Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
klient zakupił bardzo drogie buty rowerowe a dziś napisał, że chce je zwrócić, jednakże jest problem bo karton został przez klienta popisany i w tym stanie nie ma możliwości sprzedać tego towaru ponownie. Nie wiem jak się ustosunkować do tego tematu. Proszę o pomoc w tej kwestii.
@imp_pj Zwrot bez podania przyczyny ( 14 dni) czy reklamacja? Możesz kazać mu odesłać ( zwrot) i ewentualnie pomniejszyć kwotę zwróconą kupującemu o spadek wartości produktu. Pisanie po opakowaniu na pewno przekracza zwykły zarząd ( testowanie).
@imp_pj Przyjęcia zwrotu nie możesz odmówić. Jeżeli zwracany przedmiot ma mniejszą wartość ze względu na używanie go przez klienta, są ślady używania, możesz odpowiednio pomniejszyć zwracaną kwotę. Przepisy mówią o zmniejszeniu wartości rzeczy, a nie opakowania.
art. 34 ust. 4 ustawy, Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. pkt 9.
Pomazanie pudełka/kartonu raczej nie jest "konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy".
Powiedzmy, że masz do wyboru np. dwa identyczne winyle, przy czym jeden jest po zwrocie i ma popisane kartonowe opakowanie (bynajmniej nie są to autografy) - który wybierasz i dlaczego ten niepopisany oraz ile jesteś w stanie za nie zapłacić i dlaczego za ten popisany mniej?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Po pierwsze, nie kupuję winyli po zwrocie, po drugie, za taki popisany, gdyby mi przyszło kupić, zapłacę więcej, te z autografami są więcej warte, po trzecie, nie odnoś się do moich wypowiedzi, masz zakaz zadawania mi pytań wydany przez moderację w dniu 11 grudnia. Nie próbuj wpływać na treść moich postów i próbuj mnie cenzurować.
Aha, po czwarte, jakbyś nie wiedział, okładka płyty ma wartość artystyczną, to nie pudło na gumofilce.
Nikt nie próbuje wpływać na treść twoich postów ani ich cenzurować. Zostało zadane ci proste pytanie, na które odpowiedziałaś prawie w pełni (jednakowoż chyba specjalnie nie zauważając, iż wyraźnie napisałem, że nie chodzi o żadne autografy, tylko jakieś bohomazy tego, który dokonał zwrotu).
Wszystko w temacie.
PS W pierwszym poście widać już zdjęcie tej sztuki.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@xyz96 nie kupuję winyli po zwrocie
trochę hipokryzją u Ciebie tu zalatuje
bo w myśl prawa konsumenckiego to są towary nowe i nieużywane
więc jako wyznawca ustawy chyba ją stosujesz
( chyba że ktoś przesadził ze sprawdzaniem i używaniem)
a za tekst te z autografami są więcej warte masz plusa
@imp_pj sprawdź czy nie podpisał się ktoś znany i idż z tym do wróżki/jasnowidza - może faktycznie ktoś znany się podpisał?
a tak na poważnie wezwij Kupującego na jego koszt na podstawie przepisów RODO do usunięcia danych osobowych - bo takie podpisy podpadają pod ustawę
w myśl regulaminu regulaminu allegro opakowanie produktu jak i opakowanie przesyłki muszą być wliczone w cenę towaru więc spokojnie możesz zastosować art. 34 ust. 4 ustawy jak pisze @xyz96
@RED Z winylami to jest akurat tak, że jedno odtworzenie takiej płyty na tanim, współczesnym wyrobie gramofonopodobnym z plastikową igłą i z dużą siłą nacisku najczęściej powoduje nieodwracalne uszkodzenie płyty, które nie jest widoczne, ale jest słyszalne. Dlatego ich nie kupuję. Dawniej, owszem kupowało się też używane, gdy nie było nowych - efekt był różny, bo wiele płyt używanych jest w bardzo dobrym stanie.
Tak, i ty za to swoje "normalne dyskutowanie" w którym poniżałeś ludzi, głównie mnie, otrzymałeś chyba już 4 bany na AG i zakaz odnoszenia się do moich wypowiedzi w ogóle. Ty jesteś "ideał".
Zawsze można napisać kolejnemu klientowi, że o najwyższy poziom realizacji zamówienia dbają wszyscy pracownicy, co dokumentują podpisy.
@imp_pj tak jak @pinsplash napisał. Potrąć ze zwrotu koszt utraty wartości towaru. Najprościej do ceny jaką standardowo się ustala na towar ekspozycyjny.
Zakup u producenta samo opakowanie, poniesiony koszt wraz z ceną dostawy pudełka pomniejsz dokonując zwrotu klientowi.
Niestety, prawo jest po stronie kupującego. Oczywiście, to jest wkurzające, że kupujący zniszczył opakowanie.
Przedmiotem sprzedaży były buty, a nie opakowanie (no, chyba, że sprzedający na aukcji wyraźnie napisał, że opakowanie też jest przedmiotem sprzedaży). Kupujący mógł zwrócić buty w czarnym worku na śmieci i jeśli dotarły bez uszkodzeń -to wszystko w porządku. Są na to niestety już wyroki sądowe.
Nie można potrącić kupującemu utraty wartości towaru, jeśli buty nie mają śladów używania.
Odnośnie winyli - to jest chyba całkiem inna sprawa i nie dotyczy tego tematu.
@imp_pj, Kupujący nie ma obowiązku zwrotu towaru ani w oryginalnym, ani w nieuszkodzonym opakowaniu. Nawet, gdyby towar był uszkodzony, Kupujący wciąż ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny. Nie można tego uprawnienia Kupującego pozbawić (chyba, że umowa dotyczy towaru, który zgodnie z treścią Ustawy o prawach konsumenta kwalifikuje się pod wyłączenie).
Decyzja w sprawie ewentualnego obniżenia kwoty zwrotu należy jednak do Ciebie, do Sprzedającego. Pamiętaj tylko, że możesz zostać poproszony o udowodnienie, że towar rzeczywiście stracił na wartości.
@mr_oma uszkodzone opakowanie towaru, które jest integralną częścią do jego sprzedaży już jest dowodem jego utraty wartości. To co ma udowadniać? Chyba tylko kolejnemu konsumentowi, ze buty były na pewno używane na co wskazują napisy na pudełku jak i jego narożniki obdarte prawdopodobnie w transporcie lub w inny sposób.
Gdy już udowodni kolejnemu klientowi że były używane to klient z pewnością będzie chciał obniżenie ceny produktu do co najmniej porównawczych cen produktów ekspozycyjnych 😉
Nie, popisane opakowanie nie jest dowodem na utratę wartości rzeczy. Ślady użytkowania na produkcie są takim dowodem - moim zdaniem. Napisy na pudełku nie świadczą o używaniu rzeczy.
@mr_oma PRZEPISY POPROSZĘ
w myśl waszego regulaminu opakowanie produktu i koszt pakowania ma być wliczonę w cenę produktu
jak to się ma do zasady że w przypadku odstąpienia od umowy strony zwracają co sobie świadczyły
uokik wypowiadał się w tej sprawie ale przy innych zapisach regulaminu