Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, proszę o informację co mamy zrobić w sytuacji gdy klient zgłasza zwrot towaru który został przez niego użyty. Wysyłamy tylko nowe rzeczy z metkami i takie powinny do nas wrócić.
Sprzedalismy ręcznik który został zwrócony używany po praniu, bez metek. Klient chce zwrotu całości kwoty.
Jak sprzedawcy na Allegro rozwiązują takie sytuacje???
@sklepkapi sprawa jest jednoznacznie określona w UK. jako przedsiębiorca nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu od konsumenta , ale masz prawo obniżyć kwotę zwrotu adekwatnie do utraty wartości towaru .
Jak sprzedawcy na Allegro rozwiązują takie sytuacje???
są 2 wyjścia
1. oddajesz kwotę i jesteś w plecy
2. umniejszasz zwroty i zrywasz negatywy ........a dalej sobie dopowiedz bo pewnie zasdy znasz ..
@sklepkapi Cześć. 🙂 Możesz pomniejszyć wysokość zwrotu o utraconą wartość towaru (jeśli prowadzisz dyskusję, to najlepiej uzasadnij swoją decyzję odpowiednimi wyliczeniami).
Art. 34. prawa konsumenta
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 obowiązki informacyjne przedsiębiorcy ust. 1 pkt 9.
@mdrogeria no właśnie i tu dylemt, akurat w tym przypadku kwota jest drobna i nie warta zarobienia negatywa ale z drugiej strony jasno mamy określone że rzecz zwracana ma być oddana w takim stanie abyśmy mogli ją sprzedać z metkami i nie nosząca śladów użutkowania. A druga sprawa to już nie pierwsza taka rzecz i tak będziemy oddawać i oddawać nieuczciwym klientą bo jak nie to negatyw a nie jesteśmy instytucją charytatywną...
@sklepkapi nie zrobisz nic ponadto co napisałem wcześniej , jeśli zależy Ci na jakości nie pozostaje nic innego jak wrąbać to w koszty , doliczyć do ceny i robić górkę , z której pokryjesz straty .
@sklepkapi Kupujący wg prawa ma prawo do zwrotu i nic na to nie poradzisz.
@sklepkapi drugiej strony jasno mamy określone że rzecz zwracana ma być oddana w takim stanie abyśmy mogli ją sprzedać z metkami
Taki zapis jest nie zgodny z prawem !!!!!
Konsument może oddać co chce i w jakim chce stanie a ty masz prawo potrącić za zmniejszenie wartości 🙂
Doprecyzuj czy faktycznie zwraca, bo mi się wydaje że chciał reklamować, wyprał zrobiła się szmata z ręcznika kliknął zwrot nie pasuje czy co popadnie, a nie był świadom że potrącisz mu za odesłanie używanych produktów, a powinien reklamować !!!