anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokada kupujących dublujących zamówienia

Kategorie
kupujący
kupujący 855
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
3
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
105
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
992
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
505

Blokada kupujących dublujących zamówienia

sklepRTVSAT
#12 Orędownik#

Każdy kupujący który złoży zamówienie i z powodu problemów np. z dokonaniem płatności, powinien mieć z miejsca założoną blokadę na zakup tego samego towaru u tego samego sprzedawcy. System powinien wyłapywać kupującego który chce złożyć identyczne zamówienie którego wcześniej nie opłacił, i system z automatu powinien kierować natychmiast do płatności a nie do składania kolejnego zamówienia. Po nie udanej próbie opłacenia zamówienia jest możliwość ponownej zapłaty, ale kupujący woli składać kolejne zamówienia bo tak prościej i do skutku, czyli może składać kilkanaście zamówień takich samych a opłacić tylko jedno, potem sprzedawca martw się co dalej bo kupujący nie opłaconych dublowanych zamówień już nie anuluje sam. Allegro pozwala na takie działania, a sprzedawca ma potem problem i więcej pracy przy poprawianiu chociażby ilości dostępnego produktu na aukcji, czy też sprawdzać czy otrzymał zwrot prowizji od allegro.   Dlatego też moja propozycja jest taka aby blokować kupującym możliwość dublowania zamówień. Jest to technicznie do wykonania, ale co zrobi allegro czas pokarze. Mam nadzieję że każdy sprzedawca poprze taki pomysł, może i znajdzie się też paru kupujących?

11 Komentarze
ko_alka
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@sklepRTVSAT Cześć. 🙂 Dziękuję za Twoją wiadomość. Rozumiem, że takie sytuacje mogą sprawiać niektórym Sprzedającym problem, jednak nie możemy zablokować Kupującemu możliwości kolejnego zakupu. Jeśli doszło do sytuacji, w której klient kupił i nie opłacił zamówienia, a w ciągu 24 godzin kupił u Ciebie ponownie, w tej samej ofercie i drugi zakup opłacił lub wybrał płatność przy odbiorze, lub odbiór osobisty, to wówczas za nieopłacony, zdublowany zakup, otrzymasz rabat transakcyjny bez wypełniania wniosku. 

Pengano
#13 Ambasador#

A dlaczego nie możecie? Oczywiście że możecie to zrobić w prosty sposób. Jeśli ktoś próbuje kupić drugi raz, co co już kupił, to system może przekierować go do opłacenia poprzedniego zakupu. System może upewnić się czy chce kupić kolejną sztukę. Zapytać Kupującego. Pomysł bardzo dobry i zgłaszany miliony razy od 20 lat.

Cały problem polega na tym, że Allegro olewa niedogodności i problemy jakie stwarza u Sprzedawców. Może naprawić system, ale nie chce. Dlatego inne systemy sprzedaży są fajniejsze niż Allegro.

sklepRTVSAT
#12 Orędownik#

Każdy kupujący który złoży zamówienie i z powodu problemów np. z dokonaniem płatności, powinien mieć z miejsca założoną blokadę na zakup tego samego towaru u tego samego sprzedawcy. System powinien wyłapywać kupującego który chce złożyć identyczne zamówienie którego wcześniej nie opłacił, i system z automatu powinien kierować natychmiast do płatności a nie do składania kolejnego zamówienia. Po nie udanej próbie opłacenia zamówienia jest możliwość ponownej zapłaty, ale kupujący woli składać kolejne zamówienia bo tak prościej i do skutku, czyli może składać kilkanaście zamówień takich samych a opłacić tylko jedno, potem sprzedawca martw się co dalej bo kupujący nie opłaconych dublowanych zamówień już nie anuluje sam. Allegro pozwala na takie działania, a sprzedawca ma potem problem i więcej pracy przy poprawianiu chociażby ilości dostępnego produktu na aukcji, czy też sprawdzać czy otrzymał zwrot prowizji od allegro.   Dlatego też moja propozycja jest taka aby blokować kupującym możliwość dublowania zamówień. Jest to technicznie do wykonania, ale co zrobi allegro czas pokarze. Mam nadzieję że każdy sprzedawca poprze taki pomysł, może i znajdzie się też paru kupujących?

mdrogeria
#21 Demiurg#

@sklepRTVSAT był już taki temat ,, status odrzucony ,,

sklepRTVSAT
#12 Orędownik#

Zgadzam się w 100% z "Pengano" allegro nie potrafi i nie rozumie sprzedawców, za to potrafią w durny sposób "ulepszać" (myśleniem allegro) system co w konsekwencji prowadzi do debilizmu na tym portalu, chocby katalog który wymuszają na sprzedawców. Katalog z błędami i to sprzedawca ma zgłaszać nieprawidłowości bo osoby odpowiedzialne za katalog nie potrafią myśleć i zanim cokolwiek wprowadzą sprawdzić dany towar.  Wracając do dublowanych zamówień allegro nie widzi w tym żadnego problemu, mają ubaw z tego że coraz więcej obowiązków wymuszają na sprzedawcy tymi swoimi śmiesznymi nikomu niepotrzebnymi zmianami! 

maxr01
#17 Koryfeusz#

Nie za bardzo rozumiem o co chodzi w tym temacie.

Zaznaczam - odpisuję jako sprzedawca-firma, gdzie mam wystawione na aukcjach większe ilości towaru.

Zresztą - z tego co widzę, problem dotyczy właśnie takich sprzedawców. Klient złożył kilkukrotne zamówienie na ten sam towar, po czym zostało opłacone ostatnie.

Kupujący mogą mieć problemy z dokonaniem płatności - albo ze swojej winy, albo z winy operatora płatności lub Allegro. To jest sytuacja normalna i nie wiem dlaczego stanowi to dla kogoś jakiś problem.

Nie zgadzam się z tym pomysłem - kupujący po kilku nieudanych próbach w końcu finalizuje transakcję. Niesfinalizowane transakcje są automatycznie anulowane przez Allegro. Sprzedawca przecież otrzymuje automatyczny zwrot prowizji. A klient zawarł w końcu transakcję i otrzyma zamówiony przedmiot. 

Dodatkowo - sprzedawca ma większą "popularność" w aukcji.

Sprzedawca sprzedał towar, kupujący go otrzymał, Allegro otrzymało prowizję.

Niezrealizowane transakcje - Allegro automatycznie anuluje i zwraca koszty prowizji

O co więc chodzi?.

 

sklepRTVSAT
#12 Orędownik#

A czy allegro poprawia stany ilościowe na aukcji, czy trzeba robić to ręcznie każdą aukcję z osobna? Przy dużej ilości zamówień jesteś w stanie poprawić każdą taką aukcję ręcznie, czy poprawiasz je dopiero po inwenturze? W tym jest cały problem że każdą taką aukcje trzeba poprawiać ręcznie, i sprawdzić czy allegro zwróciło prowizję, że mają automaty to nie oznacza że w 100% kwota wróci na konto z prowizji. Jeśli raz drugi trzeci allegro zrobi Ciebie z prowizjami to sam się przekonasz. Jeśli jest dostępna na aukcji mniejsza ilość towaru załóżmy 5szt klient zrobi 5 osobnych zamówień i jedno z nich opłaci, towar będzie leżał na magazynie aż się zorientujesz na inwenturze że towar jest i się nie sprzedał. Przy dużej ilości zamówień nie jesteś w stanie poprawiać każdej aukcji ręcznie, a jak już je poprawisz to z dużym opóźnieniem czasowym, a w między czasie byłby inny klient który by kupił, ale aukcja była zakończona. 

Butiktalulla
#13 Ambasador#

maxr01  - "Kupujący mogą mieć problemy z dokonaniem płatności " - oczywiście.

To wraca i ponawia płatność za zakupiony RAZ produkt - a nie kupuje czegoś X razy.

U mnie rekordzista kupił ten sam produkt ok 15 razy ( serio ) zanim - zapłacił za ostatni - oczywiście narobił mi bałagan na ofertach ,że szok. 

Do dziś nie rozumiem opcji anulowania zamówień itd - dawno trzeba było przeczytać dwa razy i przemyśleć aby kliknać "kup teraz" - a teraz można klikać co sie chce - potem sobie anulować - co tam ,że sprzedawca potem musi prostować aukcje pół godziny po takich delikwentach 🙂

FreshNew
#9 Pomysłodawca#

Zgadzam się z @maxr01 - nie można blokować kupującemu zakupu. Problemem tak naprawę jest niedopracowany interfejs allegro. Kupujący kupują kolejny raz to samo, bo przycisk "Anuluj płatność" pojawia się dopiero po 5 minutach od nieudanej płatności. Jest to debilizm do kwadratu. Powinien być widoczny cały czas. Sam ostatnio już miałem pisać do pomocy technicznej z tego powodu, ale wcześniej zajrzałem jednak do artykułów pomocy. Ile osób jednak tak robi? Raczej niewiele.

Jest też masa innych niedoróbek i błędów na całym allegro, ale allegro woli wprowadzać **piiip**yczne zmiany w wyglądzie interfejsu, zamiast naprawiać błędy i faktycznie poprawiać funkcjonalność.

Ogólnie uważam, że należałoby powrócić do poprzedniego interfejsu (tego sprzed kilku lat), bo był po prostu lepszy - i dalej od tego momentu wprowadzać drobne, ale ważne poprawki. Ewolucja bez rewolucji. To co jest teraz, to jest jakieś niefunkcjonalne i nieintuicyjne kuriozum.

sklepRTVSAT
#12 Orędownik#

Tu nie chodzi o całkowitą blokadę kupującego!! Chodzi tylko o to aby kupujący nie miał możliwości dublowania identycznego zamówienia! Przykład kupujący kupił kabel 1szt ale z losowych przyczyn go nie opłacił. Za minutę składa kolejne identyczne zamówienie na kabel 1szt po raz kolejny zamówienia nie opłacił, kolejne 3 zamówienie, następnie czwarte zamówienie, i ostatnie piąte zamówienie udało się w końcu zapłacić. Czyli kupujący kupił 1szt kabla złożył 5 identycznych zamówień, a zapłacił za jedno. Pozostałych czterech już nie anuluje bo nie musi, allegro po 7 dniach przyzna rabat z automatu i co dalej???? Teraz sprzedawca po pierwsze ma sprawdzić przyznanie prowizji do 4 nieopłaconych zamówień, poprawić stany ilościowe na jednej i tej samej aukcji czyli dodać 4zt, i oczywiście magazynować za darmo przez 7 dni towar dla klienta bo może opłaci wcześniejsze zamówienia??? allegro troszkę powagi!!! I właśnie w takiej sytuacji kupujący chcący złożyć identyczne te same zamówienie zamiast umożliwiać mu składanie kolejnego bezsensowego zamówienia z automatu kierować do wcześniejszego nieopłaconego zamówienia! Jest to technicznie przez allegro do wykonania, ale tego nie zrobią bo nie i nie mają sensownego wytłumaczenia dlaczego? 

oznacz moderatorów