anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Obowiązek dodania 9-cyfrowego numeru dla zamówień do paczkomatu

Kategorie
kupujący
kupujący 623
inne
inne 134
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
2
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
60
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
177
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
78
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
633
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
362

Obowiązek dodania 9-cyfrowego numeru dla zamówień do paczkomatu

PRZESZUKAJ_NET
#9 Pomysłodawca#

Witam serdecznie,

Czy allegro mogłoby wymusić na kupujących podanie 9-cyfrowego numeru telefonu komórkowego z  polskiej sieci w przypadku zakupu z przesyłkami inpost?

Bez niego nie można nadać etykiety, przez co trzeba kontaktować się z klientem i wysyłka zamówienia się wydłuża bo klient zawsze odbiera/nie odpisuję na maile.

Pozdrawiam,

Mariusz

 

7 Komentarze
majster_man
#13 Ambasador#

Wymusić na kliencie to bardzo niefortunnie użyte słowo. Ale popieram incjatywę, klienci często obawiają się podawania numeru telefonu i wpisują np. 123456789, a same kontakty telefoniczne z klientami mogą generować handel po za serwisem.

Być może rozwiązaniem było by kodowanie numeru telefonu. Sprzedawca widział by go w formie gwiazdek. *** *** ***

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Weryfikowany

@PRZESZUKAJ_NET bardzo Ci dziękuję za zwrócenie uwagi na ten problem. Aktualnie sprawdzamy, co możemy zrobić, aby zapobiec tego typu sytuacjom i jak tylko otrzymam odpowiedź w tej sprawie wrócę tutaj ze szczegółami. 

Cracket
#7 Wielbiciel#

Zgodnie z prawem (RODO) nie wolno wymagać podawania danych osobowych które nie są niezbędne do wykonania umowy, jeżeli dostawa jest do paczkomatu, a klient preferuje kontakt mailowy to inpost działa nielegalnie.

To że sprzedawcy próbują przerzucić problem z inPostem na klienta to jeszcze gorszy pomysł, bo będzie skłaniał do podawania przez kupujących numeru telefonu typu 722 444 000  albo numeru do sprzedawcy. Rozumiem że chcecie się z tym męczyć i podcinać gałąź na której sami siedzicie?

Poza tym - dane osobowe ciekną z inpostu (a może je sprzedają - dowodu nie mam). Bardzo często miałem sytuację jako kupujący że kod pocztowy paczkomatu (nie z adresu) pojawiał się nagle w reklamach na innych stronach. To znaczy że strony te mają dostęp również do numeru telefonu i kodu pocztowego, a możliwe że do innych danych również.

 

 

 

preshop
#9 Pomysłodawca#

Dobrze byłoby zrobić porządek w formularzu dostawy i płatności w kwestii numeru telefonu.

 

Pierwsza kwestia  - przyjmowane są zagraniczne numery telefonów, na które nie można nadać przesyłki przez InPost i sporą część kupujących stanowią obcokrajowcy podający swoje numery na które nie jestem w stanie nadać przesyłki przez https://manager.paczkomaty.pl

Nie realizuję więc zamówień sprawnie jak dotychczas, ponieważ muszę tracić czas na 1/ próby dogadania się z takimi osobami, którzy nie mają polskiego numeru ale po polsku też często nie mówią, 2/ mają polski numer, ale nie podadzą bo przecież podali już jeden, 3/ w ogóle nie mam z nimi kontaktu, a zamówienie „wisi”.

Podobnie jest z wpisywaniem byle jak numeru w „danych do dostawy”. Większość kupujących podaje numer prawidłowo, czyli np. 666 777 888, jednak są tacy co wpiszą sobie 0 na początku i manager InPost otrzymuje numer bez ostatniej cyfry, czyli 066 677 788 i nie mogę dodać przesyłki ze względu na błędny numer– znów tracę czas żeby znaleźć zamówienie w allegro, skopiować numer i poprawić go ręcznie w przesyłce.

mdrogeria
#21 Demiurg#

no ... jest to trochę up.... we  ,ale do ogarnięcia .

preshop
#9 Pomysłodawca#

Czy ja wiem, czy tylko "upierdliwe"? Zakładając podany zagraniczny numer telefonu - kupujący nie odbiera , nie odpisuje na wiadomości przez 3 dni, a taki mam podany maksymalny czas realizacji. Po tym czasie dostaję negatywa, bo nie wysłałam towaru w deklarowanym czasie. Allegro go nie usuwa, bo "kupujący ma prawo do opinii". Takie zamówienia nie są pojedynczym przypadkiem, a już regułą niestety. 

Client:44052296
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ chyba pomysł umarł ⚰️ 💀 .

Dziś w firmie mieliśmy przypadek zakupu od Słoweńca, który podał swój numer (+421) i niestety nie mogliśmy nadać 😢 bo allegro przyjęło jego numer a inpost już nie chce.

 

Z okazji jutrzejszych Świąt zapale z tej okazji 🕯🕯 wesołych świąt

oznacz moderatorów