anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ocena przez Allegro jakości usług firm kurierskich

Kategorie
kupujący
kupujący 1030
inne
inne 211
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
340
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
107
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1003
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
509

Ocena przez Allegro jakości usług firm kurierskich

L&K
#8 Zapaleniec#

Firma kurierska DPD bardzo często nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań.

20 Komentarze
sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@L&K zapomnij o czymś takim, Allegro ma teraz własną przesyłkę "Allegro ONE" i usługi DPD przy tym to IDEAŁ!!! 

komis-bell
#21 Demiurg#

@L&K Cena usług nie ma tu nic do rzeczy - w cenniku dostaw metodami Allegro różnice w cenie to aż 1 zł pomiędzy poszczególnymi usługami.

"Wiadomo, racją sprzedawcy jest zbyć towar szybko, tanio - tanią firmą kurierską i problem z głowy."

Jeśli tak widzisz sprzedających to bardzo mi przykro no ale oczywiście masz prawo do własnego zdania.


Poza tym - gdyby jakaś firma sprawiała problemy i miałbym z nią złe doświadczenia to w miarę możliwości usuwałbym ją z cennika dostaw - no ale jak pisałem DPD problemów nie sprawia póki co.

L&K
#8 Zapaleniec#

@komis-bell 

W takim razie powinnaś zakwestionować również ocenę firm i towarów przez Allegro. Dlaczego nie dopuszczasz oceny przez kupujących firm kurierskich? Skoro nie chodzi o koszty to tym bardziej powinno wam sprzedawcom zależeć na jakości dostaw. Być może wam firma DPD nie sprawia problemów ale na przykład mnie w Warszawie Ochota, Śródmieście - bardzo i nie dlatego jak mi odpisywali w DPD chodziło o warunki pogodowe! Natomiast nie można kłamać, że kogoś nie zastali i odsyłają do sprzedawcy itp

komis-bell
#21 Demiurg#

@L&K Oceny sprzedających to troszeczkę inny temat.
Obecnie bardzo mały % kupujących w ogóle wystawia oceny - jeśli mam strzelać to jest to w okolicy 10-20% transakcji (cały czas spada) maksymalnie i wynika to (moim zdaniem) raczej ze "zwyczaju" i pewnego rodzaju przyzwyczajenia - oceny były na allegro 'od zawsze'.
Te oceny również nie są miarodajne bo osoby zadowolone zwyczajnie mają to gdzieś a niezadowolone negatywy wystawiają 'od ręki'.
Ten system był, jest i będzie niedoskonały ale póki co alternatywy nie ma.
Pomijam już to jaki wpływ ma ten niedoskonały system na ocenę jakości sprzedaży przez allegro - tutaj np. ocena 4/5 jest oceną złą 🙈 Dla allegro liczy się tylko 5/5 - no ale sami stworzyli tą patologię i to do nich trzeba mieć pretensje.

Ocenianie usług firm kurierskich miałoby sens gdyby istniał "doskonały" system - a taki nigdy nie powstanie. Inaczej zawsze skończy się to większością ocen negatywnych które nikomu w niczym nie pomogą.

L&K
#8 Zapaleniec#

@komis-bell 

Mało tego, przecież jako sprzedawca wiecie czy dostawa została odebrana i kiedy. Nie pokoicie się, że poszło coś nie tak?. Być może waszymi klientami są okolice zdominowane przez firmę DPS i ja do nich nie należę ale skoro ich lansujecie to miejcie świadomość, że Allegro to cała Polska a nie przysłowiowy "...."

Pozdrawiam

L&K
#8 Zapaleniec#

@komis-bell 

Nie zgadzam się. Ja skutecznie jak do tej pory sprawdzałem opinie o sprzedawcach z długoletnim stażem i jeszcze się nie zawiodłem. Z produktami jest tak, że dopiero po opinii większej ilości zakupów można mieć wiarygodniejszą ocenę. Wcale nie uważam, że ocena firm kurierskich skończy się większością ocen negatywnych. Wręcz przeciwnie uważam, że te firmy będą musiały w końcu zadbać o jakość a nie ilość. 

L&K
#8 Zapaleniec#

@sl-aw-ek 

O czym ty piszesz? Ja kupuję tylko za pobraniem. Z doświadczeń wiem , że tak jest pewniej i szybciej

L&K
#8 Zapaleniec#

@sl-aw-ek 

A wiesz dlaczego wolę zakup za pobraniem? Dlatego, że często sprzedawcy, którzy po zapłacie nie dotrzymywali terminów dostawy. Często było to po 2-3 tygodniach od zakupu. I nie były to problemy firm kurierskich ale niedotrzymania umów zakupu w dostawie krajowej.

L&K
#8 Zapaleniec#

Podsumowując. Nie wierzę, że Allegro podejmie ten temat ponieważ byłby to dla nich kłopot nie tylko logistyczno-programistyczny ale też wygodny - niech się martwią sprzedawcy i kupujący. Ostatnio Allegro staje się dla mnie reklamą firm u których na ich stronach coraz częściej kupuję z lepszymi warunkami. 

Dziękuję za dyskusję.

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@L&KDzięki za sugestię, ale jeśli chcesz złożyć skargę na usługę dostawy, to możesz to zrobić bezpośrednio w DPD: https://www.dpd.com/pl/pl/moje-dpd/zloz-reklamacje/ 

oznacz moderatorów