anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czas zwrotu

Kategorie
kupujący
kupujący 854
inne
inne 169
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
1
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
74
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
105
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
987
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
503

Czas zwrotu

nina051
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry.

Jest to moja uwaga co do terminu zwrotów. Obecnie jest tak :Kupujący ma 14 dni od odebrania paczki na zgłoszenie zwrotu, a potem kolejne 14 dni na jej odesłanie. Wszędzie jest 14 dni od daty zakupu ( w naszym przypadku możemy przyjąć dzień odebrania przesyłki ). Przykład: w 14 dniu kupujący zgłasza zwrot i za następne 14 dni zwraca towar. Razem to 28  dni. Ponadto zaobserwowałam że kupujący mając możliwość zwrotu towaru bezpłatnie kupują bezmyślnie lub po kilka rzeczy gdzie z góry wiedzą że kupią tylko jedną a pozostałe zwrócą. W tej sytuacji sprzedający jest zablokowany ze sprzedażą i kupujący którzy ewentualnie chcieliby kupić. W sklepie obowiązuje 14 dni. Dlaczego u nas jest to 28 dni ?. Powinno się ograniczyć do14 dni od daty otrzymania przesyłki = to jest czas na zgłoszenie zwrotu i dostarczenie zwrotu w tym terminie do sprzedającego. Blokuje to sprzedaż kupionego i zwracanego towaru. 

2 Komentarze
LEW433
#21 Demiurg#

Nie bardzo rozumiem do czego ma służyć "Twój Pomysł" Klient ma takie prawo i nic i nikt, nawet Allegro tego nie zmieni:

Termin na odstąpienie

Termin na odstąpienie liczony jest od momentu otrzymania przesyłki (art. 28 ustawy), przy czym nic nie stoi na przeszkodzie wysłaniu odstąpienia jeszcze przed otrzymaniem przesyłki. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone w dowolnej formie, przy czym najrozsądniejsza jest pisemna. Bardzo istotne jest, aby zostało złożone w taki sposób, żeby sprzedawca się z nim zapoznał lub miał realną możliwość zapoznania się z nim. Jeśli pomyliliśmy adres mailowy sprzedawcy robiąc w nim literówką obciąża to nas, a nie sprzedawcę.Termin na odstąpienie w pewnych przypadkach ulega wydłużeniu (art. 29 ustawy)

Natomiast odesłanie towaru sprzedawcy jest rzeczą zupełnie niezależną od złożonego oświadczenia o odstąpieniu od umowy (art. 30 ust. 2 ustawy). W szczególności należy podkreślić, że nie jest konieczne równoczesne odesłanie rzeczy wraz z oświadczeniem o odstąpieniu. Najlepiej jednak zrobić to jak najszybciej np. razem z pisemnym oświadczeniem o odstąpieniu.

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@nina051 bardzo dziękuję za Twoją propozycję, ale tak jak napisał @LEW433 takie terminy dotyczące zwrotów określają przepisy, więc nie mamy możliwości wprowadzenia zaproponowanych przez Ciebie zmian. 

oznacz moderatorów