anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Opcja "Anuluj zakup" przed zapłatą

Kategorie
Kupujący
Kupujący 267
Inne
Inne 72
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
20
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
65
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
87
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
54
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
239
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
165

Opcja "Anuluj zakup" przed zapłatą

ZibiK30
#18 Luminarz#

Zauważyłem, że owa opcja chyba istnieje, jednak brak jej w miejscu gdzie jest potrzebna, czyli przed dokonaniem zapłaty a po próbie nieudanej zapłaty.

Nie wiem jak wiele osób się myli klikając za wcześnie "zapłać" u mnie się to zdarzyło dwukrotnie a ostatnio bo zapomniałem dopisać w wiadomości i podać kolory jaki ma być do konkretnej rzeczy W zamówieniu są oznaczone w opisach). Najprościej i najszybciej dokonać ponownego zakupu z właściwymi oznaczeniami tak aby wszystko było wraz z zamówieniem. Tak zrobiłem i przeprosiłem za pierwsze zamówienie ale nie mam jak go anulować.

Pozostaje kwestia pierwszego błędnego zamówienia, które nie zostało opłacone a po usunięciu pojawiło się jako przypomnienie 8 dni po złożeniu zamówienia. Nie da się go anulować, są tylko dostępne opcje oceny, dyskusja, opłać ponownie i usuń (raz już było usunięte po złożeniu zamówienia).

Czy brak tej możliwości nie stwarza problemów między innymi dla sprzedawcy, który musi "kisić" towar lub co jeśli nie ma już go, bo sprawdziłem teraz te przedmioty i po kliknięciu w jeden z nich już nie jest w sprzedaży a ja mam możliwość dokonania jego zakupu?

 

12 Komentarze
mdrogeria
#21 Demiurg#

ZibiK30 najprościej wejść w zakładkę ,, moje zakupy ,, i stamtąd sfinalizować transakcję.

ZibiK30
#18 Luminarz#

@mdrogeria już jest dawno sfinalizowany, ten błędnie zamówiony z nieudaną płatnością się znów pojawia mimo iż został usunięty, ale się znów pojawia z prośbą o opłacenie go a nawet już jednego z tych produktów nie ma w sprzedaży. Nie da się tego zakupu anulować bo nie został opłacony

mdrogeria
#21 Demiurg#

ZibiK30 i będzie wisiał . Jak nie możesz na niego patrzeć kliknij ,, usuń ,,

uEdka
#21 Demiurg#

@ZibiK30 o ile dobrze pamiętam, to opcja „Anuluj zakup” jest dobrowolna dla sprzedawców i nie każdy musi ją udostępniać. Może trafiłeś na kogoś, kto nie korzysta z tej opcji.

ZibiK30
#18 Luminarz#

@uEdka czyli na jego niekorzyść to jest, bo nie dość ze mogę teraz opłacić towar którego on już nie ma to jeszcze musi czekać te 7 dni na opłacenie towaru bo jak nie mam jak tego anulować. Mi wisi jako nieopłacone "zapłać"

uEdka
#21 Demiurg#

@ZibiK30 dokładnie. Nie wiem jak to wygląda od strony kupującego, czy ta opcja jest czytelna, ale niewielu kupujących z niej korzysta. Nieudane płatności bądź pomylone zamówienia są najczęściej porzucane, a kupujący i tak robi następne zamówienie.

ZibiK30
#18 Luminarz#

@uEdka U mnie brak opcji anulowania, usunięty pomylony i nieopłacony zakup wrócił z wszystkimi przedmiotami do ponownego opłacenia, dziwi, ze nawet te których sprzedawca już nie ma.

Dlatego proponuje obligatoryjnie już taką opcje ustawić dla kupujących, przynajmniej po 7 dniach jej ważności ją automatycznie usunąć z możliwości zakupu.

Normalnie można temat olać. Problemy się pojawiają jak ktoś ponownie kupi to co już posiada w niezapłaconych a po ich kliknięciu nie dość że może produktu już nie być to także oferty są już inne bo jest info, ze sprzedający zmienił już daną ofertę. Więc jak by zmienił cenę na wyższą to bym sobie legalnie kupił taniej.

uEdka
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Allegro jakoś nie chce wprowadzić zgodnej z prawem opcji anulowania zamówienia przez sprzedającego. W tej chwili sprzedający może to zrobić samodzielnie, ale po 1. niewielu sprzedających o tym wie, a po 2. jest to upierdliwe, delikatnie mówiąc. Jest jeszcze po 3. jeżeli sprzedający ma dużo takich zamówień, to bez odpowiedniego narzędzia nie jest w stanie nad tym zapanować.

ZibiK30
#18 Luminarz#

@uEdka Ja jako konsument to pisze chcąc być też fair play dla sprzedającego i też go przepraszałem za kłopot drugi raz jak się pojawiło u mnie że mogę ponownie kupić płacąc za te przedmioty.

kostas11
#21 Demiurg#

@ZibiK30 w takim przypadku nie ma potrzeby robić drugiego zakupu, anulujesz płatność i ponawiasz z wpisaną wiadomością dla sprzedawcy 🙂

oznacz moderatorów