Używamy plików cookie, aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony, poprawiać jej funkcjonalność oraz przetwarzać informacje analityczne. Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak korzystamy z plików cookie. Po akceptacji strona zostanie automatycznie odświeżona.
Zgodę na wykorzystywanie plików cookie wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub zmienić klikając w Ustawienia plików cookie, w stopce strony. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Autoryzacja nie powiodła się. Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Używamy plików cookie, aby umożliwić Ci korzystanie z naszej strony, poprawiać jej funkcjonalność oraz przetwarzać informacje analityczne. Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak korzystamy z plików cookie. Po akceptacji strona zostanie automatycznie odświeżona.
@sebek8199 No nie, bo zakończonej oferty nie można już w żaden sposób edytować - kupujący widzą tzw. snapshoty z momentu zakupu, a to co proponujesz to byłaby zmiana oferty już po jej zakończeniu.
Może się nie jasno wyraziłem, więc chodzi mi o to, aby klient po dokonaniu zakupu mógł wejść w "moje zakupy" i do zakupionej oferty mógł dodać załączniki pliki, projekty graficzne, zdjęcia etc... 🙂
Zamieściłem przykładowe kategorie gdzie klient po zakupie musi przesyłać swoje pliki do kupującego i najczęściej jest zmuszany do przesyłania ich przez email lub przez specjalne skomplikowane aplikacje. A raczej dobrze by było, gdyby klient mógł wszystko załatwić w jednym miejscu (na allegro)
Wszystkie wyżej wymienione produkty to są produkty tzw. personalizowane przez klienta / na życzenie klienta / według wzoru klienta.
@sebek8199 Rozumiem. Ale co w takim przypadku jest nie tak z mejlem? Przecież to chyba najlepszy sposób komunikacji w tej sytuacji - wszystko udokumentowane czarno na białym. I jak już pisałem, poprzez CW też można wrzucić załączniki.
Puentą tego wątku jest to, aby życie sobie ułatwiać a nie komplikować 🙂
W moim przypadku, ja jako sprzedawca oferuję wydruki foto i otrzymywałem informację od klientów z problemami typu:
Załącznik przekracza dopuszczalny rozmiar MB - email nie został wysłany.
Wysyłanie kilku lub kilkunastu emaili - ponieważ załącznik przekracza dopuszczalny rozmiar MB
Jeśli jest klika emaili czasem się zdarza, że dochodzą one nie w złej kolejności co utrudnia obsłużenie zamówienia
Nie wiem czy wszystkie, ale niektóre skrzynki pocztowe ucinają jakość załączników, aby zmniejszyć rozmiar (kosztem jakości pliku)
W innych przypadkach klient przesyła pliki przez inne strony hostingowe typu weetransfer, albo dzwoni z zapytaniem czy może wysłać mi na Messanger... 😄
Czasami klienci nie mogli do mnie wysyłać wiadomości ponieważ skrzynka się po prostu zapełniła
Klient wpisał błędnie adres email podany na ogłoszeniu a potem dzwoni, że nie może wysłać bo jest zły adres email a potem okazuje się, że jedną przekręcił literkę... 🙂
Przesyłanie np. 5 plików nie jest do końca czarne i białe w przypadku jeśli klient życzy sobie np. 3 różne rozmiary plakatów 🙂 Jeśli klient doda plik do zakupionego produktu, sprawa staje się bezproblemowa w 100%
Klient musi dokładnie opisywać, który załącznik ma być do jakiego produktu.
Owszem jest wiele sposobów, aby przesłać coś do kogoś (skoro można emailem i w cw to i można na messanger lub jeszcze czymś innym), ale nie o to tu chodzi. Moim zdaniem żyjemy już w takich czasach, że klient lubi jak wszystko jest załatwione w jednym miejscu (i tam samo sprzedawca).
Problem z emailem udało mi się rozwiązać prosząc informatyka o napisanie aplikacji do przesyłania zdjęć. Aplikacja jest super, ale... na aukcji trzeba podać link do niej, czego skutkiem / problemem jest Allegro, które twierdzi, że przez tą aplikację nakłaniam klienta do tego, aby dokonał zakupu po za Allegro... 🙂 Dlatego liczę, że ten pomysł wejdzie w życie.
Więc, czy w XXI wieku nadal będziemy używać emaili, aby przekazać sobie pliki związane z zakupami na Allegro? Skoro zakupy są robione na Allegro to prowadźmy sprawę do końca, od zakupu aż po załączniki klienta... 🙂
Mój informatyk potrafi coś takiego zrobić w jeden dzień i jest amatorem, więc czy dla Allegro to jakaś przeszkoda?
Zalety wdrożenia tej możliwości
Wszystko załatwione na Allegro (płatność / dostawa / załączniki)
Super sprawa przy rozwiązywaniu problemów
Przejrzystość informacji i dla kupującego i dla sprzedającego - klient sam decyduje do którego produktu chce dodać zdjęcie / projekt "X" a do drugiego produktu z innej aukcji zdjęcie / projekt "Y"
Allegro nie musi się bać, że klient ucieka "na zewnątrz"
Sprzedawca nie musi się bać, że z powodu umieszczania linków w aukcji, zamkną mu aukcje.
Zresztą płacimy 9% od sprzedaży więc możemy trochę po wymagać, a proszę raczej o niewiele 🙂
Załączam zdjęcia dla przykładu jak inne sklepy sobie fajnie z tym radzą.
Wysyłam kilka przykładów jak robią to inne sklepy:
"Załącznik przekracza dopuszczalny rozmiar MB - email nie został wysłany." - co oni tam wysyłali?😁 Pytam, bo obecnie załączniki w mejlach z reguły mogą mieć do 100MB.
"Jeśli jest klika emaili czasem się zdarza, że dochodzą one nie w złej kolejności co utrudnia obsłużenie zamówienia" - wysłane w jakiejś kolejności muszą w takiej dotrzeć. Poza tym można dodać numerację w temacie lub treści.
"Nie wiem czy wszystkie, ale niektóre skrzynki pocztowe ucinają jakość załączników, aby zmniejszyć rozmiar (kosztem jakości pliku)" - nie spotkałem się, załącznik to załącznik (zawsze można spakować w .zip).
"Czasami klienci nie mogli do mnie wysyłać wiadomości ponieważ skrzynka się po prostu zapełniła" - przestrzeń też z reguły jest nieograniczona.
"Klient wpisał błędnie adres email podany na ogłoszeniu a potem dzwoni, że nie może wysłać bo jest zły adres email a potem okazuje się, że jedną przekręcił literkę..." - kopiuj-wklej?😏
"Więc, czy w XXI wieku nadal będziemy używać emaili, aby przekazać sobie pliki związane z zakupami na Allegro?" - mejl to nadal, IMHO, najpewniejszy sposób.
"Skoro zakupy są robione na Allegro to prowadźmy sprawę do końca, od zakupu aż po załączniki klienta..." - widzę tu potencjał do uzależnienia od jednego, konkretnego rozwiązania.
"Mój informatyk potrafi coś takiego zrobić w jeden dzień i jest amatorem, więc czy dla Allegro to jakaś przeszkoda?" - allegro to korpo, a jak to w korpo, od pomysłu do wdrożenia jest długa i wyboista droga.
Witajcie, kolejny raz już proszę o wprowadzenie zmian w tej / tych kategoriach i podkategoriach.
Sprzedaję produkty personalizowane, w których klient do mnie musi przesłać swój projekt graficzny np. wizytówki, ulotki, zdjęcia, breloki itp. i ogólnie jest tego sporo...
Jak jest teraz:
I jeśli klient chce wydrukować np. u mnie plakat informuję go, aby zakupił aukcję i wysłał zdjęcie przez odpowiednią do tego aplikację do zamawiania wydruków, która przygotuje automatycznie plik do druku, lub proszę go aby wysłał plik do druku na email jeśli jest to projekt "nietypowy". I OK jest plik można działać.
Jak zrobię nową aukcję to ją usuwa:
W każdych nowych ogłoszeniach jak proszę w treści aukcji o przesłanie zdjęcia na podany adres email plików do druku lub przez aplikację , takie ogłoszenie jest usuwane automatycznie - OK ROZUMIEM TO DLACZEGO, ALE ZROZUMCIE TEŻ MNIE!
Wcześniejsze głosy mówiły (zgłaszałem to już wcześniej i teraz ponownie) - przecież klient może Ci to wysłać na czacie Allegro jako pytanie do sprzedawcy. OK jest to dobre rozwiązanie bo nie zapycha skrzynki email, nie ucina jakości pliku i na tym ta całe dobrodziejstwo się kończy. To jest dobre rozwiązanie jeśli zamówień jest 1-10 w skali tygodnia, można się w tym odnaleźć jakoś pomalutku. Ale w okresach świątecznych to by była istna masakra i dezorientacja, które pliki są po drukowane, które nie (w emailu mogę to sobie lepiej zorganizować tworząc etykiety i je oflagować co przyśpiesza cały proces ja jakość obsługi)
Jeszcze gorszym scenariuszem jest to, że klient zamawia np. wizytówki i przez 2 tygodnie nie wysyła plików do druku i nie wiadomo co z takim zamówieniem robić, czy anulować czy czekać dalej? A czas do wysyłki paczki liczony przez system allegro leci mimo to... 🙂 Czyli już wiemy, że moja średnia w obsłudze wysyłki zamówień spada...
Inny scenariusz z przed roku: Babeczka zamawia wydruki zdjęć A4, plików do druku nie widać już ponad miesiąc. Wylatuje mi to głowy zapominam w ogóle o tym i lecę z produkcją dalej... Po 3 miesiącach wysyła mi ktoś jakieś zdjęcia, ja zdezorientowany że nawet nie wiem co to i czyje to zamówienie i tłumaczę jej że nie widzę nic nowego w zamówieniach na odbitki A4, a ona mi na to mówi że zamówiła i opłaciła dawno temu, tylko teraz wróciła z wakacji z rodziną i ma nowe fajne zdjęcia i te proszę zrealizować. (Przeglądałem oferty innych sprzedawców tej samej kategorii co moje oferty i okazało sie że podobne sytuacja zdarzają się nie tylko u mnie) OK nauczka na przyszłość - napisałem na aukcjach że na pliki do druku czekam 3-4 dni później anuluję zamówienie bez ostrzeżenia, klient zdziwiony że anulowane bo nie doczytał że anuluję bez ostrzeżenia i dla mnie leci negatyw... Bo to on decyduje o tym kiedy wyśle zdjęcia, a ja za to biorę kasę i mam zamknąć jape i cierpliwie czekać na łaskę pańską... Wspaniale 😄
Jak mogłoby być i czego bym oczekiwał:
Klient nie może złożyć zamówienia personalizowanego np. na wydruk plakatu, jeżeli plik / załącznik nie jest dodany do zamówienia lub przez złożeniem zamówienia.
Lub może go dodać / przypisać później do zakupu / koszyka np. Drukowanie Plakat A4: Załącznik A4.jpg / Drukowanie Plakat A3: Załącznik A3.jpg
Plik załączony od klienta jest widoczny w okienku "Zamówienia od kupujących"
Klient może dodawać pliki: JPG/PNG/PDF
Wszystko odbywa się w obrębie allegro (zamówienie/pliki do druku/kontaktu z kupującym)
Zalety wnioskowanej zmiany
Usprawnia i przyśpiesza proces obsługi klienta, klient nie musi się głowić co zrobić z plikami do druku i gdzie go wysłać, ponieważ załącza je od razu do zamówienia w Allegro. (takie rozwiązanie od dawna oferuje **piiip** i to dość kompleksowo) Dla sprzedawcy to również lepsza, dokładniejsza, szybsza obsługa, weryfikacja klienta, mniej szukania i błędów / pomyłek.
Wady obecnej metody
- Bałagan w wiadomościach, scrolowanie w poszukiwaniu plików od klientów, nie wiadomo czy w ogóle zostały wysłane.
- Klient może złożyć zamówienie i nie wysłać plików. Czasami trzeba się upominać...
- Trzeba prosić klienta o wysyłanie zdjęć przez różne pomocne strony / aplikacje do przesyłania plików / załączników w celu ograniczenia błędów i nieporozumień.
- Ludzie nie mają obycia w Internecie i jeśli zachodzi taka sytuacja jak powyżej, ciężko jest mi im wytłumaczyć jak krowa na rowie co jaką zrobić, aby było wszystko dobrze, i nie robię sobie tutaj żarów, niektórzy klienci pytają się czy mogą pliki wysłać MMS-em na telefon lub mój messangr bo inaczej nie umieją 😕
- Wiadomości odnośnie zamówienia i załączniki do druku trafiają na ten sam CZAT co pytania od innych klientów lub spamerów.
- Czat Allegro wyświetla tylko 6 pozycji / kontaktów, zapytań
- Jeśli plików jest dużo np. 50 szt. znów pojawia się problem z bałaganem ponieważ klienci wysyłają załączniki pojedynczo (bo tylko tyle się da na 1 raz)
Zalety obecnej metody:
- Pliki nie są pogorszonej jakości.
- Możliwość przesyłania dużych plików.
- Możliwość kontynuowania konwersacji z klientem w razie dodatkowych pytań.
- Wszystko odbywa się wciąż w obrębie platformy allegro.
Oczywiście można zostać przy obecnej formie jaka panuje dzisiaj (jak to już ktoś wcześniej powiedział), ale osobiście uważam że trzeba się rozwijać jak to też pokazał **piiip** i lepiej sobie i klientom ułatwiać życie zamiast je komplikować. Ale być może ta kategoria na Allegro jest zbyt "biedna" aby nią się zainteresować i ją zrewolucjonizować. Albo jest za biedna ponieważ proces zamawiania jest zawiły i upierdliwy co zniechęca do korzystania z tej formy zakupów usług.
oznacz moderatorów
Aby dodać komentarz, musisz się zarejestrować. Jeśli jesteś już zarejestrowany, zaloguj się. Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś, zarejestruj się i zaloguj.