocztą i zrzucając na sprzedawców pełny ciężar obsługi tego komunistycznego tworu. W naszym przypadku poczta nawet nie próbuje doręczać zwrotów - raz jest awizo, raz nie ma i lecą zwroty do Kupujących, którzy wyżywają się na nas. InPOST i DPD codziennie przywożą zwroty bez najmniejszych problemów i nie zdarzyła nam się nigdy zguba, wszystko działa jak w zegarku.
reklamacja brak doręczenia jest zgłoszona jako odbiorca - wrzuce Ci tutaj efekt rozpatrzenia przez Pocztę Polską
@Bladziak ale to nie tylko Poczta, ja własnie zastanawiam się co zrobic z DPD, adresat twierdzi, ze nie otrzymał, DPD twierdzi, ze doręczyło, reklamacje odrzuciło. A ja jestem w plecy 70 zł.
I co teraz?
@AptekaNatolinska
Teoretycznie ty masz dowód że przesyłka została doręczona, ja na Twoim miejscu stałbym na stanowisku ze przesyłka została doręczona. Masz dowody że:
- przesyłka została nadana
- przesyłka została doręczona
Ciężar dowodu spoczywa teraz na odbiorcy udowodnić ze nie otrzymał.
Skąd wiesz że nie odebrał ? bo tak powiedział ?
@AptekaNatolinska Może nie doręczyło, tylko dorzuciło przez płot (jak to ostatnio było w którymś wątku na AG)😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
problemem bywa, że nie chce doręczyć, np. bez potwierdzenia. Ale co rzadko kurier zrobi. Patrzyłem przez okno i rozpoznałem samochód kuriera. Bez pytania i podchodzenia wszedł do budynku naprzeciwko i zostawił paczkę na schodach! Bez rozmowy i obecności sąsiada. Wieczorem sąsiad zwrócił mi paczkę. Nieraz też gdzieś zostawią byle gdzie, czy zdjęcia w krzew na deszczu. Nieźle, ale rozbijanie, czyli 3 folie, 2 kartony, styropiany, lub nie. Siłowo nie podchodziłbym do przepisów, a kierował się tylko załatwieniem.
@Bladziak reklamuj przesyłkę w allegro
były tu opisywane podobne przypadki
niech allegro walczy z pocztą
nie masz żadnego obowiązku używać pełnomocnictwa allegro