anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Możliwość edycji zamówienia [Wiadomość / adres dostawy] przez X minut po jego złożeniu

Kategorie
Kupujący
Kupujący 249
Inne
Inne 60
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
80
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
53
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
67
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
47
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
188
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
150

Możliwość edycji zamówienia [Wiadomość / adres dostawy] przez X minut po jego złożeniu

Dzień dobry,

mam pomysł na usprawnienie usługi, która doprowadza mnie do szału i skutkowała kilkoma anulowanymi zamówieniami i szarpaniem się ze sprzedającymi. Wielokrotnie sprzedawcy proszą o podanie koloru w wiadomości lub chciałbym załączyć jakąś wiadomość, ale przez przyspieszony proces składania zamówienia często zdarza mi się przegapić tę możliwość. Złożone zamówienie nie może być edytowane i muszę kombinować jak skontaktować się ze sprzedawcą - czasami kanałami, które sprawiają, że sprzedawca nie odczyta wiadomości na czas. Czasami jest to wybór przedmiotu, np. koloru zamawianej torby, czasami jest to błędnie wprowadzony adres dostawy - mam kilka zapisanych, m.in. firmowy i domowy. Konto jest użytkowane przeze mnie i żonę, czasami żona sobie coś zamówi dla siebie, zmieni adres dostawy na domowy, a ja zamawiając coś na firmę przez przypadek zamówię kuriera do domu, gdzie nikogo wtedy nie będzie. Nawet jeśli wyślę maila do sprzedającego, jest szansa, że go nie odczyta na czas, bo nie będzie on sprzężony z zamówieniem. I robi się problem, bo potem muszę odbierać paczkę z jakiegoś odległego magazynu.

 

Propozycja: możliwość dodania wiadomości do sprzedającego / edycji adresu dostawy do X minut po złożeniu zamówienia. Np. przez 15 minut mogę jeszcze poprawić dane. Wiele serwisów wprowadza takie opóźnienia, aby była możliwość wycofania błędnie wysłanej wiadomości - np. nowa funkcjonalność na facebooku, gdzie mamy kilka sekund na zatrzymanie błędnie wysłanej wiadomości. Nie czarujmy się, 15 minut w tę czy w tamtą i tak nie zmieni wiele w procesie przyjęcia zamówienia, a daje użytkownikowi możliwość poprawienia błędnego zamówienia i wygodnego dostarczenia sprzedającemu istotnej informacji w wiadomości sprzężonej z zamówieniem.

10 Komentarze
mdrogeria
#21 Demiurg#

Client:28053245 jak sobie to wyobrażasz w przypadku programu ,,szybkie dostawy ,, Sprzedawcy często podejmują przesyłkę do realizacji natychmiast po jej wpłynięciu . Zdecydowanie skuteczniejsze jest ponowne zapoznanie się z utworzoną kartą zakupu przed jej zatwierdzeniem .

Client:28053245
#7 Wielbiciel#

"natychmiast po jej wpłynięciu"

Chodzi o opóźnienie wysłania zapytania przez system, czyli ustawienie delaya pozwalającego na ewentualne poprawki w przypadku pomyłki użytkownika. Myślałem, że to oczywiste z kontekstu.

mdrogeria
#21 Demiurg#

ja jestem zdecydowanie przeciwny . Miałem przypadki kończenia przesylki już przy kurierze . Masz narzędzie ,które się nazywa ,, odstąpienie od umowy ,, 

Client:28053245
#7 Wielbiciel#

Widzę, że nie rozumiesz pomysłu... Z punktu widzenia sprzedającego nic się nie zmieni.

mdrogeria
#21 Demiurg#

Client:28053245 zmieni i to zdecydowanie . Zlecenie - paczka przygotowana - kurier - email od klienta . Brawo !!!

Client:28053245
#7 Wielbiciel#

Tak jest teraz mój drogi i z mojego doświadczenia zdarza się to nagminnie. Mój pomysł to remedium na ten problem. Polecam zapoznać się z podstawowymi pojęciami informatycznymi. Nie mam czasu wchodzić w szczegóły, ale schemat proponowanego rozwiązania jest taki - zamówienie i płatność - 5-15 minut na edycję wiadomości do sprzedającego - zamówienie trafia do sprzedającego. Można dodać toggle tej opcji w konfiguracji konta.

mdrogeria
#21 Demiurg#

doskonale Cię rozumiem , ale chodzi o czas potrzebny na przygotowanie oraz informacje na stronie oferty dotyczące czasu realizacji . W ofertach mam informację ,, kup do 12:00 dostawa jutro ,, Kupujesz 11:55 i 12:10 edytujesz . W tym czasie kurier podejmuje przesyłkę. 

Owszem udzieliłbym możliwości edytowania karty dostawy ,ale tylko i wyłącznie do momentu zmiany statusu zamówienia przez sprzedającego . Bywa ,że zmieniam status zamówienia kilka sekund po jego wpłynięciu 😁.

Powtarzam ,, ZANIM ZATWIERDZISZ PRZECZYTAJ JESZCZE RAZ !!!! ,,

Client:28053245
#7 Wielbiciel#

Jedno drugiego nie wyklucza, wystarczy dać użytkownikowi możliwość konfiguracji systemu pod siebie. Osobiście mam gdzieś dostawy błyskawiczne, jeśli skończy się to wysłaniem złego produktu lub informacją, że produkt i tak nie został wysłany, bo nie podałem koloru a sprzedawca nie umi w warianty produktu - co jest bardziej powszechne niż stosowanie tej opcji. Propozycja w dużej mierze bazuje na udostępnieniu użytkownikowi możliwości konfiguracji UX pod siebie - np. rezygnacji z natychmiastowej wysyłki na rzecz kilkuminutowego delayu - i nie widzę sensownego argumentu na odmawianie użytkownikowi takiej możliwości.

mdrogeria
#21 Demiurg#

Ja Twoje zdanie poznałem i Ty moje również . Niebawem włączą się moderatorzy i poznamy trzecie zdanie . pozdr.😀

_HolaOla_
Moderator
Moderator
Status zmieniony na: Odrzucony

@Client:28053245 dziękuję za Twoją propozycję. Rozumiem Twój punkt widzenia, ale nasze stanowisko jest zdecydowanie bliższe temu, o czym napisał @mdrogeria . Takie rozwiązanie jest niemożliwe do wprowadzenia z bardzo wielu względów. Sprzedający często zmieniają status zamówienia niemal od razu po jego złożeniu i w ten sposób rozpoczynają proces przygotowania paczki do wysyłki. Nie możemy doprowadzić do sytuacji, aby Sprzedający czekali, aż Kupujący zdecyduje, czy zamówienie jakie złożył, ma być w takiej, a nie innej formie. 

Jeśli złożyłeś zamówienie, a zauważysz w nim błąd lub nie jesteś zdecydowany, zawsze możesz je anulować aż do czasu zmiany jego statusu przez Sprzedającego. 

oznacz moderatorów