anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot/Reklamacja

MAMY ROZWIĄZANIE!
Elektronserwis
#8 Zapaleniec#

Witam. Mam problem z kupującym mianowicie, klient zakupił u mnie sprawnego laptopa. Na kolejny dzień nakleiłem plombę na śrubkę od spodu lapka by nikt tam nie grzebał (zawsze tak robimy w celu zabezpieczenia i na aukcji także widać że plomba jest naklejona).  Po upływie 13 dni klient zgłosił zwrot, laptop do nas przyszedł i od razu stwierdziliśmy że został otworzony ponieważ plomba została zdarta i widać obrobioną śrubkę. Odesłaliśmy laptop na drugi dzień uwzględniając że nie przyjmuję zwrotu ponieważ plomba została zdarta i jest podejrzenie otwarcia laptopa. Klient się zgodził i odesłaliśmy laptop, po kilku dniach klient otwiera dyskusję i stwierdza że " Na ekranie jest 5 białych kropek a nie było tego wcześniej.." ... Mija kolejne 2 tyg dyskusja trwa i została oznaczona jako nierozwiązana .... Allegro nam pisze że musimy przyjąć zwrot  piszemy klientowi żeby odesłał towar i postaramy sie go naprawić wymieniając "uszkodzoną" matryce. Laptop dotarł do nas kilka dni temu i problem jest taki że laptop po prostu nie chodzi został uszkodzony (słychać tylko wentylator i się resetuje) co mogę zrobić w takiej sytuacji ? Klient żąda pieniędzy lub naprawy  ale uszkodzenie miało być matrycy i na zdj które wysłał w dyskusji widać że laptop chodzi a przyszedł do nas w innym stanie niż wysłaliśmy. Proszę o pomoc ...allegro niestety nie powiedziało mi co mogę zrobić 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14
az1rael
#21 Demiurg#

za zabezpieczenie wysyłki odpowiada nadawca skoro lapek przyszedł bardziej uszkodzony niż deklarowano oznacza to że w transporcie dodatkowo ucierpiał i nadawca powinien zgłosić reklamację do przewoźnika a ty sporządzić protokół szkody i udostępnić kupującemu

oznacz moderatorów
Elektronserwis
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za szybką odpowiedz  ... Okej tylko paczka była cała nie zalana brak widocznych uszkodzeń  ... I na laptopie również brak jakiś nowych wgniotek ( uszkodzony jest procesor lub płyta główna. Czy pomimo tego  można zgłosić reklamacje do przewoźnika  ? Z mojej oceny to wina klienta niż przewoźnika 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

ale mogło być źle zabezpieczone i w wyniku wstrząsów został uszkodzony natomiast jest to reklamacja a nie zwrot tzn 14 dni od dnia zgłoszenia na rozpatrzenie

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

najważniejsze to ustalić czego dotyczyło zgłoszenie i czy to jest reklamacja matrycy a potem jak potwierdzi to odrzucam ponieważ nie można stwierdzić uszkodzenia matrycy - bad pixel czy co to jest poniwaz laptop nie uruchamia sie 

oznacz moderatorów
Elektronserwis
#8 Zapaleniec#

Tak chodziło o matrycę lecz teraz laptop nie działa ... Czyli jesli dobrze rozumiem  mogę odrzucić reklamację matrycy ponieważ laptop nie uruchamia się  po powrocie od klienta? 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

I tak i nie bo najpierw musisz w dyskusji a zakladam ze dyskusja jest stwierdzic ze rozpatrujesz reklamacje przed allegro. Jak to wyglada mhm ja bym zapytal kupujacego w stylu przyszedl laptop na reklamacje prosze jeszcze raz okreslic co jest powodem reklamacji bo chce ten element sprawdzic. Klient pewnie ze on chce kase etc zwrot etc na to ty wklejasz mu screenshoot z rozmowy ze stwierdza uszkodzenie matrycy i piszesz ze moze zwrocic ale poniewaz obnizyl wartosc towaru to po sprawdzeniu calkowitym lapka mu potracisz ze zwrotu kwote za naprawe czy jednak woli reklamacje zlozyc. Klient dostanie wkurwa ale allegro go zapewni zeby sie nie martwil nastepnie trzeba allegro podpuscic do reakcji tj zasugerowac by napisali albo zeby bral reklamacje albo zwrot w przypadku zwrotu poprosza cie o wycene skad wziales ubytek wartosci i czemu o tyle. Zakladam ze sprawa odebrania paczki jest swierza wiec odnosnie uszkodzenia w transporcie masz sobie przygotowac protokol uszkodzen na potrzebe reklamacji klienta na co masz 7dni od odebrania. Paczke klient nadal sam wiec nie odpowiadasz ty czyli nie zglaszasz reklamacji paczki bo nie kupowales uslugi. Jak juz klient cos postanowi tylko trza go pilowac na szybka decyzje. To po odczekaniu kilku godzin nalezy wyskoczyc jak diabel z pudelka z info ze lapek nie dziala i nie mozna stwierdzic uszkodzen matrycy bo sie nie wlacza a takiego problemu nie sygnalizowano na reklamacje co oznacza ze w momencie wysylki go nie bylo. Lub jak wzial zwrot to dodatkowo napisac ze nastapilo obnizenie wartosci bo laptop sie nie zalacza a z diagnozy problemu wynika ze jest walniete to i to. Poniewaz klient nie zglaszal takiego problemu tzn ze albo uszkodzenie powstalo u klienta i cie nie poinformowal albo w transporcie i tu kupujacy sobie moze reklamowac usluge u przewoznika sam. Ergo z twojej strony jesli wybral reklamacje matrycy to odrzucasz z powodu cyt nie mozna stwierdzic bo laptop nie uruchamia sie a przyczyna nie byla przedmiotem zgloszenia reklamacyjnego idz sobie u przewoznika reklamuj ja ci moge obnizyc kwote zwrotu albo sporzadze protokul szkody na potrzeby twojej reklamacji a ty odbieraj lapka. W przypadku zwrotu to samo ale tylko ta czesc bez odrzucania reklamacji

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Elektronserwis Pierwszy problem jaki widzę jest taki, że odmowa przyjęcia zwrotu była błędem i to podstawowym.
Jako przedsiębiorca nie masz prawa odmówić przyjęcia zwrotu (odstąpienia od umowy) ze względu na zerwanie plomby ale możesz obniżyć zwracaną kwotę jeśli z winy kupującego sprzęt stracił na wartości.



oznacz moderatorów
Elektronserwis
#8 Zapaleniec#

Masz rację jest to pierwsza moja sytuacja ... Z tego co wyczytałem powinienem przyjąć zwrot  ponieważ naruszenie plomby nie daje podstaw do nie przyjęcia towaru ... ale idac tym tropem to po co są plomby ? każdy może sb otwierać sprzęt i odsyłać ? Zaskoczyło mnie to ponieważ kiedyś sam naruszyłem plombę i  nie mogłem zwrócić towaru.... W każdym razie co mogę teraz zrobić ?  Ponieważ zwracając wpłatę jestem stratny o uszkodzony sprzęt którego nie da się już naprawić 😞

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@Elektronserwis "W każdym razie co mogę teraz zrobić ? "
Ciężka sprawa. Masz świeże konto i mało ocen. Jeśli sprawa źle się potoczy i dostaniesz negatywa to stracisz smarta i sprzedaż poleci...
Drogi był ten laptop?

oznacz moderatorów
Elektronserwis
#8 Zapaleniec#

Właśnie tego się obawiam ... koszt laptopa to 799 zł. Zgłoszona została reklamacja matrycy ... ponieważ miała białe plamki po powrocie od klienta laptop już nie chodził matryce podpiąłem do innego lapka i chodzi fakt są lekko widoczne białe plamki ... normalnie chcieliśmy wymienić matryce i odesłać towar spowrotem i po kłopocie a w tym przypadku laptop wogule nie odpala.. Nw jak to ugryźć ? Myślę o obniżeniu kwoty o 250-300zł za uszkodzona płyte i resztę oddać. Czy to będzie dobre rozwiązanie ?

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Jak obnizysz to on i tak walnie ci negatyw ba za czas jaki mu zepsules na dyskusje ci walnie negatyw wiec wchodzenie mu w zad bez wazeliny i tak moze byc nieoplacalne a co do allegro to 1 jak bedzie bardzo wkurzony to moze napisze za duzo w negatywie i mu sciagna 2 sa lepsze platformy sprzedazowe a jak chcesz tutaj to sie przyzwyczaj ze takie akcje na porzadku dziennym mial bedziesz

oznacz moderatorów
Elektronserwis
#8 Zapaleniec#

Czyli jedyne co mogę zrobić to " obniżyć zwracaną kwotę jeśli z winy kupującego sprzęt stracił na wartości." Czy coś oprócz tego można zrobić czy to raczej jedyna opcja ? 

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

Przy odstąpieniu od umowy jest to jedyna opcja - zwrot przyjąć musisz.
Jeśli z winy kupującego sprzęt stracił na wartości to zwracasz mu tyle ile sprzęt jest warty w takim stanie w jakim został zwrócony.

oznacz moderatorów
Elektronserwis
#8 Zapaleniec#

Okej dziękuję ci najmocniej za pomoc 😉 na przyszłość już będę wiedział 

oznacz moderatorów