anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Blokowanie powielonego zamówienia.

Kategorie
kupujący
kupujący 947
inne
inne 185
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
174
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Blokowanie powielonego zamówienia.

annas14-firma
#16 Inspirator#

Coraz częściej kupujący po niedokończonej płatności za zamówienie, "porzucają" je i składają kolejne identyczne zamówienie.

Wydaje się, że celowe (i w mojej ocenie nietrudne do realizacji) byłoby przy potwierdzeniu nowej płatności wykrycie takiej sytuacji i zapytanie kupującego czy chce anulować identyczne zamówienie o statusie płatność rozpoczęta

Dla ułatwienia realizacji, zwracam uwagę, że:

  • takie duplikowanie następuje zwykle w krótkich odstępach czasu (kilka minut)
  • zwykle ilość pozycji i suma płatności jest identyczna
  • różna jest czasem wybrana metoda płatności

Zwykle takie niedokończone zamówienia są trudne do wykrycia ze strony sprzedawcy.

Wymagają analizy do wykrycia i ręcznych korekt stanów magazynu. 

 

4 Komentarze
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@annas14-firma dzięki za tę propozycję, ale żeby zminimalizować liczbę taki sytuacji wprowadziliśmy możliwość anulowania zamówienia. W tej chwili jest ono dostępne na wszystkich kontach firmowych i dzięki temu m.in. jeśli klient nie opłacił zakupu, zwrot prowizji Sprzedający otrzymają automatycznie, bez wypełniania wniosku,

annas14-firma
#16 Inspirator#

@_HolaOla_ Dziękuję za ustosunkowanie się do moich uwag (sprzed 5 miesięcy). Od tego czasu trochę się zmieniło i takie transakcje wiszą przez 7 dni i są automatycznie anulowane. Rzeczywiście zwrot prowizji jest także przyznawany automatycznie.

To jednak nie jest rozwiązanie problemu. Transakcje takie, jeżeli "wiszą" na przełomie miesiąca muszą być raportowane w systemie księgowym w obu miesiącach. Raz jako sprzedaż, potem jako korekta. To dodatkowa praca, także dla księgowości Allegro. Różnica polega na tym, że dla waszej księgowości to koszt 1 godziny, dla sprzedawców - razy ich liczba.

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@annas14-firma "Transakcje takie, jeżeli "wiszą" na przełomie miesiąca muszą być raportowane w systemie księgowym w obu miesiącach. Raz jako sprzedaż, potem jako korekta."

W systemie księgowym? Magazynowym owszem, ale w księgowym? Po kiego wy dokładacie roboty księgowym w taki głupi sposób? Jakaś podstawa prawna?

annas14-firma
#16 Inspirator#

@Client:94057046 Może nieprecyzyjnie się wyraziłem. Raport sprzedaży z Allegro zawiera transakcje za wybrany okres (najczęściej jest to miesiąc). Generowany jest w oparciu o datę zamówienia (OrderDate). Do określenia wielkości sprzedaży trzeba odfiltrować wszystkie nieopłacone (PaymentStatus = IN-PROGRESS). Status tych transakcji trzeba sprawdzać w kolejnym miesiącu, ale raport za kolejny miesiąc ich nie zawiera. Brak w tym zestawieniu daty płatności.

Można określać sprzedaż w oparciu o raport "historii operacji", który jest zestawieniem płatności po dacie, ale nie ma tu np. sprzedaży z płatnościami  przy odbiorze, a wchodzą one do sprzedaży w dacie wysyłki lub odbioru przez klienta.

oznacz moderatorów