anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Paczka włożona do paczkomatu przed godziną graniczną jest terminowa

Kategorie
kupujący
kupujący 1108
inne
inne 213
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
83
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
111
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
266
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
137
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1247
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
598

Paczka włożona do paczkomatu przed godziną graniczną jest terminowa

Pengano
#14 Krzewiciel

Właściwie to zgłaszam błąd, a nie sugestię. Chodzi o to że paczka włożona do paczkomatu Inpost w dniu zamówienia przed godziną graniczną z definicji jest paczką nadaną terminowo. Po włożeniu do paczkomatu Sprzedawca nie ma już do niej dostępu, ani żadnego wpływu na dalsze losy. Jakiekolwiek opóźnienia wynikają już dalej tylko i wyłącznie z winy kuriera. Nie ma innej możliwości.

 

Obecne działanie systemu jest wadliwe, ponieważ mimo terminowego nadania to Sprzedawca jest karany za nieterminowość w takim przypadku, zamiast kuriera. Wymaga to działań, reklamacji, straty czasu, a i tak efekt jest marny, bo co najwyżej można paczkę usunąć ze statystyk, zamiast uznać ją za nadaną terminowo.

 

Proszę więc aby takie sytuacje były automatycznie wyłapywane i właściwie oceniane. Proszę nie tłumaczyć, że nadanie to jak kurier opróżnia paczkomat, bo to jest abstrakcja. Można tak sobie uważać do innych celów. Natomiast oceniając jakość pracy Sprzedawcy trzeba uznać że włożył on paczkę do paczkomatu przed godziną graniczną i na tym rola Sprzedawcy kończy się. To powinno być ocenione pozytywnie jako terminowe nadanie.

 

8 Komentarze
pecela
#20 Guru ⭐⭐

@Pengano

Było już wielokrotnie. Dla Allegro nie ma znaczenia czy nadasz przed czy po godzinie granicznej, liczy się kiedy kurier odbierze przesyłkę.

Natomiast dla firmy kurierskiej godzina graniczna służy wyłącznie do obliczania terminu doręczenia, przy przesyłkach z gwarantowanym terminem doręczenia (a w przypadku usług Allegro Paczkomaty Inpost, nie ma terminu gwarantowanego, więc godzina graniczna nie ma większego znaczenia). 

Dla przewoźnika moment nadania to moment zamknięcie skrytki, termin odbioru nie ma dla nich znaczenia, liczy się od zamknięcia skrzynki do umieszczenia w automacie docelowym lub do doręczenia. 

A wg Allegro to sprzedawca odpowiada za to, że przesyłka nie została odebrana z automatu czy punktu w danym dniu. 

nikl
#14 Krzewiciel

No nie, jednak Allegro uznaje godziny graniczne. Mają takie pojęcie, że za włożenie do paczkomatu przed godziną graniczną odpowiada Sprzedawca, a za brak wyjęcia takiej paczki do końca dnia odpowiada kurier. Cytuję: "do godziny granicznej możesz nadać paczkę w automacie Paczkomat® InPost, tak aby przesyłka wyruszyła w dalszą drogę jeszcze tego samego dnia roboczego."

Allegro respektuje te zasady i teraz uwaga o co mi chodzi: Obecny system marnuje ogromne pokłady czasu pracy Sprzedawcy, Konsultanta Allegro, programistów, jest cały żmudny proces przywracania prawidłowych statusów.

Ja chciałbym aby to po prostu działało automatycznie, bez potrzeby składania reklamacji. Czyli system widzi w śledzeniu paczki że jest włożona w paczkomat terminowo jest przed godziną graniczną, a kurier jej nie wyjął. W takim przypadku status do oceny jakości powinien być nadawany z automatu jako paczka nadana w terminie. Tylko tyle, żeby to się od razu zgadzało. Proste i logiczne. Tyle tysięcy płacimy za to cudo, więc oczekujemy przyzwoitego działania i nie marnowania czasu po obu stronach.

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@nikl

Tylko że tego typu reklamacje, są uznaniowe.

Do tego przewoźnik nigdzie w regulaminie nie gwarantuje odbioru przesyłki w danym dniu, a jedynie to deklaruje (czyli przewiduje).  Gwarantowany jest co najwyższej termin doręczenia (a Inpost z przedrostkiem Allegro nie ma ma gwarantowanego terminu doręczenia).

 

nikl
#14 Krzewiciel

Właśnie nie, reklamacje tego typu zawsze są uznawane. Składałem kilkadziesiąt razy, i zawsze kończyło się usunięciem paczki ze statystyk, choć tak na prawdę powinni uznać to za nadanie terminowe.

 

To jest wyłącznie ocena jakości pracy Sprzedawcy, a nie kuriera. Kurier powinien mieć swoją tabelę ocen. Sprzedawca nie ma wpływu na błędy kuriera, a w dobie Allegro Delivery nawet nie ma możliwości odrzucenia tandetnego kuriera jak choćby Allegro DPD które notorycznie ignoruje godziny zleceń, ale to już inny temat. 

 

Allegro powinno wykrywać tego typu przypadki i działać automatycznie. W przeciwnym razie już niedługo będzie można zapuścić agenta AI po stronie Sprzedawcy. ON wykryje taki błąd i poprowadzi ten cały żmudny proces reklamacyjny.  Może to będzie jakieś rozwiązanie.

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@nikl

To kiedy następuje nadanie jest określone w ustawie Prawo pocztowe.

A i jak pisałem wcześniej, brak odbioru przesyłki w danym dniu, nie jest błędem kuriera. Traktowanie przesyłki jako nadanej, dopiero po jej odbiorze przez kuriera z punktu lub automatu, to wyłącznie wymysł Allegro.

Mały przykład 

Kurier DPD w przypadku nadania w punkcie lub automacie, gwarantuje doręczenie w ciągu 5 dni roboczych. 

Natomiast kurier Allegro Delivery (bez względu na kto fizycznie obsługuje przesyłkę) gwarantuje doręczenie w ciągu 3 dni roboczych, pod warunkiem nadania do godziny granicznej.

Inpost (bez przedrostka Allegro), gwarantuje doręczenie w ciągu 5 dni roboczych, pod warunkiem nadania do godziny granicznej. 

We wszystkich przypadkach, nie ma znaczenia czy kurier odebrał przesyłkę w danym dniu. Dopóki nie minie termin doręczenia, nie ma podstaw do reklamacji.

A dostosowanie się przewoźników do wymagań Allegro, wymagałoby zmian na poziomie ustawowym (usługi pocztowe, a usługi kurierskie są do nich zaliczane, to usługi regulowane; zasady ich świadczenia określa ustawa oraz rozporządzenia do niej; Allegro ma niestety gdzieś ustawę czy regulaminy przewoźników, dla nich ich regulamin jest ważniejszy).

nikl
#14 Krzewiciel

OK, ale to wszystko zaciemnia obraz. Tu chodzi o super prostą rzecz. Praca Sprzedawcy jest oceniana na podstawie tego czy nadaje paczki terminowo czy nieterminowo. Włożenie do paczkomatu przed godziną graniczną w dniu zamówienia jest nadaniem terminowym i tak powinno być oceniane. Koniec kropka.

 

Nie jest ważne kto odpowiada za całą resztę, czy są gwarancje, ile dni roboczych, to są sprawy drugorzędne. Skupmy się na temacie oceny za terminowe nadania, czyli na tym elemencie na który ma wpływ Sprzedawca.

 

Wszystko działa w miarę prawidłowo, po za samym procesem, który wymaga nieustannego żmudnego reklamowania zamiast prawidłowej oceny automatycznej. To wymaga poprawy.

Relais
#7 Wielbiciel

a najgorsze jest to ze jak ktoś kupi o 17 ja zapakuje lece jak głupi i o 18 paczka w paczkomacie to i tak nie jest to szybkie nadanie. Ocenianie nas na podstawie godzin granicznych dla róznych lokazlizacji jest dyskryminacją i niezgodną praktyką konkurencyjną. Ja mam godziny graniczne do 14 a ktoś w Warszawie do 18.. i tak samo ocenia nam sie szybkość wysyłki.. to jest chore.. albo jak moja mała firma kilkadziesiąt paczek róznych przewoźników - do których zmusza mnie SMART- ma konkurować z molochem wysyłającym 1000 paczek i mającym możliwość przedłużenia godzin podjazdów...NO JAK SIE PYTAM... to tez nadaje sie do ukoik.. od tygodnia latam od reki po kilka razy z paczkami po wszystkich punktach. I wiecie co ***** bo moge sie ****** a i tak ci co kupią po 14 danego dnia bedą zaliczeni jako SZYBKA WYSYŁKA ,,NIE,, to ja się pytam jak mam osiągnąć 93 procent t tej mierze jesli 65 procent zakupów ludzie robią po południu po pracy... TO JEST WSTYD I PROMOWANIE WIELKICH MONOPOLISTYCZNYCH FIRM PRZEZ WIELKIEGO MONOPOLISTĘ.. Złozyłem reklamacje wrzucę odpowiedz jak otrzymam.. Według mnie Allegro oceniając w ten sposób łamie zasady konkurencyjności i równości firm duzych i małych, z dużych i z małych miast... TAK nie powinno się dziać a miara szybkie nadanie to nie miara szybkiego nadania tylko szybkiego zależnego od kuriera podjazdu pod paczkomat czy do nas.. SZYBKIE NADANIA POWINNY DOTYCZYC TEGO SAMEGO DNIA.. JESLI PACZKA WYLĄDUJE U OPERATORA.. I TO JEGO SIĘ POWINNO ROZLICZYC Z CZASU ODBIORU I DOSTARCZENIA jak to już ktoś powiedział na podstawia prawa obowiązującego a nie REGULACJI I ZAKRZYWIANIA RZECZYWISTOŚCI PRZEZ ALLEGRO!

Relais
#7 Wielbiciel

I JESZCZE JEDNO kto ma czas siedziec i reklamować paczki skoro system i tak jest bezsensu... miara SZYBKIE NADANIA to DNOOO! w tej formie

oznacz moderatorów