anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ocena sprzedajacego, a ocena przedmiotu

Kategorie
kupujący
kupujący 1015
inne
inne 202
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
21
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
69
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
255
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
133
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1184
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
573

Ocena sprzedajacego, a ocena przedmiotu

BumaShop
#8 Zapaleniec#

Proponuję, aby Allegro bardziej informowało klienta kiedy ocenia on produkt, a kiedy wystawia ocenę sprzedającemu. Tak, żeby było to wyraźnie zaznaczone. Bo obecnie zdarza się, że część klientów myśli, że ocenia przedmiot, a ocenę tak naprawdę wpisuje sprzedającemu. Większość negatywów które otrzymałem jak się później okazało tak naprawde miały być oceną przedmiotu, ale z jakichś powodów klient nie wiedział, że ocenia mnie, a nie przedmiot który zakupił. I na szczęście wiekszość tych negatywów udało się usunąć po rozmowie z klientem, ale zdarzyły się dwa, czy trzy przypadki, gdzie klient albo nie odbiera telefonu i nie odpisuje na wiadomości, albo nie ma ochoty w ogóle rozmawiać i słuchać moich wyjaśnień.
A kto na tym cierpi? Sprzedawca, bo Allegro stoi zawsze po stronie klienta. 

13 Komentarze
Client:86788135
#9 Pomysłodawca#

Potwierdzam, miałem z tym problem ponieważ ten element jest absurdalnie nieintuicyjny. UI dla klienta musi być czytelny i prosty, a wprowadza w błąd.

Marcin534534
#3 Debiutant#

Czy nie ma takiej możliwości żeby zgłosić do allegro taką błędnie wystawioną przez klienta negatywną ocenę produktu, a nie oceny samego sprzedawcy i poprzez allegro usunięcia jej bo moim zdaniem powinna być taka możliwość, oczywiście z poinformowaniem wystawiającego komentarz dlaczego jego ocena została usunięta. Kupujący przecież sam wybiera produkt więc widzi na co się decyduje. Sam kupuję na allegro przeważnie książki i nieraz widziałem negatywy wystawione sprzedawcy np. na temat merytorycznej zawartści czy sposobu wydania na co przecież sprzedający nie ma wpływu i kupujący sam zadecydował, że taki produkt chce. Pozostawiać tylko te oceny które dotyczą w tej materii np. niezgodności stanu towaru z faktycznym jaki był np. przy książkach stan deklarowany przez sprzedawcę jako: bardzo dobry, bez widocznych uszkodzeń, jak nowa itp. , a faktycznie jest co innego (co niestety sprzedawcom się często zdarza). Często też z opisu sprzedawcy nie można wywnioskować o faktycznym stanie towaru ,, możliwe ślady używania ". Co zmusza do zadawania sprzedawcy pytań (jest to kłopotliwe zarówno dla niego jak i sprzedającego), a i tak często nie można wtedy poznać faktycznego stanu np. książki. Właśnie wtedy jeśli stan towaru odbiegał negatywnie od deklarowanego, bądź jest się niezadowolonym z jego stanu, a nie można było go wcześniej poznać klient miałby prawo wystawienia negatywnej opinii i niebyło by możliwości jej usunięcia (chyba że przez samą osobę która ją wystawiła). Czasem zdarzają się ewidentne błędy przez wystawiających ocenę np klient dał  po pięć gwiazdek, czy nawet dodał jeszcze pozytywny komentarz, a dał kciuk w dół i opinia zapisuje się do negatywów. Powinna być możliwość po najpierw dania możliwości kupującemu jej zmiany, jeśli to nie nastąpi usunięcia jej.

MiMary
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Zrealizowany

Cześć, @BumaShop. Dziękuję za poświęcony czas i zaangażowanie w rozwój naszego serwisu! 

Oprócz osobnych zakładek ''Oceń produkty'' i ''Oceń sprzedawcę'' w formularzu ''Wystaw ocenę'' widnieje podział na dwie sekcje:
1. Oceń sprzedającego  
2. Oceń produkty z tego zakupu

ocena i opinia.png

Mam nadzieję, że taki wygląda formularza pomaga w rozróżnieniu typu wystawianej oceny. 

Dodatkowo, w przypadku oceny na temat produktu system automatycznie wykrywa słownictwo, które opisuje transakcję, a nie produkt np. “Przesyłka nie dotarła”. Gdy w treści opinii produktowej pojawi się słowo, które nie może odnosić się do samego produktu, np. ''przesyłka'' wtedy pojawi się komunikat o treści: “Nie możemy zapisać komentarza ponieważ opisuje sprzedającego lub transakcję. Usuń lub zmień: przesyłka”.

oznacz moderatorów