Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć
Klient kupił u mnie tkaninę odcinaną z beli. W aukcji określiłam możliwość kupowania co 0,5 metra. Klient zamówił 9 x 0,5 metra - w sumie więc 4,5 metra. Otrzymał tkaninę w jednym kawałku. W drugim dniu dokupił jeszcze 3 x 0,5 metra = 1,5 metra. Teraz zgłosił zwrot obu paczek. Odmówiłam przyjęcia zwrotu, ponieważ powołuję się na przesłankę, że materiał był odcinany z belki na jego zamówienie. Klient jednak upiera się, że ma prawo do zwrotu.
Zapytałam o opinię serwis pomocowy Allegro, który potwierdził, że klient ma prawo do zwrotu, bo mogę sprzedać tę samą tkaninę innemu klientowi. Spytałam jednak w międzyczasie o opinię również radcy prawnego, który twierdzi, że w tym przypadku prawo do zwrotu klientowi nie przysługuje (Art. 38 ustawy o prawach konsumenta).
Którą opinię brać za prawidłową?
Prawidłowa jest dla mnie opinia radcy. Artykuł 38 punkt 3 mówi tak:
...w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
450 centymetrów plus 150 centymetrów w drugim zakupie to są właśnie zindywidualizowane potrzeby konsumenta, które konsument sobie zaspokoił, a teraz zmienił zdanie i się burzy.
Na co powołuje się Allegro, jeśli w ogóle na coś się powołuje? Warto ich o to zapytać, jeśli się nie powołali. Głowę daję, że odpowiedź będzie wyglądała mniej więcej tak: klient dokonał zakupu 9 sztuk produktu, po czym zakupił jeszcze 3 sztuki produktu. Łącznie klient zakupił 12 sztuk produktu, które postanowił zwrócić, do czego ma prawo. Tak, jakby zakupił dziewięć żelazek, a potem dobrał jeszcze trzy.
A to nie tak. Produkt został zmodyfikowany (obcięty) pod indywidualne potrzeby konsumenta i jako taki zwrotowi nie podlega. Gdyby kupił całą belę - nie ma sprawy, zwrot przysługuje.
Wpisz sobie w gugla własny tytuł wątku i poczytaj - wszyscy sprzedawcy tkanin zastrzegają brak zwrotu rzeczy ciętych na wymiar i jakoś się UOKiK nie czepia😊
@Kasiulki2 , @froufrou A ja ma odwrotny pogląd, dokładnie tak jak Allegro.
Gdyby klient zamówił 30 cm czyli wymiar niezgodny z określonym standartem to wtedy byłoby indywidualne zamówienie konsumenta. Klient zamówił jednak nie tak jak sam chciał, lecz taki wymiar jaki narzucił mu sprzedawca.
Moim zdaniem całkiem niepotrzebnie sprzedający wprowadził ten wymóg wielokrotności 0,5 m
Więc klient ma prawo tą wielokrotność zwrócić w całości albo w części na przykład zwrócić jeden metr.
@br. no teraz pytanie skro sprzedawca sprzedaje 0,5 m to rozumiem że jak kupisz 5 metrów to sprzedawca wyśle Ci 10 kawałków po 0,5 m i będziesz zadowolony ???
Moim zdaniem całkiem niepotrzebnie sprzedający wprowadził ten wymóg wielokrotności 0,5 m
A jak ma sprzedawać na 10 cm 1 cm 1 m ??? zawsze wyjdzie jakiś odcinek 😞
@kostas11 "....sprzedawca wyśle Ci 10 kawałków po 0,5 m i będziesz zadowolony ???"
Jeśli będę szył na przykład jaśki, no to będę zadowolony, a jeśli nie wykorzystam to zwrócę, bo mam prawo. To sprzedający narzucił standart 0,5 m i obydwie strony transakcji powinni tego przestrzegać.
"...zawsze wyjdzie jakiś odcinek.."
No właśnie, a przecież zostają końcówki z beli, i na pewno ktoś to kupuje...
@froufrou Dopytam, czy w aukcji jest wzmianka że po przycięciu na wymiar nie ma zwrotu, może wówczas Allegro się na to powołać! Musisz argumentować i stać przy swoim(prawo), inaczej pewne kłopoty i ....komentarz, wolę nie myśleć.
@froufrou powiem w skrócie i potwierdzę co pisze @Kasiulki2 taki zakup nie podlega zwrotowi o ile z zakładce zwroty masz informację 🙂 Allegro wprowadza w błąd, poproś w dyskusji o kontakt do przełożonego 🙂
Dziękuję.
Pracownik Allegro pisze tak:
"Generalnie w tej sytuacji oferuje Pani 0,5m danej tkaniny, wybór wielokrotności tej liczby przez klienta nie jest traktowany jako jego wytyczna, co dawałoby możliwość ograniczenia prawa do zwrotu, ponieważ traktowane jest to jakby kupował on kilka sztuk danego rozmiaru, który to rozmiar ustalany jest przez Panią, zatem klient kupuje w tym wypadku według Pani wytycznych podanych w ofercie.
Taki zapis w ustawie służy głównie do ograniczenia możliwości przedmiotów, których po ewentualnym zwrocie nie jest Pani już w stanie w żaden sposób sprzedać dalej. W tej sytuacji, jeśli kupujący zwróci 4,5m tkaniny, jest możliwość jej dalszej odsprzedaży w jednym lub znów wielu kawałkach po 0,5m. Dlatego w takiej sytuacji zwrot kupującego będzie zasadny."
Zupełnie nie kumam tego stanowiska. Czy gdybym jako jednostkę sprzedaży podawała 10 cm, stanowisko Allegro byłoby inne? Chodzi mi o to, że przed sprzedażą materiału dla klienta miałam 20 metrów tkaniny w jednym kawałku. Po dokonaniu zwrotu będę miała również 20 metrów, tyle że w dwóch kawałkach.
@froufrou spytaj się pracownika allegro czy jak zamówi teraz u Ciebie 6 m to jak wyślesz mu zwrócone 4,5 + 1,5 m będzie zadowolony ???
@froufrou lepiej zapytaj pracownika czy możesz wystawić kilka tysięcy ofert z tym jednym produktem ale o różnych wymiarach
bo do tego sprowadza się jego wykładnia
wystawiaj oferty wg swojego dowolnego widzimisie np: po różnej grubości po szerokości po długości lub warstwach złożenia
trafiłeś na wyjątkowo niegramotnego pracownika allegro
zmień treść swoich ofert
zamiast pisać
Przedmiotem sprzedaży jest 0,5 metra bieżącego materiału bawełnianego o gramaturze 125 g/m2. Szerokość tkaniny 150 cm. Splot płócienny.
pisz coś takiego:
Przedmiotem sprzedaży jest indywidualnie dla kupującego przycięty materiał bawełniany podany w ofercie co 0,5 metra (1szt)` o gramaturze 125 g/m2. Szerokość tkaniny 150 cm. Splot płócienny.
Dziękuję, to jest cenna dla mnie podpowiedź.