anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot towaru przez FIRMĘ w ciągu 14dni jak to robicie?

siesio
#10 Popularyzator#

Ogólnie mam napisane, że nie przyjmuję zwrotów od firm, ale czasami robię wyjątek. Niestety słyszałem, ze ma to się niedługo zmienić i osoby fizyczne prowadzące działalność będą mogły zwracać towary tak jak konsumenci.

No i tutaj rodzi się pytanie JAK to rozegrać?

Firmie muszę wystawić korektę faktury, którą ta firma powinna mi POTWIERDZIĆ. Miałem kilka lat temu losową konktrolę z US i poległem na korektach, na których nie było pieczątki kupującego i podpisu. US odrzucił takie korekty i kazał zapłacić za nie podatek (!!).

Wczoraj też otrzymałem zwrot od firmy i byli zaskoczeni. Wpierali mi, że mają prawo zwrotu bo przecież ALLEGRO NIE ZABLOKOWAŁO IM TEJ MOŻLIWOŚCI (!!). Ładnie wytłumaczyłem o co chodzi i na szczęście trafiłem na szefa firmy, który był kumaty i w porządku, ale co jak trafię na Janusza biznesu?

Jak to rozgrywacie? Normalnie przyjmujecie zwroty, wysyłacie korektę i co... klient ma potwierdzić mailem? Potem jak US sprawdzi znowu się z nimi spierać o to, że klient przyjął korekty (tylko ją np. nie rozliczył)?

 

Pozdrawiam

Sebastian

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

konto zamknięte
Nie dotyczy

@siesio korektę wysyłaj pocztą w 2 egzemplarzach, dołącz kartkę o podpisie i zwrocie do ciebie. Każda księgowa wie o co chodzi. Tylko firma, która nie ma księgowej może robić problemy.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@siesio Niestety to generuje koszty, ale wyślij korektę pocztą w 2 egzemplarzach z prośbą o zwrot podpisanej. Aby się podwójnie zabezpieczyć możesz dać za potwierdzeniem odbioru a na nim napisać co jest w środku...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

siesio
#10 Popularyzator#

Wolne żarty, poczta jest **piiip**o droga. Raczej myślałem o bardziej cywilizowanych poradach, nie o takich z PRLu 🙂

Nie będę wysyłał korekt pocztą ponieważ często przedmioty zwracane są niskiej wartości.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@siesio możesz wysłać maila, ale raczej nie uzyskasz w ten sposób oryginału z podpisem i pieczątką. Cywilizacja w niektórych aspektach kuleje.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@siesio nie musisz mieć podpisanej korekty, ale musisz udowodnić że otrzymał, ja wysyłam zawsze mailem i proszę o potwierdzenie otrzymania + potwierdzenie zwrotu kasy ( do księgowej idzie mail + korekta + potwierdzenie przelewu ) 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

@kostas11  ma moim zdaniem rację i tak właśnie robię - warunkuję zwrot kasy wysłaniem emaila z potwierdzeniem otrzymania wysłanej elektronicznie korekty. Nie będę się rozwodził dlaczego tak, bo jest na to mnóstwo oficjalnych interpretacji podatkowych. Jak ktoś chce niech szuka w sieci. Ja już straciłem dość czasu.

Zwrot konsumencki a dokumentowanie transakcji między podatnikami VAT to dwie rozdzielne sprawy. Zmiana, która ma dać osobom fizycznym prowadzącym IDG prawa konsumenta nie zmienia przepisów o VAT.

oznacz moderatorów

siesio
#10 Popularyzator#

Jest 2:2 🙂

2 sprzedawców wysyła po staremu pocztą, 2 e-mailem. Ja osobiście jestem za mailami i udokumentowaniem korekty w ten sposób, ale chciałem od większego grona usłyszeć opinię.

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

Poczytaj interpretacje podatkowe. Nikt ci nie zagwarantuje, że tak jest a nie inaczej. Kiedyś było inaczej, wiele lat pilnowałem podpisanych i pieczętowanych korekt, ale na szczęście od paru lat sądy przyznają że wiadomość email jest potwierdzeniem otrzymania.

Powoływanie się na księgowe nie ma znaczenia. One zawsze chcą mieć papier w segregatorze aby chronić się przed zarzutami. Przepraszam, jeżeli kogoś uraziłem i proszę to złożyć na karb mojego 30 letniego stażu pracy ze szlachetną armią Księgowych.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

konsekwencje są poważne bo jest tak jak opisuje @siesio 

opisywałem to w innych postach

generalnie polecam nie przyjmować obecnie, żadnych zwrotów od firm

bo duże z własnymi księgowymi to zrozumieją, a Ci którzy mają z tym problem - tym należy szczególnie i stanowczo odmawiać łącznie powoływaniem się na art 191 kodeksu karnego

wyjaśniam dlaczego

90% zakupów na małe firmy odbywa się z kont prywatnych np: pracowników

którzy:

- przy zwrocie towaru niszczą fakturę nie zanosząc jej szefowi

- potwierdzają korekty, które nie są księgowane z powodu powyżej

- zwrot jest wykonywany na rachunek prywatny losowej osoby/pracownika

lub jeszcze gorzej (by to wyeliminować stworzono mechanizm jpk)

- faktura jest księgowana bo koszta

- zwrot idzie na prywatne konto

- korekta nie jest księgowana

 

wynik będzie taki jak opisuje @siesio 

by chronic swój tyłek jeżeli ktoś chce zrobić korektę

- należy żądać pisemnego odstąpienia od umowy z pieczątkami firmy i itp - może być to wysłane maila

- należy  żądać potwierdzenia wystawionej korekty zgodnie z przepisami

- pieniądze należy oddać na konto znajdujące w białej księdze podatników nigdy przez payu

 

 

oznacz moderatorów

siesio
#10 Popularyzator#

Dziękuję @RED za dość obszerną odpowiedź, pokłony!

Właśnie punkcie ostatnim zapomniałem! Jak zwróci się kaskę na konto z białej księgi podatników to nie trafi na prywatne konto pracownika tak jak to może mieć miejsce i taka firma będzie MUSIAŁA korektę rozliczyć, inaczej będzie miała lewy dochód. W tym momencie sprzedawca jest kryty.

Oczywiście należy spełnić wcześniejsze punkty, czyli mieć potwierdzenie odebrania korekty, e-mailem i najlepiej z konta firmowego, nie tego szyfrowanego przez allegro.

oznacz moderatorów