anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Alarm na brak pobrania

Kategorie
kupujący
kupujący 871
inne
inne 171
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
28
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Alarm na brak pobrania

Pengano
#13 Ambasador#

Ponieważ zdarza się, że paczki które powinny być pobraniowe, czasem nie mają pobrań z powodu błędów export-import przy współpracy z przewoźnikami, to proponuję aby Allegro, po wprowadzeniu numeru przesyłki, odpytywało system danego przewoźnika i alarmowało, jeśli przesyłka nie ma pobrania, a powinna je mieć. Kto wie jak duże straty ponoszą Sprzedawcy ufając tym systemom. Warto to kontrolować po stronie Allegro i alarmować w przypadku błędów.

11 Komentarze
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@Pengano dziękujemy za Twoją propozycję, ale z uwagi na to, że systemy przewoźników nie są od nas zależne, nie mamy tutaj technicznej możliwości działania. Jeśli błędy występują w programach przewoźników, jedyna opcja to wysłanie zgłoszenia do konkretnej firmy kurierskiej. 

nikl
#14 Krzewiciel#

Argumentacja odrzucenia bezsensowna. Wystarczy poprosić przewoźników, żeby udostępnili tą informację. Technicznie dowiedzenie się czy paczka ma pobranie jest znacznie prostsze, niż operacje które realizujecie obecnie z przewoźnikami. Czy nie lepiej napisać prawdę, że nie chce Wam się po prostu tego wdrażać, bo straty ponoszą Sprzedawcy, a nie Allegro?

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@nikl Gdzie przewoźnicy mieliby udostępniać takie informacje? 

nikl
#14 Krzewiciel#

Przez API albo www może być dostępna funkcja odpowiadająca na numer paczki kwotą pobrania. Przekonałem się boleśnie, że pobranie potrafi magicznie zniknąć podczas eksportu danych z systemu Allegro do systemu przewoźnika. Dlatego taka kontrola byłaby bardzo wskazana. Człowiek nie zawsze to wyłapie, a system Allegro mógłby sprawdzać, czy kwota pobrania w Zamówieniu, zgadza się z kwotą pobrania przypisaną do danego numeru paczki. Co tu jest niemożliwego? To nie zderzacz hadronów.

nikl
#14 Krzewiciel#

Nie ma tu żadnych danych osobowych. Zapytanie do przewoźnika mogłoby by mieć też formę kontroli poprawności. Allegro wysyła numer paczki i kwotę pobrania (dane z zamówień), a przewoźnik odpowiada czy to jest poprawne w stworzonej paczce TAK/NIE. Skoro są takie błędy, a wiem że są, to powinna istnieć funkcja kontroli poprawności eksportu danych. Nie chce Wam się tego robić, doskonale rozumiem, ale nie jakieś wykręty, że technicznie niemożliwe.

Client:44052296
#21 Demiurg#

@niklja miałem przypadek znikającego pobrania w DPD ale to wystąpiło nie przy imporcie ale w momencie kiedy  edytowałem np. dane adresowe

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Weryfikowany
 
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

Bardzo dziękuję za doprecyzowanie @nikl, jest to jakieś rozwiązanie, dlatego zorientuję się jakie mamy tutaj możliwości i wrócę z tematem. 

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@nikl możemy wprowadzić nowe rozwiąznia w naszych systemach, ale nie ma opcji wymagania przez nas zmian po stronie przewoźników. Jeszcze raz powtarzam, że błędy ze strony importu danych nie leżą w naszej kwestii, a po stronie ich właścicieli, czyli firm kurierskich. 

nikl
#14 Krzewiciel#

Mnie zeżarło pobranie w DHL. Nie wiem ile razy, ale raz wyłapałem cudem i zupełnym przypadkiem. Gdyby Allegro zechciało badać rzeczywiste pobrania w paczkach i porównać z zamówieniami, to nawet ręczne błędy byłyby wychwycone. Także wszelkie błędy eksportowo-importowe po obu stronach. Proste jak budowa cepa, ale Allegro nie dba o Sprzedawców, więc nic takiego nie zrobią. Nie oni na tym tracą.

oznacz moderatorów