Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam klient zakupił frezarkę która była nowa (pudełko było rozpakowane, lecz sprzęt był nowy, bez śladów użytkowania) po 14 dniach użytkowania zgłosił odstąpienie od umowy. Wróciła z ewidentnymi śladami użytkowania, otwartym pudełkiem z frezami, które były używane. Pytanie czy w takim przypadku możemy pomniejszyć zwrot wypłacany klientowi przy odstąpieniu od umowy, czy mamy zwrócić pełny koszt zakupu?
Klient ewidentnie potraktował was jako wypożyczalnię narzędzi. W takim przypadku obciążył bym klienta kosztem zakupu nowych frezów oraz 60zł za roboczogodzinę - oczyszczenie urządzenia do ponownej sprzedaży. Chyba że urządzenie było klasy premium to utrata wartości jest oczywiście odpowiednio większa.
Wszystko najlepiej udokumentować zdjęciami lub nakręcić film.
To się dzieje notorycznie, niestety przy sprzedaży rzeczy używanych zostaliśmy skazani na bycie wypożyczalnią sprzętu, ale w tym przypadku zrobimy tak jak Pan radzi i zobaczymy jak się do tego ustosunkuje allegro. Dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.
Po zwrocie pompy obiegowej która pracowała w instalacji ( widoczne osady) po zwrocie - wystawiłem ją na licytację od 1 zł. Sprzedała się ona za 20% ceny wyjściowej. Czyli jej wartość ocenili sami klienci i tyle zwróciłem. Byliśmy w "plecy na tej transakcji" ale myślę że wycena była prawidłowa.
Można również zrobić w ten sposób, w razie zarzutu nieprawidłowej wyceny przedstawić link w dyskusji allegro.
@alleloombard068 Cześć. Możesz pomniejszyć kwotę zwrotu, jeśli sprzęt stracił na wartości. Najważniejsze jest to, żebyś dobrze uargumentował powód obniżenia wysokości zwrotu i przedstawił wyliczenia, na jakiej podstawie wyszła taka kwota zwrotu, a nie inna.
Dzięki za odpowiedź. Jeszcze mam jedno pytanie czy jeśli klient stwierdzi usterkę w kupionym od nas sprzęcie to ma, aż dwa lata na zwrot takiego urządzenia i otrzymania zwrotu całości kosztów?
@alleloombard068 Na zgłoszenie zwrotu produktu bez podania przyczyny jest 14 dni, nie 2 lata.
Zgodnie z Kodeksem cywilnym sprzedający jest odpowiedzialny, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną (i wtedy to reklamacja z tytułu rękojmi).
Ma 2 lata rękojmi i składa reklamację albo z tytulu niezgodności z umową i jak dostał np nie ten towar to może zwrócić ale jak składa reklamację na uszkodzenie to ty wybierasz sposób załatwienia reklamacji wymiana / naprawa / zwrot kasy a on owszem może dostać zwrot na swoje życzenie i być na prawie ale tylko jak ta sama usterka wystąpi 2x w okresie rękojmi @alleloombard068