anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Faktury, korekty i zworty

Kategorie
kupujący
kupujący 880
inne
inne 172
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
43
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
195
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
106
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
996
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
508

Faktury, korekty i zworty

ola_siwek
#8 Zapaleniec#

To nie do końca jest pomysł, raczej usprawnienie.

Dużo kupuje rzeczy do firmy. Głównie jakaś elektronika (myszki, słuchawki, klawiatury etc), czasem materiały biurowe. 

Mam następujące uwagi:

- Sprzedawcy, zwłaszcza mniejsi, notorycznie "zapominają" wystawić fakturę. Kupuje od kilkunastu do kilkudziesięciu rzeczy miesięcznie. Na koniec miesiąca jak przychodzi mi się rozliczyć i zaczynam zbierać faktury to ZAWSZE brakuje kilku. Ogólnie jest z tym bałagan. Jedni przysyłają faktury od razu po zakupie, inni wrzucają wydruk do pudełka, jeszcze inni wysyłają np. tydzień po zakupie a niektórzy w ogóle "zapominają" wystawić fakturę. Przydałby się jakiś sposób żaby przymusić sprzedawców, żeby przesyłali faktury przez system allegro i żeby dało się je zbiorczo pobrać z platformy. Bardzo ułatwiło by mi to pracę, bo co miesiąc zebranie faktur zajmie mi troche czasu. Zwłaszcza, że na wydruku z konta wszytko jest opisane jako Allegro PayU i tylko po kwocie i dacie można się domyślić co to było. Poza tym płacę firmową kartą wiec zawsze boje się, że czegoś się nie doproszę i trzeba będzie pokryć z własnej kieszeni.

- Zwroty. ZAWSZE trzeb się upomnieć o fakturę korygująca i zwrot środków. Dotyczy to zarówno małych jak i dużych firm (np. ostatnio Avans). Chyba liczą, że klient zapomni i nie trzeba będzie oddawać kasy? Fv korygujące też powinny być na platformie. I po co nr konta do zwrotu? Skoro zapłata szła firmową kartą to wiadomo, że zwrot też powinien iść na kartę. Tymczasem opcji zwrotu na kartę w ogóle nie ma.

5 Komentarze
AQUASYSTEMS
#12 Orędownik#

Powiem z perspektywy sprzedającego: 
 - klienci to sieroty, którzy mając (zawsze) przy paczce paragon/fakturę twierdzą, że nie było (bo nigdy nie weryfikują, tylko opakowanie hop do kosza a potem kłamanie, że nie było). 
- Sprzedawca ma czas do 15 następnego miesiąca na wystawienie faktury
- nie każdy wystawia faktury - weryfikuj, bo to, że np. z koszyka kupujesz 10 rzeczy i zaznaczasz opcję faktury, nie oznacza, że każdy tak ową wystawia (co powinieneś jako przedsiębiorca wiedzieć). 
- Jakie przymusić, żeby wrzucać faktury do systemu????? ha ha ha. Nie mam czasu ani ochoty spędzać dziennie dwóch godzin na wrzucanie faktur w system i nie, nie muszę mieć specjalnych programów skorelowanych z allegro i nie mam ochoty.
- zwroty - wysyłam korekty i na 10 korekt 1 osoba odpowie, że odebrała, a większość twierdzi, że nie dostała, biedulki. 
Więc od sprzedających nie wymagaj, bo mają już dość wymysłów i żadne to usprawnienie tylko utrudnienie na wielką skale.  

Client:44052296
#21 Demiurg#

We wiadomościach po zakupowych wpisuj , że chcesz fakturę w formie elektronicznej. Allegro udostępniło opcje wysyłki takich dokumentów nawet w email do sprzedawcy przychodzi wiadomość.

  Kupujący poprosił o fakturę. Fakturę możesz przesłać przez swój system do obsługi zamówień lub bezpośrednio w Allegro

allegro zmusić nie moze bo i na jakiej podstawie

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@ola_siwek Cześć 🙂 Dziękuję za wiadomość. Rozumiem, że przy wielu zakupach sprawa z fakturami może stać się kłopotliwa. Jeśli chcesz otrzymać fakturę elektroniczną, to skontaktuj się ze Sprzedającym i o to poproś. Niektórzy Kupujący preferują faktury papierowe i w tym momencie nie planujemy ujednolicić tego systemu. 

Zwrot płatności zawsze trafia na konto, z którego tej płatności dokonano. Numer konta w formularzu podawany jest w razie, gdyby zwrot na pierwsze konto był niemożliwy. 

_Likos_
#21 Demiurg#

@ola_siwek  taaa mysle że to idealny pomysł " zmusić sprzedających do tego aby wysylali FV elektronicznie" dodam tylko od siebie że czesto zdarza sie że kupujący ( zwłaszcza osoby fizyczne) otrzymuje FV elektronicznie a potem dzwoni że nie ma jak jej wydrukowac.

Wiec sugeruje zgłoszenie kolejnego pomysłu : żeby allegro zmusiło wszystkich kupujących do zakupu drukarek

A tak na poważnie:

1) najwygodniejsza i najbardziej rzetelna forma - dokument zakupu do paczki

2) prowadząc firme raczej wskazane jest pilnowanie porządku dokumentach od razu a nie na koniec miesiąca. Jako nieduża firma co miesiąc mamy około tysiąca różnych dokumentów jeśli mielibyśmy ich szukac na koniec miesiąca - cóż rzeczywiście byłby problem Także kupujemy sporo przez internet i naprawde nie mamy problemu z Fakturami. Albo są dołaczone do paczek albo przychodzą na maila w ciągu dwóch dni - w dniu zakupu lub w dniu dorecznia paczki. Wystarczy je wieczorem wydrukować i odłozyć do odpowiedniej szufladki

aelberone
#7 Wielbiciel#

Problem 1:
Jak "życzę sobie fakturę" - to allegro powinno WYMAGAĆ dodania jej do systemu.

Problem 2:
Ponieważ ww. nie działa - to na koniec miesiąca muszę wszystkich "PROSIĆ" o faktury w pdf.

A jak dużo kupuję to wtedy Allegro mnie zabija ograniczeniem:

"Wysyłasz sporo wiadomości!
Niestety, dzienny limit został już osiągnięty, dlatego kolejne wyślij jutro."

WTF!? Za dużo kupuję na Allegro!? Może też dzienny limit zakupów!??? 😉 😄

SOLUTION:

ad1. Gdy faktura wymagana - wymagać wpisania jej w stystem
ad2. Uzależnić "ilość wiadomości" od ilości/wartości zakupów w ostatnim czasie (1..3mies)

oznacz moderatorów