anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Obowiązek dodania 9-cyfrowego numeru dla zamówień do paczkomatu

Kategorie
kupujący
kupujący 1037
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
350
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Obowiązek dodania 9-cyfrowego numeru dla zamówień do paczkomatu

PRZESZUKAJ_NET
#11 Animator#

Witam serdecznie,

Czy allegro mogłoby wymusić na kupujących podanie 9-cyfrowego numeru telefonu komórkowego z  polskiej sieci w przypadku zakupu z przesyłkami inpost?

Bez niego nie można nadać etykiety, przez co trzeba kontaktować się z klientem i wysyłka zamówienia się wydłuża bo klient zawsze odbiera/nie odpisuję na maile.

Pozdrawiam,

Mariusz

 

9 Komentarze
majster_man
#14 Krzewiciel#

Wymusić na kliencie to bardzo niefortunnie użyte słowo. Ale popieram incjatywę, klienci często obawiają się podawania numeru telefonu i wpisują np. 123456789, a same kontakty telefoniczne z klientami mogą generować handel po za serwisem.

Być może rozwiązaniem było by kodowanie numeru telefonu. Sprzedawca widział by go w formie gwiazdek. *** *** ***

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Weryfikowany

@PRZESZUKAJ_NET bardzo Ci dziękuję za zwrócenie uwagi na ten problem. Aktualnie sprawdzamy, co możemy zrobić, aby zapobiec tego typu sytuacjom i jak tylko otrzymam odpowiedź w tej sprawie wrócę tutaj ze szczegółami. 

Cracket
#8 Zapaleniec#

Zgodnie z prawem (RODO) nie wolno wymagać podawania danych osobowych które nie są niezbędne do wykonania umowy, jeżeli dostawa jest do paczkomatu, a klient preferuje kontakt mailowy to inpost działa nielegalnie.

To że sprzedawcy próbują przerzucić problem z inPostem na klienta to jeszcze gorszy pomysł, bo będzie skłaniał do podawania przez kupujących numeru telefonu typu 722 444 000  albo numeru do sprzedawcy. Rozumiem że chcecie się z tym męczyć i podcinać gałąź na której sami siedzicie?

Poza tym - dane osobowe ciekną z inpostu (a może je sprzedają - dowodu nie mam). Bardzo często miałem sytuację jako kupujący że kod pocztowy paczkomatu (nie z adresu) pojawiał się nagle w reklamach na innych stronach. To znaczy że strony te mają dostęp również do numeru telefonu i kodu pocztowego, a możliwe że do innych danych również.

 

 

 

preshop
#10 Popularyzator#

Dobrze byłoby zrobić porządek w formularzu dostawy i płatności w kwestii numeru telefonu.

 

Pierwsza kwestia  - przyjmowane są zagraniczne numery telefonów, na które nie można nadać przesyłki przez InPost i sporą część kupujących stanowią obcokrajowcy podający swoje numery na które nie jestem w stanie nadać przesyłki przez https://manager.paczkomaty.pl

Nie realizuję więc zamówień sprawnie jak dotychczas, ponieważ muszę tracić czas na 1/ próby dogadania się z takimi osobami, którzy nie mają polskiego numeru ale po polsku też często nie mówią, 2/ mają polski numer, ale nie podadzą bo przecież podali już jeden, 3/ w ogóle nie mam z nimi kontaktu, a zamówienie „wisi”.

Podobnie jest z wpisywaniem byle jak numeru w „danych do dostawy”. Większość kupujących podaje numer prawidłowo, czyli np. 666 777 888, jednak są tacy co wpiszą sobie 0 na początku i manager InPost otrzymuje numer bez ostatniej cyfry, czyli 066 677 788 i nie mogę dodać przesyłki ze względu na błędny numer– znów tracę czas żeby znaleźć zamówienie w allegro, skopiować numer i poprawić go ręcznie w przesyłce.

mdrogeria
#21 Demiurg#

no ... jest to trochę up.... we  ,ale do ogarnięcia .

preshop
#10 Popularyzator#

Czy ja wiem, czy tylko "upierdliwe"? Zakładając podany zagraniczny numer telefonu - kupujący nie odbiera , nie odpisuje na wiadomości przez 3 dni, a taki mam podany maksymalny czas realizacji. Po tym czasie dostaję negatywa, bo nie wysłałam towaru w deklarowanym czasie. Allegro go nie usuwa, bo "kupujący ma prawo do opinii". Takie zamówienia nie są pojedynczym przypadkiem, a już regułą niestety. 

Client:44052296
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ chyba pomysł umarł ⚰️ 💀 .

Dziś w firmie mieliśmy przypadek zakupu od Słoweńca, który podał swój numer (+421) i niestety nie mogliśmy nadać 😢 bo allegro przyjęło jego numer a inpost już nie chce.

 

Z okazji jutrzejszych Świąt zapale z tej okazji 🕯🕯 wesołych świąt

MultiverseShop
#10 Popularyzator#

Witam,

 

Ogarnijcie w końcu kwestię uniemożliwienia przesłania formularza dostawy jeśli klient poda zagraniczny numer telefonu przy dostawie na terenie Polski.

Trafia mi się już któreś zamówienie, gdzie klient podał zagraniczny numer telefonu. Doskonale wiecie, że chociażby InPost uniemożliwia wygenerowanie listu przewozowego jeśli jest zagraniczny numer telefonu odbiorcy na terenie Polski, a nadal tego nie zablokowaliście i znowu trzeba się będzie bawić z kupującym żeby podał jakiś krajowy numer. Kolejny raz strata czasu na zbędny kontakt z klientem oraz na ewentualne bawienie się z Waszą obsługą klienta żeby wykluczyli potencjalne opóźnienie w wysyłce z jakości sprzedaży, bo nie chcecie wprowadzić jednej prostej opcji.

mm-computers
#11 Animator#

1. Nie ma możliwości nadania przesyłki bez podania właściwego numeru telefonu odbiorcy (tylko polska sieć, komórkowy)

Dlaczego zatem Allegro nie weryfikuje podczas wypełniania FDiZ tego co podają Kupujący ? Często są to numery stacjonarne lub zagraniczne.

Potem przy generowaniu przesyłek (Wysyłam z Allegro) serwis wywala błędy. Mam wysyłać maile do Kupujących czy dzwonić i pytać o właściwy numer ? Jeśli jest to sprawdzane podczas generowania etykiet, to dlaczego nie może być sprawdzone podczas podawania tych danych przez Kupującego ?

2. Błędy podczas generowania przesyłek w narzędziu Nadaję z Allegro - błędny adres, brak numeru lokalu

"Winogronowa5" generuje błąd podczas nadawania paczek. "Winogronowa 5" już nie. Niech serwis weryfikuje te dane podczas wypełniania FDiZ przez Kupującego, a nie dopiero podczas generowania etykiet.

 

 

 

oznacz moderatorów