Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Klient z Czech zgłosił zwrot towaru.Powód zwrotu (reklamacja): inna wada bądź niezgodność towaru z umową.
Zwrot zgłoszony 20 marca 2025 ,klient do tej pory nie odesłał towaru.Czy przy zwrotach (zagranicznych obowiązuje czas 14 dni od zgłoszenia ,czy są inne zasady.
@zawol obowiązuje go polskie prawo reklamacyjne odrzuć bo nie wydał towaru na reklamację zanim minie 14dni
@az1rael jak zakup na Allegro.cz to sprzedawca musi się dostosować do prawa Czeskiego 🙂
@kostas11 nie pytałem uokiku obowiązuje prawo unijne i kraju sprzedawcy mam na to interpretację od nich
@zawol zalezy gdzie kupił za PL czy CZ ? to reklamacja więc musisz odpowiedzieć do 14 dni, napisz i się dopytaj co się stało ? jak nie odeśle a będzie trzeba zbadać produkt, na PL musisz odebrać od klienta, na CZ nie wiem ale w UNI mamy podobne przepisy więc po zmianach 1 stycznia 2023 r. coś czuję że musisz odebrać towar na swój koszt jak nie odeślą za darmo w smarcie 😞
Dzień dobry,
odnośnie prawa właściwego. Po pierwsze w przypadku zakupu od sprzedawcy mającego siedzibę na terenie UE to pierwszeństwo zastosowania mają zawsze rozporządzenia Unii Europejskiej - one mają zastosowanie przed przepisami krajowymi, a przepisy krajowe je uzupełniają. Inna sytuacja jest w przypadku dyrektyw europejskich ponieważ one mają rangę niższą niż przepisy krajowe i tutaj pierwszeństwo zastosowania mają przepisy krajowe.
W zakresie transakcji transgranicznej właściwe jest prawo krajowe, w którym sprzedawca ma siedzibę. Obywatelstwo czy miejsce zamieszkania konsumenta nie ma znaczenia. Jeżeli Pan jako obywatel polski zakupił towar od sprzedawcy, mającego siedzibę na Słowacji, właściwe dla uprawnień będzie prawo słowackie.
---
Klaudia Franczyk
Konsumenckie Centrum E-porad