anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot używanego sprzętu który został zakupiony jako nowy

alleloombard068
#4 Eksplorator#

Witam klient zakupił frezarkę która była nowa (pudełko było rozpakowane, lecz sprzęt był nowy, bez śladów użytkowania) po 14 dniach użytkowania zgłosił odstąpienie od umowy. Wróciła z ewidentnymi śladami użytkowania, otwartym pudełkiem z frezami, które były używane. Pytanie czy w takim przypadku możemy pomniejszyć zwrot wypłacany klientowi przy odstąpieniu od umowy, czy mamy zwrócić pełny koszt zakupu?

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

majster_man
#14 Krzewiciel#

Klient ewidentnie potraktował was jako wypożyczalnię narzędzi. W takim przypadku obciążył bym klienta kosztem zakupu nowych frezów oraz 60zł za roboczogodzinę - oczyszczenie urządzenia do ponownej sprzedaży. Chyba że urządzenie było klasy premium to utrata wartości jest oczywiście odpowiednio większa.

Wszystko najlepiej udokumentować zdjęciami lub nakręcić film.

oznacz moderatorów

alleloombard068
#4 Eksplorator#

To się dzieje notorycznie, niestety przy sprzedaży rzeczy używanych zostaliśmy skazani na bycie wypożyczalnią sprzętu, ale w tym przypadku zrobimy tak jak Pan radzi i zobaczymy jak się do tego ustosunkuje allegro. Dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam. 

oznacz moderatorów

majster_man
#14 Krzewiciel#

Po zwrocie pompy obiegowej która pracowała w instalacji ( widoczne osady) po zwrocie - wystawiłem ją na licytację od 1 zł. Sprzedała się ona za 20% ceny wyjściowej. Czyli jej wartość ocenili sami klienci i tyle zwróciłem. Byliśmy w "plecy na tej transakcji" ale myślę że wycena była prawidłowa.

Można również zrobić w ten sposób, w razie zarzutu nieprawidłowej wyceny przedstawić link w dyskusji allegro.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@alleloombard068 Cześć. Możesz pomniejszyć kwotę zwrotu, jeśli sprzęt stracił na wartości. Najważniejsze jest to, żebyś dobrze uargumentował powód obniżenia wysokości zwrotu i przedstawił wyliczenia, na jakiej podstawie wyszła taka kwota zwrotu, a nie inna. 

oznacz moderatorów

alleloombard068
#4 Eksplorator#

Dzięki za odpowiedź. Jeszcze mam jedno pytanie czy jeśli klient stwierdzi usterkę w kupionym od nas sprzęcie to ma, aż dwa lata na zwrot takiego urządzenia i otrzymania zwrotu całości kosztów?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@alleloombard068 Na zgłoszenie zwrotu produktu bez podania przyczyny jest 14 dni, nie 2 lata. 

Zgodnie z Kodeksem cywilnym sprzedający jest odpowiedzialny, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną (i wtedy to reklamacja z tytułu rękojmi).

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Ma 2 lata rękojmi i składa reklamację albo z tytulu niezgodności z umową i jak dostał np nie ten towar to może zwrócić ale jak składa reklamację na uszkodzenie to ty wybierasz sposób załatwienia reklamacji wymiana / naprawa / zwrot kasy a on owszem może dostać zwrot na swoje życzenie i być na prawie ale tylko jak ta sama usterka wystąpi 2x w okresie rękojmi @alleloombard068 

oznacz moderatorów