Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Przyszedł do mnie zwrot aparatu cyfrowego. Nigdy nie robię problemów w takich sytuacjach, ale tutaj kupujący zamówił aparat po to by obsłużyć jakąś imprezę i zwrócić. W aparacie przybyło 3000 zdjęć.
"Zgodnie z prawem kupujący „ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy”. Oznacza to, że kupujący może wypróbować przedmiot w taki sposób, jaki zrobiłby to w sklepie stacjonarnym. Jeżeli jednak przekroczy ten dozwolony zakres sprawdzenia i przedmiot straci część wartości - zostanie uszkodzony, możesz obciążyć kupującego kosztami, które poniosłeś. "
Biorąc to pod uwagę, czy mam prawo do obciążenia kupującego kosztami utraty wartości sprzętu?
@atechnik_sklep
Ceny usług wypożyczenia można przywoływać w sytuacji gdyby doszło do bezumownego korzystania (np. byłyby dowody na korzystanie z aparatu (zrobienie zdjęć) po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu przez kupującego, a przed odesłaniem, albo przekroczenie 14-dniowego terminu na odesłanie.
Kwota ew. potrącenia powinna być określona w oparciu o utratę wartości rzeczy.
Wprawdzie przejrzałem pobieznie wątek ale ciekawy jestem czy sprzedający sprzedał aparat jako firma czy osoba prywatna.
Firma oczywiście.
Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji oraz garść cennych opinii i porad.
Sprawa w toku...
@Solartag Jeśli to nie problem to daj znać jak sprawa się zakończy (:
Bardzo ciekawa sprawa. Można wiedzieć, czy udało się dogadać bezproblemowo z kupującym?