anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot zakupionego towaru bez paragonu fiskalnego, co robić?

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

W ostatnim czasie nonszalancja kupujących mnie zaskakuje. Odkąd usługa smart robi się bardzo popularna, klienci odsyłając towar do przesyłki nie dołączają żadnych informacji o sobie. Jedynym dokumentem służącym do identyfikacji zwrotu pozostaje numer telefonu wpisany na etykiecie zwrotu.Niestety często jest inny.  Jeśli uda się połączyć zwrócony towar z informacją od allegro to problem się kończy. Gorzej gdy klient nie zwróci paragonu fiskalnego, wtedy trzeba dzwonić i wyjaśniać sprawę oraz prosić o dosłanie oświadczenia o jego zagubieniu. 

Uważam że, Allegro powinno w widoczny sposób informować iż paragon fiskalny to nieodzowny element zwrotu. W zakładce zwroty powinna być funkcja pobierania wypełnionego formularza odstąpienia od umowy. Drukowanie go na zapas z maili nie ułatwia pracy.

Otwieram temat i czekam na wasze opinie i propozycje w tym temacie😢

oznacz moderatorów
30 ODPOWIEDZI 30

xyz96
#21 Demiurg#

Informacja o obowiązkowym zwrocie paragonu stanowi klauzulę niedozwoloną z rejestru UOKiK. Nie można wymagać zwrotu paragonu, do odstąpienia od umowy wystarczy dołączyć jakikolwiek dowód zakupu, na przykład dowód wpłaty, wydruk z Allegro o dokonaniu zakupu itp. W swoich ofertach masz kilka podobnych niedozwolonych zapisów - powinieneś je usunąć.

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@xyz96 wymagać nie mogę, ok. Napisz trochę więcej o tym jak udowodnić w U.S. że klient rzeczywiście dokonał zwrotu a nie wymiany? Inaczej, Jakie dokumenty gromadzić i przechowywać jako dowód zakupu i zwrotu? Przyznaj że zwrócony paragon i podpisane oświadczenie odstąpienia od umowy  bardzo to ułatwia.

Temat poruszyłem aby wszyscy którzy mają takie dylematy mogli dowiedzieć się czegoś więcej

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@xyz96  w kwestii niedozwolonych zapisów zweryfikuję aukcje i je usunę.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@BURZYNSKIDO to pytaj Urząd Skarbowy. Tu masz artykuł zawierający kilka informacji na ten temat. https://www.e-regulaminy.pl/biuletyn/Czy+sprzedawca+ma+prawo+%C5%BC%C4%85da%C4%87+faktury+lub+parago...

 

oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#11 Animator#

Zawsze w takiej sytuacji (brak paragonu przy zwrocie) drukuje kopię z kasy. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

allegro powinno informować, że do zwrotu jest potrzebny dowód zakupu

uokik wpisując do rejestru klauzul abuzywnych "informacje o zwrocie paragonu" napisał co może być dowodem zakupu

90% zwrotów z allegro robionych przez inpost u nas nie zawiera niczego poza towarem

brak dowodu zakupu, brak formularza odstąpienia, brak informacji kto jest nadawcą przesyłki

 

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

cyt.brak dowodu zakupu, brak formularza odstąpienia, brak informacji kto jest nadawcą przesyłki. U mnie tak samo, paragonów mam więcej. Apel do allegro. W swoich poradnikach napiszcie trochę wskazówek w temacie: Robiąc zwrot do sprzedawcy zastosuj się do tych wskazówek a rozliczenie ze sprzedającym będzie łatwiejsze. Oczywiście temat możecie zatytułować inaczej.

oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

"Allegro powinno..." owszem, tak. Wszystko jest przecież w zakładkach, jednak zawsze mnie cieszy, że dyskutujecie między sobą. 

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@cloudcloud to że wszystko jest w zakładkach wcale nie znaczy że jest czytane przez kupujących. Odkąd klienci wypełniają formularz odstąpienia od umowy na stronie allegro, nie robią nic aby można było łatwo identyfikować przesyłkę. I to jest problem.

Wystarczy aby podpisali swój zwrot ! 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Nie ma danych nadawcy przesyłki i ta przesyłka dociera do sprzedawcy? Jeśli tak, to Allegro działa na niekorzyść konsumentów i firm, udostępniając taką metodę odesłania przedmiotu w ramach odstąpienia od umowy. To nie jest normalne, na poczcie bez podania danych nadawcy i odbiorcy nie nada się paczki.

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@xyz96 @cloudcloud Na etykiecie z Inpostu jest tylko nr. telefonu nadawcy oraz adres paczkomatu. Nick i nazwisko odsyłającego jest nieznany! Coś z tym zróbcie!

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@BURZYNSKID jak już wyżej wspomniano, wymaganie paragonu jest klauzulą niedozwoloną.

My to rozwiązujemy w ten sposób, że osoba przygotowująca zwrot drukuje kopię paragonu z systemu, wystawia korektę, podpina maila/wydruk z systemu allegro o zwrocie/etykietę paczki zwrotnej - generalnie mamy zawsze jakąś podkładkę, że rzeczywiście doszło do odstąpienia. Może ktoś uznać, że taka sterta papieru to przesada, ale "pupochron" to podstawa 😀

A "anonimowe paczki", których nie da się dopasować do konkretnej transakcji były, są i będą. 

oznacz moderatorów

goliatt
#9 Pomysłodawca#

@myslenie-szkodzii co robicie z anonimami? Zgłasza się ktoś do was o nie rozliczony zwrot?

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@goliatt  jeśli nie da się dopasować po numerze telefonu, miejscowości, zawartości przesyłki, to czekamy aż ktoś się łaskawie upomni o kasę. Najzabawniej, jak klient robi to w formie negatywa 🙂 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@BURZYNSKID

gdzie w polskich przepisach jest napisane, że handlowiec ma pracować za darmo?

że:

- ma zwracać koszta wysyłki zamówione przez klienta indywidualnie na jego życzenie by przesłać mu produkt?

- że ma za niego szukać cyt:"po numerze telefonu, miejscowości, zawartości przesyłki" co i kiedy Kupujący odesłał i ile pieniędzy mu zwrócić?

50% wymysłów uokik odnośnie interpretacji ustawy konsumenckiej nie ma oparcia w przepisach

np: w przepisach europejskich w dyrektywie na podstawie, której powstała ustawa konsumencka , a także w częsci polskich stwierdzono, że odstąpienie od umowy

musi być jednoznaczne to znaczy, że m.in. zrozumiałe dla sprzedawcy

my bardzo często mamy sytuację gdy Kupujący domaga się zwrotu środków nie odstępując od umowy - allegro np: w dyskujsach utwierdza go, że działa zgodnie z prawem (wtf?)

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

a sprawdzał ktoś interpretacje uokik dlaczego sprzedawca musi zwracać koszta

wysyłki?

bo Kupujący odsyła paczkę na własny koszt więc wysyłki się znoszą - czysty socjalizm

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@RED 

Odstąpienie od umowy zawartej na odległość oraz koszty zwrotu towaru uregulowane są ustawą o prawach konsumenta w rozdziale trzecim oraz czwartym.

Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kto-ponosi-koszty-zwrotu-oraz-wysylki-przesylki

oznacz moderatorów

ejczbi
#12 Orędownik#

Warto wspomnieć też o tych, którym wydaje się, że nie odbierając paczki za pobraniem odstępują od umowy.

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@RED  @BURZYNSKID  to ja może uściślę - jeśli paczka jest "anonimowa", to sprawdzamy, czy jesteśmy w stanie zidentyfikować nadawcę i się z nim skontaktować, w jakim celu paczka została do nas wysłana. Jeśli nie, to czekamy na kontakt od samego klienta, kimkolwiek nie jest.

Zdarza się, że klient odsyła towar w ramach odstąpienia lub reklamacji, podaje swoje dane ale nie określi w żaden sposób o co chodzi. Wtedy też trzeba podjąć z nim kontakt i to wyjaśnić. 

oznacz moderatorów