anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot za przesyłkę z powodu błędnie wybranego paczkomatu

kmdm
#10 Popularyzator#

Kupujący omyłkowo wybrał paczkomat na drugim końcu Polski i nie może odebrać przesyłki , poinformował mnie o tym a ja poinformowałem że zwrócę za towar jak inpost odeślę przesyłkę do mnie.

Dziś kupujący zgłosił zwrot towaru bez podania przyczyny , zwrot transportem własnym -  sugerując tym że mam mu zwrócić koszt towaru plus koszt przesyłki.

Jak to jest - przy zwrocie przez klienta wg. prawa muszę zwrócić wszystkie koszty łącznie z przesyłką , a w tej sytuacji gdy to wynika z błędu kupującego i braku odbioru przesyłki z paczkomatu i odesłania paczki przez firmę dostarczającą .

Czy muszę zwracać koszty przesyłki ?

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli odstąpił od umowy (dokonał tak zwanego zwrotu przez Allegro), to tak, powinieneś oddać za towar i za wysyłkę do kupującego. Jeśli zapłacisz za powrót przesyłki do Ciebie, możesz od tej sumy odliczyć koszt powrotu, ale zapewne kupujący miał darmowy zwrot, więc nic nie odliczysz.

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

Tak dokonał zwrotu przez allegro ale oszukał nie podając przyczyny  ponieważ sam błędnie wybrał paczkomat więc on nie dokonuje zwrotu tylko firma dostarczająca zwraca towar z powodu jego nieodebrania.

Dlaczego ja mam płacić za błąd kupującego .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Dlatego, że tak stanowi prawo konsumenckie. Dziwne, że prowadząc firmę tego nie wiesz. Kupujący nie musi podawać żadnej przyczyny przy odstąpieniu od umowy, ale może ją podać i może to być dowolna przyczyna, także jakikolwiek jego błąd podczas zakupu.

Jeśli zapłacisz za powrót paczki, jedynie koszt powrotu przesyłki możesz odliczyć kupującemu od całej wpłaconej przez niego kwoty.

 

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

A jak jest jeżeli ktoś nie odbiera przesyłki i ona wraca do mnie to muszę kupującemu zwrócić za towar z przesyłką  czy tylko za towar?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli nie było żadnego kontaktu, nie było odstąpienia od umowy, powinieneś zwrócić to co wpłacił minus koszt wysyłki i minus koszt powrotu paczki.

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

Ok to w takim razie tu był kontakt mailowy  i przyznanie się do błędu i zgoda na zwrot tylko za towar , a później wystawienie zwrotu przez allegro z zaznaczeniem bez podania przyczyny i zaznaczeniem środka transportu jako własny co się mija z prawdą.

A poza tym to jest zakup na fakturę .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie kombinuj. Po ustawowym odstąpieniu od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej zwracasz za towar i przesyłkę. Nieważne po czym i kiedy odstąpienie nastąpiło i że był to jakikolwiek błąd kupującego.

 

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

A jak to jest z zakupem na fakturę , i zwrotem w tym przypadku .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Jeśli Ci napiszę jak to jest z fakturą, to wymyślisz kolejny powód, aby tylko nie oddać za tą wysyłkę.

Nie pisz w ofertach (zakładka o sprzedającym), że nie odpowiadasz za stan produktu, że zmniejszona wydajność to wina producenta. Za towar względem kupującego odpowiada sprzedawca - to też powinieneś wiedzieć.

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

Nic nie wymyślam  i chodzi mi o ten przypadek , racja wpisy w info o sprzedającym złe .

Chodzi mi oto czy jeżeli jest zakup na fakturę to muszę przyjąć zwrot bo wg mnie nie .

oznacz moderatorów

owady
#11 Animator#

@kmdm 

faktura na firmę, czy osobę prywatną?

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

Na firmę

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Dlaczego nie napisałeś o tym 2 godziny temu? Wygląda, jakbyś szukał powodu aby tylko nie oddać za przesyłkę. Naprawdę nie wiesz, że przy zakupie na firmę zwrot nie przysługuje? Wielu rzeczy nie wiesz, a jesteś przedsiębiorcą.

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

Wiem o tym że na firmę nie ma zwrotów ale mogę się zgodzić i przyjąć taki zwrot , wiem że przy zwrocie muszę zwrócić wszystkie koszty  , ale próbuję się upewnić jak to działa w stosunku do mojej sysuacji przecież na początku napisałem

"przy zwrocie przez klienta wg. prawa muszę zwrócić wszystkie koszty łącznie z przesyłką , a w tej sytuacji "

Pisząc tu chce się upewnić jak jest w różnych sytuacjach  , nie każdy wszystko wie .

 

oznacz moderatorów

kmdm
#10 Popularyzator#

A jeżeli można jeszcze się zapytać na przyszłość  co w takim razie jak jest zakup na fakturę i ktoś wystawi rezygnację zwrot towaru przez allegro to co w tym wypadku mam odpowiedzieć że nie przyjmuję  ( nie ma opcji odpowiedzenia lub anulacji ), a jak wyśle już  towar od razu to co mam nie przyjmować przesyłki .

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@kmdm w takim przypadku nie obowiązuje ustawa konsumencka i możesz se pobrać za dwie przesyłki 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Pytałeś:  Jak to jest - przy zwrocie przez klienta wg. prawa muszę zwrócić wszystkie koszty łącznie z przesyłką , a w tej sytuacji 

Przy zakupie na firmę zwrot (odstąpienie od umowy) nie przysługuje. W takim przypadku możesz nie odbierać przesyłki zwrotnej. Kupujący - firma- powinien to wiedzieć, więc wysłał paczkę na własne ryzyko lub nie odebrał jej na własne ryzyko. Jeśli w ten sposób do tego podejdziesz, możesz co najwyżej otrzymać negatywny komentarz. W takiej sytuacji warto jednak odebrać paczkę i porozumieć się z kupującym, co do kosztów całej operacji. Oczywiście przy założeniu, że zakupu na pewno dokonano na firmę.

oznacz moderatorów