anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ocena przedmiotu i otwierania dyskusji przez cały okres trwania gwarancji

Kategorie
kupujący
kupujący 1028
inne
inne 211
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
338
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
107
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1003
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
509

Ocena przedmiotu i otwierania dyskusji przez cały okres trwania gwarancji

Baudi
#8 Zapaleniec#

W związku z tym, że:

- niektóre przedmioty mogą ulec uszkodzeniu po okresie 90 dni od zakupu, a na ocenę kupujący ma tylko 90 dni

- po 180 dniach od zakupu, nie ma możliwości otworzenia dyskusji ze sprzedającym aby np. zareklamować uszkodzony przedmioti trzeba to robić poza allegro

- sprzedającym daje to furtkę na bardzo łatwe unikanie odpowiedzalności i mogą obiecywać gwarancje na okres dłuższy niż 180 dni z której mogą praktycznie bezkarnie się wycofać dając najprostszą wymówkę w postaci uszkodzenia mechanicznego, które może wydarzyć się np. w transporcie.

- kupujący nie mają możliwości ostrzec ani allegro ani innych kupujących o takich sytuacjach

 

Porponuję dodać możliwość oznaczania przedmiotów i/lub kupujących, którzy udzielają gwarancji na sprzedawane przedmioty.

- oznaczenie dawałoby możliwość oceny przedmiotu przez cały okres trwania gwarancji

- otwierania dyskusji przez cały okres trwania gwarancji

14 Komentarze
Client:94057046
#14 Krzewiciel#

Dodałbym jeden bezpiecznik - opinię o sprzedawcy można byłoby wystawić dopiero bez polubownego załatwienia sprawy poprzez dyskusję. W przeciwnym razie sprzedawcy mogliby otrzymywać opinie, że produkt kupiony 23 miesiące wcześniej się popsuł i to jest powód do negatywnej oceny sprzedawcy (albo nawet i szantażowania go w ten sposób).

Poza tym pomysł świetny. Sam nie rozumiem, dlaczego dyskusja może zostać założona tylko przez 90 dni, kiedy rękojmia na większość towaru na Allegro to 2 lata.

ares_
#14 Krzewiciel#

Rękojmię na produkty gwarantuje ustawa konsumencka więc dyskusja na Allegro nie są do tego potrzebne. Ze sprzedawcą można się skontaktować pisząc email lub dzwoniąc tak jak w każdym sklepie internetowym.

Dyskusja za często służy do szantażu. Zamiast Dyskusji można by było stworzyć system zgłaszania reklamacji, zamówienia były by widoczne u klienta przez cały okres rękojmi i klient mógł by wysłać zgłoszenie reklamacyjne w łatwy sposób z panelu Allegro. Oczywiście nie powinno to wpływać na jakość sprzedaży tylko ułatwić kupującemu kontakt ze sprzedawcą.

Baudi
#8 Zapaleniec#

Sprzedajacy sa swiadomi tego ze malo ktory kupujacy wejdzie na droge sadowa, przy sporze o przedmiot za 100, 200 czy 300 zł. Dlatego prawo prawem, a rzeczywistość pokazuje co innego

ares_
#14 Krzewiciel#

Masz rację. Ale Ty proponujesz wymuszanie na sprzedawcach pozytywnych decyzji reklamacyjnych. Nie tędy droga. Nie można generalizować i uznać, że wszyscy sprzedawcy tak postępują i ich do czegoś zmuszać. Zresztą prawda jest taka, że nigdy żaden klient nie zgodzi się z odrzuconą reklamacją a nierozwiązane dyskusje będą tylko sposobem na rozładowanie emocji.

Kontakt między klientem i sprzedawcą powinien być jak najbardziej uproszczony przez cały czas trwania rękojmi ale na tym rola Allegro powinna się kończyć.

mdrogeria
#21 Demiurg#

ares_ares_ares_👍

_Likos_
#21 Demiurg#

@Baudi  w kazdym powiecie jest Rzecznik Praw Konsumenta. W przypadku jakicholwiek problemów z reklamacją spokojnie można sie zgłaszać. Pomoc jest bezpłatna.

Nizej link gdzie możessz poczytac wiecej:

https://businessinsider.com.pl/rzecznik-praw-konsumenta-jakie-ma-prawda-kto-moze-sie-zglosic/wt5mx1f

Baudi
#8 Zapaleniec#

Problem w tym, ze przy przedmiotach niedrogich malo ktory kupujacy wejdzie na droge oficjalna, bo zwyczajnie szkoda na to czasu i nerwow. A brak mozliwosci wystawienia opinii o przedmiocie czy brak mozliwosci dyskusji ze sprzedajacym po 3 miesiacach od zakupu zamyka w wiekszosci przypadków temat.

Baudi
#8 Zapaleniec#

Aha jeszcze jedno, ja nie wymuszam pozytywnych decyzji reklamacyjnych.

mdrogeria
#21 Demiurg#

Baudi do Biedronki też pobiegniesz bo po roku pękła Ci gumka u majtek ?

Baudi
#8 Zapaleniec#

A na gumke do majtek ktos Ci daje  rok gwarancji?

oznacz moderatorów