anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot używanych rzeczy

sklepkapi
#10 Popularyzator#

Witam, proszę o informację co mamy zrobić w sytuacji gdy klient zgłasza zwrot towaru który został przez niego użyty. Wysyłamy tylko nowe rzeczy z metkami i takie powinny do nas wrócić.

Sprzedalismy ręcznik który został zwrócony używany po praniu, bez metek. Klient chce zwrotu całości kwoty.

Jak sprzedawcy na Allegro rozwiązują takie sytuacje???

 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

mdrogeria
#21 Demiurg#

@sklepkapi sprawa jest jednoznacznie określona w UK. jako przedsiębiorca nie możesz odmówić przyjęcia zwrotu od konsumenta , ale masz prawo obniżyć kwotę zwrotu adekwatnie do utraty wartości towaru .

Jak sprzedawcy na Allegro rozwiązują takie sytuacje???

są 2 wyjścia 

1. oddajesz kwotę i jesteś w plecy 

2. umniejszasz zwroty  i zrywasz negatywy  ........a dalej sobie dopowiedz bo pewnie zasdy znasz ..

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@sklepkapi sprawdź czy to zwrot - reklamacja czy zwrot - odstąpienie 

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@sklepkapi Cześć. 🙂 Możesz pomniejszyć wysokość zwrotu o utraconą wartość towaru (jeśli prowadzisz dyskusję, to najlepiej uzasadnij swoją decyzję odpowiednimi wyliczeniami). 

Art. 34. prawa konsumenta
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 obowiązki informacyjne przedsiębiorcy ust. 1 pkt 9.

oznacz moderatorów

sklepkapi
#10 Popularyzator#

@mdrogeria no właśnie i tu dylemt, akurat w tym przypadku kwota jest drobna i nie warta zarobienia negatywa ale z drugiej strony jasno mamy określone że rzecz zwracana ma być oddana w takim stanie abyśmy mogli ją sprzedać z metkami i nie nosząca śladów użutkowania. A druga sprawa to już nie pierwsza taka rzecz i tak będziemy oddawać i oddawać nieuczciwym klientą bo jak nie to negatyw a nie jesteśmy instytucją charytatywną...

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@sklepkapi nie zrobisz nic ponadto co napisałem wcześniej , jeśli zależy Ci na jakości nie pozostaje nic innego jak wrąbać to w koszty , doliczyć do ceny i robić górkę  , z której pokryjesz straty .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@sklepkapi Kupujący wg prawa ma prawo do zwrotu i nic na to nie poradzisz.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@sklepkapi drugiej strony jasno mamy określone że rzecz zwracana ma być oddana w takim stanie abyśmy mogli ją sprzedać z metkami

Taki zapis jest nie zgodny z prawem !!!!!

Konsument może oddać co chce i w jakim chce stanie a ty masz prawo potrącić za zmniejszenie wartości 🙂

Doprecyzuj czy faktycznie zwraca, bo mi się wydaje że chciał reklamować, wyprał zrobiła się szmata z ręcznika kliknął zwrot nie pasuje czy co popadnie, a nie był świadom że potrącisz mu za odesłanie używanych produktów, a powinien reklamować !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów