anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot prowizji za błędny zakup

MAMY ROZWIĄZANIE!
JSAUTO
#7 Wielbiciel#

Klient kupuje przedmiot , po 2 minutach dostaję powiadomienie o odstąpieniu od zakupu(pomyłka w wyborze ).Wszystko ok , pomylić się można .Występuję o zwrot prowizji, klient nie potwierdza i już kilka złotych w plecy .Tak to ma wyglądać? 

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16
joyride_com_pl
#7 Wielbiciel#
oznacz moderatorów
Vryko
#18 Luminarz#

Dokładnie tak ma to wyglądać. Klient ma w zadzie, że stracisz prowizję, albo o tym nie ma pojęcia. Ty dostaniesz odmowę, nie odwołasz się - bo nie wszyscy wiedzą, że można, a Allegro liczy kasę. I tak razy 100 tysięcy razy dziennie. Ładna sumka? 😉

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów
malachiaszek
#7 Wielbiciel#

dokladnie tak, teraz jest allegro lokalnie tam dopiero doją ludzi z kasy,wpowadzajac oplaty ,mimo,ze tranzakcje nie doszly do skutku,lupia w bialy dzien ,trzeba powiadomic odpowiednie urzedy i ostrzegac ludzi wszedzie

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

Kupujący musi odstąpić od umowy w sposób jednoznaczny - tak mówią wytyczne eu do ustawy konsumenckiej

Jeżeli Kupujący raz twierdzi, że odstępuje od umowy a w innym miejscu tego nie potwierdza gdzie tu jest jednoznaczność?

czyli Kupujący odstępuje od umowy a potem twierdzi że umowa trwa - czyli rozmyślił się

oznacz moderatorów
JSAUTO
#7 Wielbiciel#

To wg Ciebie jak mam go zmusić do wypełnienia formularza? Nie powinien działać automat? Jest jeszcze inny kwiatek : wysyłka towaru na palecie(pobraniowa), klient nie odbiera , nawet nie podpisuje kwitu , płacę w dwie strony , zwrot prowizji? w życiu -klient nie potwierdził.

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

Jeżeli Kupujący nie odstąpił od umowy to ona trwa

był już tutaj opisywany sposób jak załatwiać sprawy z nieodebranymi pobraniami

prawnik, Sąd i Kupujący płaci duże pieniądze

oznacz moderatorów
ALDI-2006
#7 Wielbiciel#

Witam

A gdzie jest ten sposób opisany, bo mam parę takich przypadków

oznacz moderatorów
datom4
#11 Animator#

Miałem kilka razy taki przypadek ale można się odwołać i zwrot ostatecznie jest otrzymany. No ale to dodatkowy czas na obsługę tego problemu.

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

Od 24 marca wprowadzimy znaczne ułatwienia w procesie przyznawania rabatu transakcyjnego (zwrotu prowizji). Od tego momentu decyzję będziemy opierać na posiadanych przez nas danych, które pozwolą jednoznacznie stwierdzić, że transakcja nie została ostatecznie sfinalizowana lub kupujący zwrócił zamówiony towar.

Rabat będzie przyznany automatycznie, jeżeli:

  • kupujący zwrócił towar przez zakładkę Kupione i wskazał, jaki był powód zwrotu - pomyłka w zakupie, odstąpienie od umowy lub uszkodzenie w transporcie.
  • zwrot wpłaty był wykonany przez Allegro Finanse (jeśli wpłata była zrealizowana tą metodą).

Dlatego też zachęcam aby proponować kupującym, by zwracali towary za pomocą zakładki Kupione – znacznie ułatwi to proces otrzymania zwrotu. Co więcej, jeżeli wpłaty otrzymujecie przez system Allegro, już teraz zachęcamy do tego, aby zwroty robić tą samą ścieżką.

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
maxkolankopl
#8 Zapaleniec#

@_HolaOla_ 
Również jestem początkującym sprzedawcą i mam teraz pytania odnośnie tego tematu.
Klient poczatkujący allegrowicz dał KUP teraz ale zamiast jednoego przedmiotu wybrał zestwa gdzie były 3 rzeczy, po czym nie dokonał płatności jest status PŁATNOŚĆ ROZPOCZĘTA. Zadzwoniłem pogadałem okazało się że coś nie przeszło mu w banku a poza tym nie zauwazył że zamówił 3 rzeczy z zestawu zamiast jednej. Suma sumarom widać iż ten sam klient kupił ten towar i zapłacił ponownie w innej transakcji ale zwrotu prowizji nadal nie widać. 

Dziś mam również dwie sytuacje że są nieopłacone zamówienia, ale prowizja już pobrana - fakt do klientów jeszcze nie dzwoniłem ale co w tym przypadku jedna aukcja ma status: NIE WYBRANO PŁATNOŚCI a druga PŁATNOŚĆ ANULOWANA.

Jaki zazwyczaj jest czas oczekiwania na zwrot prowizji ??

Co dalej jak powinienem postąpić ??
Dzięki za wyrozumiałość i odpowiedź.
oznacz moderatorów
Adekpol
#13 Ambasador#

Czekam na czasy gdy prowizja będzie zabierana dopiero w momencie kiedy zamówienie zostaje opłacone, przy pobraniu od razu bo to niewielkie ilości w porównaniu do przedpłat 

 

Automatycznie i sprzedawcy i pracownicy Allegro mają mniej roboty (żmudnej i nudnej)

 

Pytanie czy ważniejsze jest siano z ludzi którzy zapominają o zwrocie prowizji, czy też pomoc dla sprzedawców 😉

Swoją drogą czas na zwrot prowizji to tylko 45 dni, dlaczego nie na przykład losowa wybrana liczba 90 dni?

oznacz moderatorów
maxkolankopl
#8 Zapaleniec#

Trochę mnie rozbawiłeś i w sumie można by trochę wzbogacić formularz zwrotu prowizji np o mini grę w stylu flapy bird czy coś podobnego i dac np 180dni jako punkt wyjsciowy i ile przelecisz o tyle skrocisz sobie dni do zwrotu prowizji - dwie pieczenie za jednym razem, od razu bedziesz wiedział za ile wróci zwrot prowizji do Ciebie oraz trochę rozrywki i hazardu jakże w tym nudnym internetowym świecie 🙂

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@maxkolankopl W pierwszej kolejności złóż wnioski o przyznanie zwrotu prowizji przez zakładkę Zamówienia. Najpierw wybierz ofertę, do której chcesz złożyć wniosek, a następnie kliknij menu Akcje i Zwrot prowizji.

Od 24 marca wprowadziliśmy znaczące ułatwienia w procesie przyznawania zwrotów. Od tego momentu decyzję opieramy na posiadanych przez nas danych, dzięki którym wiemy, że dana transakcja nie została ostatecznie sfinalizowana lub kupujący zwrócił zamówiony towar. Jeśli natomiast dane, którymi dysponujemy, okazują się niewystarczające, wysyłamy do kupującego wiadomość mailową, w której poprosimy go o potwierdzenie Twojego wniosku. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
maxkolankopl
#8 Zapaleniec#

@_HolaOla_ 
Czy w tych 3 przypadkach 
1. Pomyłkowy zestaw STATUS PŁATNOŚĆ ROZPOCZĘTA , finalnie klient zakupił ponownie i zapłacił za towar tylko bez jednej sztuki.
2. Rezygnacja z zamówienia STATUS NIE WYBRANO PŁATNOŚCI 
3. Rezygnacja z zamówienia PŁATNOŚĆ ANULOWANA.
Mam po prostu czekać ?? Ile czekać ??
Czy tak jak koledzy powyżej napisali czas oczekiwania wynosi 45 dni ??
Bo nawet jeśli te 45dni to okey, lecz wolałbym mieć jakąś bardziej konkretną odpowiedź.

Do każdych z przypadków ZŁOŻYŁEM JUZ WNIOSEK O ZWROT PROWIZJI.

Pozdrawiam
Michał

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@maxkolankopl Abym mogła sprawdzić konkretne transakcje potrzebuję numerów ofert, ale widzę 17.04 oraz 18.04 otrzymałeś w sumie 3 zwroty prowizji, o które wnioskowałeś. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
maxkolankopl
#8 Zapaleniec#

Dostałem już 3 zwroty kolejne czekają na rozpatrzenie, wczoraj dzwonił do mnie klient z innego zakupu i mówił nawet że dzwonił do niego pracownik z Allegro z potwierdzeniem czy nie ma zakupu więc jestem dobrej myśli i czekam na zwroty. jak coś utknie odezwę się tutaj.

oznacz moderatorów