Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Towar został kupiony poza lokalem przedsiębiorstwa (np. podczas pokazu organizowanego w hotelu) lub na odległość (np. w sklepie internetowym) - czyli na Allegro. Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni i obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni.
Ok, a co jak minie termin, tzn. kupujący zgłosił zwrot towaru i od tego dnia minęło już 3 tygodnie, a zwrotu jak nie było tak nie ma. Czy nadal mam obowiązek odebrać zwrot czy jak, bo nie wiem jak to ugryźć tym bardziej że telefon kupującego milczy, na wiadomości nie odpisuje - nie wiem jak do tego podejść. 😕
megii_ss nie musisz przyjmować , ale w dalszym ciągu możesz . Klient również może ocenić twoje zaangażowanie . Sprawdź w zakładce zwroty czy jest nr. przesyłki zwrotnej i jeśli jest jej status , być może jest nadana ,ale gdzieś się kisi .
@megii_ss W takiej sytuacji odstąpienie od umowy jest ważne i przedmiot należy do sprzedawcy, lepiej więc przyjąć towar i oddać pieniądze nawet wtedy, gdy zostanie odesłany po terminie. Jest gdzieś dostępna interpretacja UOKiK lub wyrok sądu (nie pamiętam dokładnie), że tak powinno się postąpić.
Poza tym liczy się data odesłania, a nie data otrzymania zwracanego towaru przez sprzedawcę, jeśli więc towar został odesłany terminowo, a poczta opóźnia doręczenie, zwrot jest bezdyskusyjny.
doczytaj sobie bo możesz wprowadzać w błąd
słowo klucz sygn. akt II C 831/16
@RED Znam - to chyba jedyny wyrok w podobnej sprawie, krytykowany zresztą. Istnieje równolegle na pewno stanowisko lub nawet przepis, zgodnie z którym po odstąpieniu przedmiot należy do sprzedawcy, a przekroczenie terminu odesłania nie unieważnia odstąpienia od umowy, jednakże kupujący ponosi konsekwencje swojego opóźnienia - nie pamiętam dokładnie, ale poszukam.
@megii_ss częśc klientów zgłasza zwrot a potem nie odsyła przedmiotu.
Je nie pilnuję aż tak bardzo terminów. Po prostu jeśli paczka do mnie wraca i produkt jest nienaruszony oddaję pieniądze a produkt wystawim do sprzedaży. Cześć deklarowanych zwrotów nie wraca wiec wówczas odstąpienie od umowy traktuje jakby go w ogóle nie było.
Zgodnie z prawem jesli klient w ciągu 14 dni nie odesłał towaru albo nie podał numeru przesyłki to nie musisz przyjmowac zwrotu lecz warto pamietac że zadowolony klient wraca na kolejne zakupy a zwrot nawet jak jest po ustawowym terminie pozwala sprzedać dany produkt bez wiekszych kosztów.